Ta technologia połączy prosumentów i EV. Londyn wyłoży na nią 30 mln funtów

Ta technologia połączy prosumentów i EV. Londyn wyłoży na nią 30 mln funtów
Fot. Nissan
REKLAMA

Implementowana w samochodach elektrycznych funkcja Vehicle-to-Grid (V2G) poprzez umożliwienie oddawania energii do sieci czy stacjonarnych magazynów energii wpisuje się w trend energetyki prosumenckiej, dając dodatkowe możliwości w zakresie zarządzania energią, stanowiąc ewentualny backup czy oferując usługę regulacji pracy sieci.

Potencjał w tej technologii dostrzegł brytyjski rząd, który postanowił wesprzeć pracujące nad nią firmy kwotą 30 mln funtów. Wsparcie otrzyma w sumie 21 podmiotów. Granty od brytyjskiego rządu pokryją do 70 proc. kosztów nagrodzonych projektów.

We wdrażaniu technologii V2G przodują na razie japońskie koncerny motoryzacyjne. Udostępnienie takiej funkcji w swoich pierwszych modelach elektrycznych i hybrydowych zapowiedziały w ubiegłym roku Nissan, Honda i Mitsubishi.

Liderem w rozwoju technologii V2G jest kalifornijska firma Nuvve, w którą w ubiegłym roku zainwestował m.in. francuski koncern energetyczny EDF. – EDF może oferować efektywną kosztowo, czystą i niezawodną energię słoneczną, aby ładować samochody elektryczne, podczas gdy Nuvve oferuje rozwiązanie, które może zredukować koszt kilowatogodzin zużywanych przez rosnącą liczbę EV, jednocześnie współpracując z lokalną siecią – komentował zaangażowanie w kalifornijską firmę Raphael Declercq z EDF.

Nuvve zapewniało przy okazji przeprowadzonej w 2017 r. pierwszej rundy finansowania, że oferuje jak na razie jedyną na świecie, komercyjnie dostępną technologię pozwalającą oddawać energię z baterii samochodów elektrycznych.

System o nazwie NUVVEgives sam kalkuluje m.in. ile energii potrzeba na dojechanie samochodem elektrycznym do określonego punktu, informując, jaką część można sprzedać do sieci.

Z czasem, agregując dużą liczbę magazynów energii w samochodach elektrycznych, system stworzony przez firmę z Kalifornii może pełnić funkcję wirtualnej elektrowni, umożliwiając ich właścicielom uczestniczenie w rynku energetycznym.

EDF jest zresztą jednym z beneficjentów grantów przyznanych przez brytyjski rząd. Przeznaczy go na rozwój projektu o nazwie V2GO, którego celem jest znalezienie optymalnych rozwiązań w zakresie wspierania systemu energetycznego w okresie szczytowego zapotrzebowania przez samochodowe baterie.

Projekt V2GO, realizowany we współpracy m.in. z uniwersytetem w Oxfordzie, zakłada testy z udziałem 100 samochodów elektrycznych wykorzystywanych m.in. przez lokalną pocztę i korporację taksówkarską.

Beneficjentami grantów na rozwój technologii V2G są też m.in. Octopus Energy działający m.in. w branży fotowoltaicznej, a także produkujący samochody elektryczne na Wyspach Nissan.  

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (3)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
laik fotowoltaik |
U nas będzie prosto. Żeby oddawać prąd do sieci trzeba będzie założyć działalność gospodarczą. Potem naliczyć akcyzę za każdą kWh. Zapłacić od miejsca postoju auta podatek od działalności, za siebie pełny ZUS. Prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu . Wynająć biuro rachunkowe. Jeżeli koledze pożyczysz auto, to trzeba go zgłosić jako pracownika. Raz w roku zakład energetyczny będzie certyfikował układ ładowania/ rozładowania za jedyne 1000PLN. Należy posiadać uprawnienia SEP. Ale w wersji specjalnej ważne rok. Każda operacja ładowania / rozładowania musi być niezwłocznie zaksięgowana w PKPiR. Zapis powinien zawierać godzinę rozpoczęcia i zakończenia operacji,nazwę operacji, ilość pobranej/ oddanej energii, numer seryjny urządzenia pomiarowego i podpis osoby odpowiedzialnej. Osoba obsługująca musi mieć ważne badania lekarskie, ubranie ochronne i przeszkolenie BHP. Bułka z masłem.
aa |
@laik fotowoltaik - 6+
X |
@laik, a gdybyś wpadł na szaleńczy pomysł odłączenia się od sieci i przejścia na pełny off-grid, wykorzystując samochód elektryczny jako magazyn energii, to dostaniesz po głowie takim podatkiem, że odechce ci się wychylać głowę ponad węglowo- mafijne szambo.

Giełda OZE

Przyłącze dla Pv 350 mw

Posiadamy do sprzedania wolne moce przyłączeniowe na Ukrainie wraz z działką pod PV . Wielkość przy czytaj dalej...

Szukamy działek do wydzierżawienia pod Farmy Fotowoltaiczne PV

Wydzierżawimy działki pod farmy fotowoltaiczne PV. Wymagana powierzchnia działki min 2 ha oraz brak czytaj dalej...

Firma monterska

Doświadczona ekipy monterskie nawiążą współpracę przy montażach systemów fotowoltaicznych. Zapraszam czytaj dalej...

ZLECĘ PRZYGOTOWANIE PROJEKTÓW PV

Zlecę development projektów farm fotowoltaicznych do 1 MW od wyszukania lokalizacji do pozwolenia na czytaj dalej...