Ładowanie autobusów elektrycznych w 20 sekund

Ładowanie autobusów elektrycznych w 20 sekund
Fot. ABB

Najszybsza na świecie technologia ładowania tak zapewnia ABB  zasili pierwsze w pełni elektryczne autobusy miejskiej komunikacji we francuskim mieście Nantes. Zamontowane na dachu autobusów akumulatory będą ładowane na wybranych przystankach mocą 600 kilowatów przez 20 sekund.

ABB otrzymała warte 20 mln USD zamówienie od szwajcarskiego producenta HESS na technologię błyskawicznego ładowania dla 20 autobusów elektrycznych wraz z powiązaną infrastrukturą. Autobusy staną się częścią floty miejskiego operatora we francuskim Nantes — Société d’Economie Mixte des Transports de l’Agglomération Nantaise (Semitan).

Podłączenie pojazdu do punktu ładowania trwa mniej niż sekundę. Jest to więc najszybsza na świecie technologia ładowania. Podczas postoju na przystanku końcowym autobus będzie ładowany w czasie od 1 do 5 minut, co umożliwi całkowite naładowanie akumulatorów – informuje ABB.

REKLAMA

Zarówno technologia szybkiego ładowania, jak i pokładowe wyposażenie trakcyjne ABB, są elementem rozwiązania TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation).

REKLAMA

Autobusy będą wykorzystywane na trasie BRT (linia 4), łączącej historyczne centrum Nantes z gminami położonymi na południowym brzegu Loary. Nowy system zwiększy przepustowość linii o 35 proc., zapewniając zrównoważony transport dla około 2,5 tys. osób na godzinę.

Jak informuje ABB, od otwarcia linii w 2006 roku liczba pasażerów rosła, co doprowadziło do przepełnienia kursujących autobusów. – W pełni elektryczne, dwuprzegubowe autobusy o długości 24 metrów, które wyprodukuje firma HESS, będą pierwszymi tego typu pojazdami na świecie, które zostaną wyposażone w technologię szybkiego ładowania – informuje ABB.

Każdy z nowych autobusów elektrycznych będzie mógł przewieźć 151 pasażerów i zostanie wyposażony w efektywny energetycznie układ napędowy ABB, obejmujący przekształtniki trakcyjne i pomocnicze, silniki trakcyjne, instalowane na dachu akumulatory oraz systemy transferu energii. Nowe autobusy mają zostać wprowadzone na trasę pod koniec 2018 roku. 

red. gramwzielone.pl