Idealny samochód elektryczny według Polaków

Idealny samochód elektryczny według Polaków
Piotr Zaremba, ElectroMobility Poland. Fot. Newseria
REKLAMA

Produkowany w Polsce, 4-osobowy, o zasięgu 150 km i w cenie 60 tys. zł tak powinno wyglądać idealne auto elektryczne według polskich kierowców. Tak wynika z badania wykonanego przez Kantar TNS.

Spółka ElectroMobility Poland zleciła przeprowadzenie kompleksowych badań, aby sprawdzić wiedzę polskich kierowców na temat elektromobilności i projektu polskiego auta elektrycznego. – Dzięki badaniom potwierdziliśmy, że kierowcy w Polsce chcą produkowanego w kraju auta elektrycznego i wiemy, jakich parametrów od niego oczekują – mówi Piotr Zaremba, szef projektu EMP.

Okazuje się, że aż 73 proc. kierowców zastanawiało się nad zakupem auta elektrycznego. Wśród zachęt kierowcy wymieniają niższy koszt eksploatacji i ekologiczność tego typu pojazdu, a odstrasza ich wysoka cena zakupu oraz niewystarczająca w ocenie kierowców infrastruktura do ładowania.

Jak wynika z badań, produkcja takiego auta w naszym kraju jest istotna aż dla 63 proc. badanych, jeśli chodzi o czynnik wpływający na wybór konkretnej oferty. – Polacy są dumni z rodzimych produktów i dokonań, więc jeśli na rynku pojawiłby się polski samochód elektryczny, to chętnie rozważyliby jego zakup, ale pod warunkiem, że jego cena, design i technologia nie odstawałyby od oferty rynkowej – zapewnia Michał Roszkowski z Kantar TNS.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Kantar TNS, idealne miejskie auto elektryczne według polskich kierowców powinno kosztować 60 tys. zł i mieć zasięg do 150 km. Istotne jest także, aby było ono produkowane w kraju, miało co najmniej 4-osobowe nadwozie, gwarancję oraz mogło korzystać z rozbudowanej sieci serwisowej.

Z zachęt przy zakupie pojazdów na prąd kierowcy w Polsce za najistotniejsze uważają bonusy finansowe, w tym planowane w ustawie o elektromobilności zwolnienie z akcyzy dla aut elektrycznych i możliwość parkowania za darmo w centrach miast. Aż 97 proc. uważa, że cena miejskiego auta elektrycznego powinna być niższa lub taka sama jak samochodu spalinowego analogicznej klasy – informuje Kantar TNS.

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (5)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
Biomasowiec |
Nie ma żadnych powodów aby auto elektryczne było droższe od spalinowego, ba - powinno być nawet tańsze gdyż jest zdecydowanie mniej skomplikowane i nie wymaga wielu istotnych i kosztownych mechanizmów. Jedyną kwestią jest skala i w sytuacji zunifikowania pewnych podzespołów to już dziś powinno kosztować na podobnym poziomie co spalinowe. Zawyżone ceny na elektryki są podyktowane efektem nowości i niczym więcej.
kasia |
Zdecydownaie nie stać mnie jeszcze na takie. Szukam czegoś w rozsądnej cenie ale też w dobrym stanie a że nie mam jak w ciemno jeździć o oglądać ofert korzystam z pomocy eksperta z automotogo.
IXI |
Też uważam, że - w porównaniu do auta spalinowego - w samochodzie elektrycznym "nic nie ma". Z tyłu bagażnik i z przodu bagażnik, co samo w sobie doskonale obrazuje ową "pustkę" pod maską. Zatem auto elektryczne powinno być tanie. Lecz faktem jest, że akumulatory są cholernie drogie. To właśnie podraża cenę elektryka znacznie.
Mich Eco |
Wiem, wiem! https://elektrykapradnietyka.com/wp-content/uploads/2016/09/elektryczny-maluch.jpg
TT |
Żadna firma jeszcze na elektrykach nie zarobiła, kwestia skali sprzedaży spowoduje spadki cenowe i to znaczne.

Giełda OZE

Canadian Solar 275W (5BB) cena 420 zł

Nowa dostawa- nowe lepsze ceny najlepszych paneli polikrystalicznych 275 W globalnego lidera Canadia czytaj dalej...

Poszukuję działek pod biogazownie

Szanowni Państwo, w imieniu firmy inwestycyjnej poszukuję działek pod budowę biogazowni rolniczych czytaj dalej...

Vestas V80 2,0 MW 100 m Wieża

Sprzedam Turbiny Vestas V80 2, MW rok produckji 2002 rok uruchomienia 2003. Dostępne od ręki. czytaj dalej...

wykonam magazyn energii dużej mocy na bazie ogniw li-Ion dużej pojemności

Wykonam magazyn energii dużej mocy w oparciu o ogniwa li-ion wysokiej pojemności. Żywotność/Ilość czytaj dalej...