Opłata za wjazd do stref czystego transportu tylko między 9 i 17?

Opłata za wjazd do stref czystego transportu tylko między 9 i 17?
Fot. Gramwzielone.pl (C)
REKLAMA

Wczoraj posłowie sejmowej Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa kontynuowali rozpatrywanie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw. W posiedzeniu wziął udział m.in. minister energii Krzysztof Tchórzewski informuje Obserwatororium Rynku Paliw Alternatywnych.

Projekt ustawy przewiduje m.in. powołanie do życia Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, jak również zmiany w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych.

Poseł Andrzej Maciejewski z Kukiz ’15 wniósł o wykreślenie z projektu w całości art. 7, zakładającego ustanowienie opłaty emisyjnej, która miałaby stanowić przychód Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Przeciwnicy planowanego zapisu argumentują, że jego wprowadzenie spowoduje jeszcze większe podwyżki cen na stacjach paliw.

Podczas dyskusji padło m.in. pytanie, czy rząd przewiduje obniżenie akcyzy na paliwo w przypadku dalszego wzrostu cen. Krzysztof Tchórzewski nie wykluczył takiej możliwości. Ostatecznie Komisja większością głosów zadecydowała o niewykreślaniu spornego przepisu z projektu ustawy.

Krzysztof Sitarski z Kukiz ’15 zadał pytanie o ewentualną możliwość wprowadzenia do projektu zwolnienia z akcyzy samochodów hybrydowych pozbawionych możliwości doładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła energii elektrycznej. Jego zdaniem byłoby to celowe z uwagi na ich ekologiczność. Krzysztof Tchórzewski odpowiedział, że rząd nie widzi takiej możliwości. Stwierdził, że „klasyczne” hybrydy to w praktyce pojazdy spalinowe.

Krzysztof Sitarski odniósł się także do zapisu dotyczącego wprowadzenia opłaty za wjazd do stref czystego transportu, które mogą ustanawiać gminy na mocy ustawy o elektromobilności. Poseł zaproponował ograniczenie czasowe pobierania opłat do godzin szczytu (9-17). Komisja zgodziła się na wprowadzenie sugerowanej poprawki. Według projektu, opłata za wjazd do ww stref dla samochodów innych niż całkowicie elektryczne, wodorowe, napędzanych gazem ziemnym (oraz pozostałych pojazdów wskazanych w ustawie) nie będzie mogła być wyższa niż 2,50 zł za godzinę.

Komisja zaaprobowała również art. 10 zakładający utworzenie Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Zadaniem Funduszu będzie finansowanie projektów związanych z rozwojem elektromobilności oraz transportu opartego na paliwach alternatywnych.

Obserwatororium Rynku Paliw Alternatywnych

Zobacz również

Komentarze (7)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
alladyn-solar-batt |
Ustawa będzie co do zasady niekonstytucyjna naruszając prawo do swobody przemieszczania się i prawo własności -skoro w momencie nabycia samochodu umową na nabycie nie określała ograniczeń jego używalności zaś Państwo Polskie z tego nabycia ciągnęło przychody i korzyści (wide podatek od nabycia pojazdu) to taka ,,konstrukcja" ochrony środowiska zastosowana wobec posiadaczy legalnie w RP nabytych pojazdów jest niekonstytucyjna. Kolejną kwestią jest zaliczenie do pojazdów nie podlegających ,,opłacie emisyjnej" wyłącznie samochodów w pełni elektrycznych - zwłaszcza w kontekście wypowiedzi ministra Kurtyki ,,Narodowe Centrum Badań i Rozwoju na rozwój elektromobilności przeznaczone zostało kolejne 2,2 miliarda złotych. Całość środków wynosi więc kilkanaście miliardów złotych. – Mówimy tu o kwocie 13 miliardów złotych, prawie trzech miliardach euro – powiedział minister Kurtyka. Ważnym elementem całego programu jest też wspieranie inicjatyw związanych z innymi pojazdami niskoemisyjnymi, w szczególności uwzględniające pojazdy gazowe, które są bardziej przyjazne dla środowiska niż tradycyjne diesle" - gdzie minister Kurtyka argumentuje o przyjazności dla środowiska pojazdów gazowych, a przecież one także miałyby przy takiej konstrukcji Ustawy wnosić omawianą ,,opłatę emisyjną". Takie procedowanie to działalność w sprawie wprowadzenia do zapisu Ustawy zasad popełniania przez rabowanie Obywateli za pomocæ komusze i bolszewickiego w swym mechanizmu państwa zwanego dawniej Polska. Bolszewizm w tej materii polega na tym, by dla osiągnięcia własnych pijarowych korzyści ogłaszać program ,, elektromobilności" nie mając na to pieniędzy, a wobec powyższego wprowadzać do Ustawy mechanizm okradania wszystkich poruszających się po Polsce by swój stricte polityczny i dla splendoru skrojony pomysł - na siłę i karkołomnym i metodami idioty wprowadzać.
alladyn-solar-batt |
,,zasad popełniania" przestępstwa
Andrzej S |
to śmieszne podciągać wszystko pod pojęcie "niekonstytucyjne". Polecam zobaczyć inne kraje świata - oczywiście rozwinięte ekologicznie i ekonomicznie - normy czystości spalin , strefy czystego powietrza czy strefy płatnego poruszania się po miastach (np.Londyn 1 strefa) . Tylko u nas wojna na konstytucje - zamiast chęci rozwoju . P.S. Ktoś kto tego nie rozumie po prostu boi się postępu - tak samo było z elektrycznością, komputerami, medycyną itp itd ....
Agat |
PODOBA MI SIĘ! Mam diesla, niech tylko jakiś urzędas przyśle mi wezwanie... No sorry, jestem szykanowany, nie mogę podjechać pod urząd na wezwanie.
alladyn-solar-batt |
Do Andrzej S: ,,Polecam zobaczyć inne kraje świata " - Panie Anna, zobaczenie nie jest wystarczającą metodą poznawczą na zrozumienie, że akceptacją okradania jednych którym (za zgodą i przychodami rządów z podatków) najpierw się sprzedaje kopcące diesle z oszukanymi (afera diesel Gates) układami komputerowymi z jednej, ale z drugiej strony zakazuje się używania tak sprzedanego sprzętu byleby się nie przyznać do tego wielkiego przekrętu - nie jest (jak w Niemczech) wzorcem jakim jest Pan w stanie ,, ułożyć" moją świadomość pod podniesione tezy. To a propos tego co i jakimi metodami ,,robi się" w tych innych krajach...Skoro jednak kraje takie Pan przywołuje, to procesy i przemiany pro ekologiczne (które nazywa Pan postępem) były tam planowane i zakomunikowane społeczeństwu nierzadko 18 lat temu i z konsekwencją oraz pewnymi modyfikacjami realizowane tak by każdy doeksploatował sobie do końca swego starego diesla i nikomu z dnia na dzień nie robiono politycznych Ustaw by zrobić kosztem innych ,, zrzutkę publiczną" na uprzednio nieopatrznie ogłoszone własne pomysły. Pomysły dodajmy bankruta, bo przypomnę Panu, że Rząd PiS-u panąwszy o Programie Elektromobilności miał na to......milion złotych....Teraz jest chodzenie z ,,tacą" i przymusowe okładanie haraczami tych co mają cokolwiek by na puste słowa zorganizować kasę. Gdyby pierwej pobudowano na obrzeżach miast niskobudżetowe parkingi gdzie można pozostawić tysiące diesli osób dojeżdżających do pracy w miastach i z tych parkingów zorganizowano niezależny od dziś już przepełnionego transport publiczny - to zgodą, to co innego. Ale tymi metodami co procedowanie w tej sprawie w Sejmie to postępu nie będzie, łamanie praw nabytych zaistnieje, akarkołomne pomysły intelektualnych eunuchów na ,,ekologię" będą pociągały za sobą katastrofalne koszty społeczne, duże koszty organizacyjno-prawne a efekty będą mizerne i jedynie w tej postaci, że Tato po zapłaceniu haraczu ,,za wjazdowe" przy codziennym wjeździe do pracy - w kolejnym sezonie nie wyśle swych dzieci na wakacje bo go na to stać nie będzie. Oto ten postęp tymi metodami wprowadzany. Rozumiem, że w Pana optyce haracz od pojazdów napędzanych LNG, CNG, LPG i wodorem też jest uzasadniony znaną Panu metodyką na ,,postęp"? Bo ja znam niezawodne metody na poprawę jakości powietrza w sferze mobilności w środowisku miejskim, ale żadnej z tych metod NIE znają Posłowie i w nim odczuciu znać ani chcą ani zamierzają. Stąd - póki takie zachowanie decydentów jest podstawą dyskusji i decyzji - postępu nie będzie.Krzywdy tak.
TT |
Oczywiście okradaniem ludzi nie zmusimy ich do bezemisyjnego życia. Zakłamane i pozorowane zabiegi w imię ekologi ze strony rządu zrobią więcej szkody niż pożytku dla sprawy. Państwo powinno tak jak potrafi uszczelnić VAT zrobić porządek z szmelcem sprowadzanym bez kontroli do polski, pozamykać przestempców cofających liczniki, wycinających filtry cząstek stałych, tuningujących śmierdzące tdi. Na koniec tak jak to się robi w USA wytoczyć proces oszustom, których samochody nie spełniały norm emisji spalin i z nich wydoić kasę za uśmiercanie obywateli Polski. Po tym prostym i logicznym zabiegu naturalnym procesem będzie transport niskoemisyjny bez napinki na elektromobilność. Dopełnieniem całości stanie się wysoki koszt paliwa, który nieuchronnie szybuje ku uciesze posiadaczy EV, a do tego brak zachęt ze strony państwa nie przeszkodził w ich swobodnym wyborze i zakupie EV przy okazji z drwiącymi uśmieszkami posiadaczy spalinowców. @ Alladyn - to jest mój punkt widzenia zgodny z wszelkimi prawami w każdym zakontku świata nikogo nie promujący a wymagający tylko przestrzegania prawa- istniejącego prawa.
alladyn-solar-batt |
do TT; ok - ,,wymagający tylko przestrzegania prawa- istniejącego prawa''. Pytanie zasadnicze kto ma zająć się przestrzeganiem ISTNIEJACEGO prawa, skoro każdoczesny przedstawiciel Państwa jest promowany za to, że zrabuje obywatela przy okazji tego, ze obywatel zgłosił się z choćby drobną sprawą urzędową....szkody w mentalności jakie wniosły do społeczeństwa dzisiejsze zachowania PO,PSL, PiS to gangrena trująca nas na kolejne dwa pokolenia. Niezależnie od tego dopóty, dopóki tworząc legislację KAŻDORAZOWO bez sankcji za niewykonanie przepisu /sankcji dla obywatela i urzędnika/ - tworzymy prawo mające działać /co widać w praktyce dnia codziennego/ wyłącznie teoretycznie, czyli państwo, które młóci próżnię i kosztuje coraz więcej.

Giełda OZE

Wydzierżawimy działki pod farmy fotowoltaiczne

Wydzierżawimy działki niezacienione pod farmy fotowoltaiczne. Brak miejscowego planu zagospodarowani czytaj dalej...

Last minute dla tegorocznych aukcji PV / wiatr na kredyt 0%

Do godziny 16:00 dnia 21.11.2018 proszę Developerów PV i Wiatru o kontakt w celu aplikowania o kredy czytaj dalej...

Preferencyjne kredyty na budowę biogazowni rolniczych

Katana Konsulting zaprasza inwestorów w biogazownie do aplikowania o pożyczki preferencyjne w wysoko czytaj dalej...

Linia do produkcji pelletu 2018

Linia do produkcji pelletu z trociny o wydajności 1 t/h Rok produkcji 2018 Linia składa się z: czytaj dalej...