Idealny samochód elektryczny według Polaków

Idealny samochód elektryczny według Polaków
Piotr Zaremba, ElectroMobility Poland. Fot. Newseria

Produkowany w Polsce, 4-osobowy, o zasięgu 150 km i w cenie 60 tys. zł tak powinno wyglądać idealne auto elektryczne według polskich kierowców. Tak wynika z badania wykonanego przez Kantar TNS.

Spółka ElectroMobility Poland zleciła przeprowadzenie kompleksowych badań, aby sprawdzić wiedzę polskich kierowców na temat elektromobilności i projektu polskiego auta elektrycznego. – Dzięki badaniom potwierdziliśmy, że kierowcy w Polsce chcą produkowanego w kraju auta elektrycznego i wiemy, jakich parametrów od niego oczekują – mówi Piotr Zaremba, szef projektu EMP.

Okazuje się, że aż 73 proc. kierowców zastanawiało się nad zakupem auta elektrycznego. Wśród zachęt kierowcy wymieniają niższy koszt eksploatacji i ekologiczność tego typu pojazdu, a odstrasza ich wysoka cena zakupu oraz niewystarczająca w ocenie kierowców infrastruktura do ładowania.

REKLAMA
REKLAMA

Jak wynika z badań, produkcja takiego auta w naszym kraju jest istotna aż dla 63 proc. badanych, jeśli chodzi o czynnik wpływający na wybór konkretnej oferty. – Polacy są dumni z rodzimych produktów i dokonań, więc jeśli na rynku pojawiłby się polski samochód elektryczny, to chętnie rozważyliby jego zakup, ale pod warunkiem, że jego cena, design i technologia nie odstawałyby od oferty rynkowej – zapewnia Michał Roszkowski z Kantar TNS.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Kantar TNS, idealne miejskie auto elektryczne według polskich kierowców powinno kosztować 60 tys. zł i mieć zasięg do 150 km. Istotne jest także, aby było ono produkowane w kraju, miało co najmniej 4-osobowe nadwozie, gwarancję oraz mogło korzystać z rozbudowanej sieci serwisowej.

Z zachęt przy zakupie pojazdów na prąd kierowcy w Polsce za najistotniejsze uważają bonusy finansowe, w tym planowane w ustawie o elektromobilności zwolnienie z akcyzy dla aut elektrycznych i możliwość parkowania za darmo w centrach miast. Aż 97 proc. uważa, że cena miejskiego auta elektrycznego powinna być niższa lub taka sama jak samochodu spalinowego analogicznej klasy – informuje Kantar TNS.

red. gramwzielone.pl