Szybkie ładowarki w Europie. Motoryzacyjni giganci odkryli karty

Szybkie ładowarki w Europie. Motoryzacyjni giganci odkryli karty
Szefowie Ionity COO dr Marcus Groll oraz CEO dr Michael Hajesch. Fot. Ionity
REKLAMA

Czołowe koncerny motoryzacyjne przedstawiły plany budowy sieci stacji szybkich ładowarek samochodów elektrycznych, która ma powstać na Starym Kontynencie. Mając jednak na uwadze marki, które stoją za tym projektem, czy porównując przedstawione cele do skali sieci szybkich ładowarek, którą rozwija Tesla, przedsięwzięcie o nazwie Ionity – przynajmniej na razie – nie robi aż tak dużego wrażenia.

Ionity to joint venture utworzone – w celu budowy europejskiej sieci stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych – przez takie koncerny motoryzacyjne jak BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company, Volkswagen. Każda z tych firm obejmie równe udziały. Siedziba firmy będzie mieścić się w Monachium.

Ładowanie z wykorzystaniem stacji Ionity ma się odbywać z mocą 350 kW, czyli około 6-krotnie większą niż standardowe ładowarki samochodów elektrycznych. To powinno skracać czas ładowania elektryka do około 20-30 minut.

W stacjach zostanie wykorzystany standard ładowania CCS pozwalający na obsługę większości europejskich modeli elektryków.

Przyjęty cel budowy „tylko” 400 stacji ładowania do roku 2020 można uznać raczej za mało ambitny. Pierwsze 20 stacji ma powstać jeszcze w tym roku przy drogach w Niemczech, Austrii i Norwegii. Zostaną ulokowane m.in. na stacjach benzynowych sieci Circe K i OMV.

Przyjęto, że infrastruktura Ionity powinna być rozlokowana w odległości maksymalnie 120 km, aby umożliwić swobodne przejechanie elektrykiem do kolejnej stacji ładowania.

Swoje plany budowy stacji szybkiego ładowania EV ma niemiecki rząd. W tym roku Bruksela zgodziła się na pomoc publiczną w ramach zgłoszonego przez Berlin programu, którego realizację przewidziano na lata 2017-19 i którego budżet sięga 300 mln euro. Dzięki temu ma powstać 15 tys. stacji ładowania.

Z tego programu już korzysta holenderska firma Fastned, która otrzymała od niemieckiego rządu 4,1 mln euro na budowę 25 stacji szybkiego ładowania mających powstać przy niemieckich drogach. Subsydia pokryją do 40 proc. koszów inwestycji.

Swoją sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych buduje też niemiecka energetyka. Dwa największe niemieckie koncerny energetyczne E.ON i innogy posiadają już po kilka tysięcy punktów ładowania EV.

Na około 8 tys. stacji ładowania elektryków, które działają w Niemczech, jednak na razie tylko kilkaset pracuje w standardzie szybkiego ładowania. 

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (2)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
KońRafał |
E.ON ma postawić w Europie 10 000 słupków do szybkiego ładowania (moc 150 kW, w przyszłości aktualizacja do 350 kW) do 2020 roku. Nie wiadomo, ile to stacji, ale na pewno więcej, niż 400.
alladyn-solar-batt |
Nowy projekt ustawy o rozwoju elektromobilności i paliwach alternatywnych wprowadza obowiązek przyłączania stacji ładowania bezpośrednio do sieci dystrybutorów energii elektrycznej (OSD). - Procesy przyłączeniowe do OSD są długotrwałe, zabierają nawet do dwóch lat. Dodatkowo wiążą się z znacznymi kosztami budowy przyłącza po stronie OSD oraz inwestora - wskazuje Rafał Czyżewski, prezes Greenway Infrastructure Poland. @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ Nowy projekt ustawy o rozwoju elektromobilności i paliwach alternatywnych zakłada m.in., że powstanie obowiązek przyłączania stacji ładowania bezpośrednio do sieci OSD; Greenway Infrastructure Poland postuluje rezygnację z tej koncepcji. Marcin Korolec, prezes Fundacji Promocji Samochodów Elektrycznych, uważa, że jeśli w roku 2050 po polskich drogach mają jeździć w znakomitej większości auta elektryczne, to usługi ładowania powinny być określone w sposób jak najbardziej liberalny i otwarty na różne modele biznesowe. Emilia Stefanowicz, partner Kancelarii Radców Prawnych Stankiewicz Własów i partnerzy, wskazuje, że projekt ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych niekonsekwentnie definiuje usługę ładowania. ______________________________________________________________________ Przedsiębiorcy zwracają uwagę, że w proponowanej ustawie BRAKUJE przepisów przejściowych odnoszących się do istniejącej już infrastruktury, co ze względu na ewentualne koszty dostosowawcze może GROZIĆ nawet LIKWIDACJĄ CZĘŚCIISTNIEJĄCYCH STAJI ŁADOWANIA!

Reklama

Baza firm

Znajdź instalatora w swojej okolicy + Dodaj firmę

Giełda OZE

GOTOWY PROJEKT 75 MW PV Z GRUNTEM

Projekt z pozwoleniem na budowę 75 MW wraz z gruntem sprzedam . czytaj dalej...

Sprzedam projekt farmy fotowoltaicznej o mocy 1MW

Sprzedam spółkę celową, projekt farmy fotowoltaicznej o mocy 1 MW wraz z pozwoleniem na budowę oraz czytaj dalej...

BLACK FRIDAY! Zestawy PV: 2xTRINA Solar 270W (5BB) + mikrofalownik EVT 500W, 2xMPPT

Najlepsze rozwiązanie dla instalacji PV małej mocy Prosty montaż z możliwością łatwej rozbudowy syst czytaj dalej...

Kabel solarny

Przedam kabel 4mm solarny 1,7 netto/m czytaj dalej...