Innogy dostarczy ładowarki klientom warszawskiego dewelopera

Innogy dostarczy ładowarki klientom warszawskiego dewelopera
Fot. innogy eBox

Klienci zainteresowani kupnem mieszkania w warszawskiej inwestycji Rezydencja Vice Versa mogą zamówić stację ładowania innogy Polska dla swojego samochodu elektrycznego.

U klientów inwestycji powstającej przy ul. Karolkowej 7 w Warszawie, którzy zdecydują się na zakup indywidualnej stacji ładowania samochodu elektrycznego, tzw. innogy eBox o mocy 11 kW, zostanie ona  zainstalowana przy miejscach postojowych w garażu podziemnym i przekazana na wyłączny użytek danego lokatora. Zużycie energii elektrycznej będzie rozliczane na osobnym liczniku.

– Samochody elektryczne przestają być czymś niezwykłym, a ich rosnąca popularność powoduje, że coraz więcej osób szuka nowych, wygodniejszych sposobów ładowania akumulatorów. Możliwość zamontowania we własnym garażu indywidualnej stacji wynika z realnej potrzeby właścicieli samochodów elektrycznych. Klienci kupujący budowane przez Yareal mieszkania o podwyższonym standardzie szukają wartości dodanej, którą teraz wzbogacamy o niedostępną dotychczas usługę montażu osobistej stacji ładowania. Dlatego instalacja elektryczna w Rezydencji Vice Versa została zaprojektowana w taki sposób, aby możliwe było zamontowanie domowych innogy eBoxów na indywidualne zamówienie – wyjaśnia członek zarządu, dyrektor działu projektów mieszkaniowych Yareal Polska Jacek Zengteler.

REKLAMA

innogy eBox to kompaktowe urządzenie pozwalające naładować samochód elektryczny w zaledwie kilka godzin, np. czas pełnego ładowania BMW i3 wynosi około 5 godzin. Rozmiary stacji innogy eBOX wynoszą 660x240x155 mm, a jej waga wynosi 5 kg.

Ograniczona dostępność publicznych stacji ładowania jest postrzegana jako jedna z barier rozwoju elektromobilności w Polsce. Jednak obserwując, w jaki sposób Polacy użytkują samochody elektryczne, wiemy, że kluczowa jest możliwość ładowania ich w domu lub w pracy. Średni dzienny przebieg w naszym kraju nie przekracza 40 km, dlatego samochód z zasięgiem 150-200 km będzie wymagać ładowania co kilka dni. Przy mało rozwiniętej infrastrukturze możliwość ładowania przy miejscu postojowym to dziś najlepsza alternatywa – komentuje Janusz Moroz, członek zarządu ds. handlu innogy Polska.

REKLAMA

Innogy zakłada, że deweloperzy mieszkaniowi, chcąc zaoferować mieszkańcom możliwość ładowania samochodów elektrycznych z osobistych stacji ładowania, muszą zaplanować takie instalacje jeszcze na etapie projektu, a inwestycje przystosowane do ładowania elektrycznych pojazdów będą trafiały na rynek w okolicy 2020 r. 

Na swojej niemieckiej stronie innogy podaje, że koszt indywidualnej stacji ładowania eBOX wynosi 599 euro z podatkiem VAT, ale bez kabla czy kosztów dostawy, która jest realizowana za pośrednictwem DHL w terminie 2-7 dni roboczych.

Koszt kabla umożliwiającego ładowanie z mocą do 7,4 kW m.in. BMW i3, Renault ZOE, eGolfa czy Tesli, wynosi 355 euro z podatkiem VAT. Zakup kabla umożliwiającego ładowanie do 22 kW to wydatek 415 euro.

Koszt wraz z instalacją, podłączeniem do sieci oraz kablami i dodatkowym oprzyrządowaniem wzrasta do 1,734 tys. euro.

gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.