Kolejne polskie miasto ma autobusy elektryczne

Kolejne polskie miasto ma autobusy elektryczne
Fot. Solaris
REKLAMA

Firma Solaris Bus & Coach S.A. przekazała wczoraj 4 elektryczne autobusy Solaris Urbino 12 Miejskiemu Zakładowi Komunikacji w Ostrowie Wielkopolskim. Będą to pierwsze całkowicie bezemisyjne pojazdy w tym mieście.

12-metrowe nowe Urbino, model nagrodzony prestiżowym tytułem najlepszego autobusu miejskiego w Europie roku 2017, w wersji dla Ostrowa Wielkopolskiego wyposażony jest w silnik trakcyjny o mocy 160 kW i baterie trakcyjne Solaris High Energy o pojemności 200 kWh.

Autobusy posiadają także instalację zapewniającą możliwość podłączenia i zabudowania pantografu, który umożliwi w przyszłości ładowanie baterii z mocą 200 kW podczas poruszania się pojazdu po mieście.

Dostawcą dwóch ładowarek zajezdniowych jest polska firma, Ekoenergetyka.

Całkowita pojemność pasażerska autobusu to 75 osób, w tym 24 na miejscach siedzących. Dodatkowymi udogodnieniami są m.in. ogólnodostępny system WiFi, ładowarki USB, klimatyzacja całej przestrzeni pasażerskiej, system automatycznego głosowego zapowiadania przystanków, dwa ekrany LCD i oświetlenie wnętrza w technologii LED.

Solaris zaznacza, że przekazanie autobusów elektrycznych do Ostrowa Wielkopolskiego to realizacja  drugiej część kontraktu podpisanego z miejskim przewoźnikiem – od września tego roku ulicami Ostrowa jeżdżą już 3 sztuki nowego Urbino 12 spełniające normę emisji spalin Euro 6.

Solaris jest zresztą obecny w Ostrowie Wlkp. już od 2004 roku, dokąd łącznie dostarczył już 33 autobusy.

Elektryczne Urbino zaczną wozić mieszkańców jeszcze w tym roku. Jest szansa, ze w najbliższym czasie przybędzie bezemisyjnych autobusów elektrycznych w Ostrowie Wlkp. Dwa tygodnie temu miasto otrzymało z Unii Europejskiej dotację na dalszy rozwój transportu publicznego, która pozwoli na zakup dodatkowych 10 bateryjnych autobusów.

Urbino 18 electric jeżdżą już w Krakowie dzięki kontraktowi na 20 autobusów bateryjnych dla MPK Kraków zrealizowanemu w sierpniu tego roku, w Jaworznie, w którym pasażerów wozi już 9 elektryków Solarisa, a także – na razie testowo – w warszawskim MZA.

red. gramwzielone.pl 

Zobacz również

Komentarze (6)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
Myśliciel |
Brawo :-)
alladyn-solar-batt |
Brawo...cztery sztuki. Brawo! ,,Wszystkie autobusy miejskie w Shenzhen są elektryczne. Miasto wyprzedziło harmonogram Chińskie Shenzhen pochwalić może się największym współczynnikiem elektrycznych autobusów we flocie komunikacji publicznej. Wynosi on 100 procent. Miasto od dłuższego czasu było posiadaczem największej floty elektrycznych autobusów. Flota miała zostać w pełni elektryczna dopiero w 2018 roku. Cel udało się osiągnąć przed czasem. Obecnie po ulicach 12-milionowego Shenzhen porusza się 16 359 autobusów elektrycznych. Serwis Electrek podaje, że miasto wybudowało 8 tysięcy punktów ładowania i 510 stacji ładowania autobusów, by móc ładować naraz nawet połowę swojej floty. Władze twierdzą, że w ten sposób oszczędzą 345 tysięcy ton paliwa rocznie. Emisja dwutlenku węgla zmniejszyć ma się rocznie o 1,35 miliona ton. Electrek przypomina też, że miasto stara się też wymienić flotę taksówek. – Spośród 12 518 taksówek w Shenzhen, aż 62,5 proc. to auta elektryczne. Miasto chce zwiększyć tę wartość do 100 proc. w krótkim czasie – czytamy. Cel wyznaczony jest na 2020 rok, ale podobnie jak w przypadku autobusów może zostać zrealizowany wcześniej. A w Polsce? Rząd przyjął w Polsce niedawno Ustawę o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Do końca 2020 r. w Polsce ma powstać m.in. 6 tys. punktów ładowania samochodów elektrycznych. Do tego gminy będą mogły ustanowić strefy czystego transportu (co będzie się wiązało ze specjalną opłatą), a same pojazdy elektryczne zostaną zwolnione z akcyzy. W Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju założono, że do 2025 r. po polskich drogach ma jeździć milion pojazdów elektrycznych. REKLAMA We wrześniu Narodowe Centrum Badań i Rozwoju podpisało specjalne porozumienia z 24 samorządami. Związane były z bezemisyjnym transportem publicznym. Zgodnie z dokumentami do 2020 roku na ulice polskim miast wyjechać ma 600 nowych autobusów elektrycznych
ft |
Jakie to są autobusy bezemisyjne jak prąd do nich trzeba wyprodukować w elektrowniach węglowych zapraszam do analizy , która pokazuje, że autobus elektryczny zasilany z elektrowni węglowej truje bardziej niż spalinowy: http://finktank.pl/2018/01/02/prad-wegla-trujace-auta-elektryczne/
mlody 2018 |
brawo - warszawo i panij prezydet warszawy channa gronkiewicz wallz i prezesie mza warszawie , warszawskie mza nie ma ladowarek do elektrycznych autobusow nowych jak ursus czy solaris urbino warszawskim mza nie posiada zadnej nowoczesnej ladowarki do autobusow elektrycznych w warszawie calej dla tych pojazdow elektrycznych autobusow mza , tak jak pani prezydent warszaey po uruchomieniu stacji ladowania aut elektrycznych warszawie je zlikwidowala w warszawie bylo ich 4 miejsca do naladowania aut elektrycznych warszawie bylo , to zamo spotka ladowarki elektrycznych autobusow mza warszawie beda zlikwidowane z powodow zlabej wydainosci i ze sa nie potrzebne wogule do pojazdow elektrycznych warszawie dla komunikacji miejskiej mza warszawa , wogule juz nigdzie sie zddnego samochodu elektrycznego sie warszawie nie naladuje sie wogule bo te stacie ladowania samochodow elektrycznych sa zlikwidowane warszawie dla kierowcow aut elektycznych nie potrzebne dla wladzy panij prezydent warszawy channy gronkiewicz wallz wogule , najepiej je zlikwidowac bo sa juz nie potrzebne dla warszawy i kierowcow aut elektycznych warszawie calej sa zdemmontowane - stacie RWE do ladowania samochodow elektrycznych to samo spotka ladowarki do autobusow elektrycznych mza warszawa to tylko bea na pokaz autobusow elektrycznych warszawie tylko wwarszawie ....
mlody 2018 |
brawo - warszawo i panij prezydet warszawy channa gronkiewicz wallz i prezesie mza warszawie , warszawskie mza nie ma ladowarek do elektrycznych autobusow nowych jak ursus czy solaris urbino warszawskim mza nie posiada zadnej nowoczesnej ladowarki do autobusow elektrycznych w warszawie calej dla tych pojazdow elektrycznych autobusow mza , tak jak pani prezydent warszaey po uruchomieniu stacji ladowania aut elektrycznych warszawie je zlikwidowala w warszawie bylo ich 4 miejsca do naladowania aut elektrycznych warszawie bylo , to zamo spotka ladowarki elektrycznych autobusow mza warszawie beda zlikwidowane z powodow zlabej wydainosci i ze sa nie potrzebne wogule do pojazdow elektrycznych warszawie dla komunikacji miejskiej mza warszawa , wogule juz nigdzie sie zddnego samochodu elektrycznego sie warszawie nie naladuje sie wogule bo te stacie ladowania samochodow elektrycznych sa zlikwidowane warszawie dla kierowcow aut elektycznych nie potrzebne dla wladzy panij prezydent warszawy channy gronkiewicz wallz wogule , najepiej je zlikwidowac bo sa juz nie potrzebne dla warszawy i kierowcow aut elektycznych warszawie calej sa zdemmontowane - stacie RWE do ladowania samochodow elektrycznych to samo spotka ladowarki do autobusow elektrycznych mza warszawa to tylko bea na pokaz autobusow elektrycznych warszawie tylko wwarszawie ....
mlody 2018 |
brawo - warszawo i panij prezydet warszawy channa gronkiewicz wallz i prezesie mza warszawie , warszawskie mza nie ma ladowarek do elektrycznych autobusow nowych jak ursus czy solaris urbino warszawskim mza nie posiada zadnej nowoczesnej ladowarki do autobusow elektrycznych w warszawie calej dla tych pojazdow elektrycznych autobusow mza , tak jak pani prezydent warszaey po uruchomieniu stacji ladowania aut elektrycznych warszawie je zlikwidowala w warszawie bylo ich 4 miejsca do naladowania aut elektrycznych warszawie bylo , to zamo spotka ladowarki elektrycznych autobusow mza warszawie beda zlikwidowane z powodow zlabej wydainosci i ze sa nie potrzebne wogule do pojazdow elektrycznych warszawie dla komunikacji miejskiej mza warszawa , wogule juz nigdzie sie zddnego samochodu elektrycznego sie warszawie nie naladuje sie wogule bo te stacie ladowania samochodow elektrycznych sa zlikwidowane warszawie dla kierowcow aut elektycznych nie potrzebne dla wladzy panij prezydent warszawy channy gronkiewicz wallz wogule , najepiej je zlikwidowac bo sa juz nie potrzebne dla warszawy i kierowcow aut elektycznych warszawie calej sa zdemmontowane - stacie RWE do ladowania samochodow elektrycznych to samo spotka ladowarki do autobusow elektrycznych mza warszawa to tylko bea na pokaz autobusow elektrycznych warszawie tylko wwarszawie ....

Giełda OZE

Wydzierżawię działkę ok 3 ha

Wydzierżawię działkę pod farmy fotowoltaiczne PV (ok 3 ha). Lokalizacja woj. Mazowieckie/Podlasie. czytaj dalej...

Pompa ciepła All in one 3-12,4 kW

Najciekawsza z naszej oferty pompa ciepła ,z racji na rozwiązanie techniczne Cena netto /sztuka 9 czytaj dalej...

Analiza opłacalności farm PV – 385 za 1 MWh w aukcji jesień 2018 – czy to się opłaca ?

Czy Wiesz jaki wpływ na opłacalność farmy fotowoltaicznej ma limit pomocy publicznej, czy cena 385 z czytaj dalej...

1 MW na gotowo od 650.000,00 € / 2.790.000,00 PLN

Z nasza firma budowa instalacji PV o mocy od 1MW kosztuje 650.000,00 €. Zapraszamy do wspolpracy : czytaj dalej...