Kilkanaście prototypów polskiego elektryka

Kilkanaście prototypów polskiego elektryka
Piotr Zaremba, ElectroMobility Poland. Fot. Newseria
REKLAMA

Do ElectroMobility Poland, które w tym roku planuje rozpocząć budowę prototypów polskiego samochodu elektrycznego, wpłynęło kilkanaście projektów e-aut, przedstawiających autorskie wizje tego typu środków transportu informuje Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych.

Konsorcja, które zgłosiły się do EMP, muszą wykazać się zarówno szerokim know-how z zakresu prototypowania e-samochodu, jak i konkretną propozycją biznesowego rozwoju projektu.

Obecnie trwa etap wstępnej selekcji otrzymanej dokumentacji oraz ich oceny pod kątem potencjału biznesowego i zgodności z wymogami technicznymi. Zakończy się on wyborem projektów, które w opinii ekspertów z komisji oceniającej stwarzają realną szansę na uruchomienie produkcji seryjnej polskiego samochodu elektrycznego.

W skład komisji, powołanej do oceny i selekcji najlepszych projektów, weszło 12 ekspertów z różnych dziedzin. W gronie tym znaleźli się przede wszystkim specjaliści z branży motoryzacyjnej, projektanci i konstruktorzy pojazdów, a także przedstawiciele branży badawczo-rozwojowej, naukowej i technicznej związanej z tematyką automotive. W składzie komisji zasiadają również osoby odpowiedzialne za ocenę potencjału rynkowego zaprezentowanych koncepcji, a także możliwości ich komercjalizacji.

Budujące jest to, że przedsiębiorcy, projektanci i konstruktorzy połączyli siły, by wystartować w naszym postępowaniu. Stworzyli konsorcja złożone łącznie z prawie dwustu podmiotów o różnych, uzupełniających się kompetencjach. Dzięki temu zmaksymalizowali swój potencjał, a do EMP trafiły wartościowe propozycje. Poziom zgłoszeń, jest – jak się spodziewaliśmy – zróżnicowany, ale wiemy już, że zawierają one ciekawe rozwiązania, które będą mogły zostać przez nas praktycznie wykorzystane w pracach nad e-autem – komentuje Piotr Zaremba, dyrektor zarządzający ElectroMobility Poland.

Rok 2018 ma być przełomowy dla ElectroMobility Poland. Według planów, w pierwszym kwartale rozpoczną się prace nad wybranymi w toku postępowania prototypami. Potrwają one kilkanaście miesięcy. Wiosną 2019 r. spółka ma dysponować jeżdżącymi prototypami osobowych samochodów elektrycznych kategorii L7e lub M1.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Zobacz również

Komentarze (8)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
zwęglona zielona pyra |
Nazistowski rząd bedzie musiał siłą mnie zmusić do kupna nazistowskiego auta dla ludu
alladyn-solar-batt |
A chińczyk już stawia nowe hale produkcyjne by sprostać zamówieniom na koła rowerowe niezbędne do tych ,, samochodów" bo jak się dziś dowiadujemy całe przedsięwzięcie zmierza do produkcji samochodu w klasie ,,L7e lub M1". O ile mi wiadomo samochód tej klasy w testach ADAC nie uzyska jakiejkolwiek gwiazdek w testach bezpieczeństwa i trzeba będzie w Sejmie podjąć uchwały w sprawie przyjęcia że samochody tak powstałe są bezpieczne.
alladyn-solar-batt |
Jak donosi rządowe centrum legislacyjne Rok 2025 ma być przełomowy dla ElectroMobility Poland. Według planów, w pierwszym kwartale rozpoczną się prace nad wybranymi w toku postępowania prototypami. Prototypy te będą sportową ewaluacją przełomowych prototypów z roku 2019 o zostaną wytworzone że stosowną literą ,,S" na tylnej klapie. Zostaną zastosowane innowacyjne technologie przydające sygnowanym konstrukcjom sportowego sznytu m.in. w postaci dodatkowego wyposażenia jak np. ,, uchwyt na trampki", którego lokalizację z uwagi na istotne wymogi bezpieczeństwa czynnego przewidziano z przodu bolidu pod maską silnika, zaś z uwagi na wymagany współczynnik CX i przewidywane w prognozach pogody zjawiska klimatyczne wynikające z ocieplającego się klimatu na cholewki wspomnianych trampek znajdą zastosowanie materiały nanotechnologiczne wykonane m.in.z Polskiego Grafenu.
RewolucjonistaOZE |
@Alladyn. Dobre, uśmiałem się, Proponuję dodatkowo zadekretować aby w miedzyczasie wybudować 4 elektrownie atomowe aby zapewnić możliwość szybkiego ładowania tych milionów modeli S! Ale nastawmy się że będzie można ładować tylko na parkingach przed elektrowniami, bo tylko tam będą do nich specjalne pasujące gniazdka (z akcyzą), ale będą za to na parkingach oddziały terenowe RM z dobrym słowem. Elektrownie będą tak ustawione aby można było po załadowaniu w jednej spokojnie dojechać do drugiej. Ale jak ktoś będzie mieszkał poza trasą do jednej z nich (czyli nie w Warszawie, Gdańsku, POznaniu albo Katowicach, ) to proponuję wprowadzić specjalną modyfikacje, w wersji S uchwyty boczne na 4 pary trampek pancernych (produkcja utajniona w Bumar Łebędy) na wypadek kiedy zabraknie prądu i trzeba będzie włączyć napęd nożny al'a Flinstonowie aby dojechać do domku. Oby było tylko z góry ........ jaba-daba-duuuuu, ale super plan !
SPS |
Jeśli to nie będzie pełnowymiarowy kompaktowy samochód to nie bardzo rozumiem jak i komu ma się to sprzedawać. No chyba, że głównym założeniem projektu jest 'cena czyni cuda' i pojazd ten będzie w cenie dobrego motocykla...
Miś |
najwięcej sie zarabia na słomianych inwestycjach ....
Moja elektrownia PV |
nie da się tego czytać bez bólu.
magia liczb |
""W skład komisji, powołanej do oceny i selekcji najlepszych projektów, weszło 12 ekspertów z różnych dziedzin. W gronie tym znaleźli się przede wszystkim specjaliści z branży motoryzacyjnej, projektanci i konstruktorzy pojazdów, a także przedstawiciele branży badawczo-rozwojowej, naukowej i technicznej związanej z tematyką automotive. "" >> Ta komisja jest podobna składem do podkomisji Macierewicza, która ma zbadać dlaczego samolot spadł, a jej członkowie nie do końca wiedzą dlaczego samolot leci. Tu podobnie - są specjaliści z branży motoryzacyjnej, której w Polsce nie ma (może za wyjątkiem motoryzacji opancerzonej), są projektanci i konstruktorzy pojazdów - których w Polsce się nie konstruuje i nie projektuje (może za wyjątkiem pojazdów wojskowych), oraz są specjaliści z branży badawczo rozwojowej - którzy przez 27 lat nie dokonali nawet jednego wdrożenia przemysłowego swojego projektu badawczego. Po takim zapleczu można się spodziewać co najwyżej wdrożenia skuterka elektrycznego z homologacją. Koncerny motoryzacyjne, które co roku inwestują dziesiątki miliardów euro w innowacje, które posiadają wyspecjalizowane zaplecze, biura konstrukcyjne oraz wieloletnie doświadczenie w konstruowaniu i wdrażaniu prototypów, jak dotąd wykonali po jednym modelu wtyczkowozu (w porywach do dwóch) i wcale nie palą się do masowej produkcji, bo zdają sobie sprawę z ograniczeń tego typu motoryzacji. Polska ma tylko JEDEN cel - zwiększyć na tyle zużycie energii elektrycznej aby wzrost zużycia pokrył wzrost generacji z OZE, po to aby utrzymać na powierzchni górnictwo i tradycyjną energetykę węglową. Reszta nie ma żadnego znaczenia.

Giełda OZE

Sprzedam projekt 200 kW z pozwoleniem na budowę

Sprzedam projekt elektrowni fotowoltaicznej o mocy 200kW, zlokalizowanej w woj. małopolskim. Projekt czytaj dalej...

PROJEKTY PV i FW

Wykonujemy projekty instalacji PV i FW z pełną procedurą administracyjną łącznie z Pozwoleniem na Bu czytaj dalej...

Firma Montażowa

Firma zajmująca się montażem instalacji fotowoltaicznych, przyjmie zlecenia w kraju i zagranicą. Jes czytaj dalej...

Poszukuję Inwestora 2MW PV i 2MW Biogazownia

Inwestycja zlokalizowna w okolicach Zielonej Gory, posiadamy 3 lokalizacje pod biogazownie łącznie m czytaj dalej...