ABB postawi szybkie ładowarki w Niemczech

ABB postawi szybkie ładowarki w Niemczech
Fot. ABB

Firma ABB otrzymała duże zamówienie od dostawcy energii EnBW na rozbudowę sieci stacji ładowania przy niemieckich autostradach. Energia od EnBW ma pochodzić za kilka lat tylko ze źródeł odnawialnych. Jeden z największych koncernów energetycznych za naszą zachodnią granicą zapowiedział wycofanie się z produkcji energii z węgla już w roku 2025.

Do końca 2017 roku ABB dostarczy 117 stacji szybkiego ładowania, które zostaną zainstalowane na stacjach obsługi podróżnych należących do operatora Tank & Rast.

Jak informuje ABB, stacje do ładowania najnowszej generacji, które oferuje ta firma, są połączone z Internetem za pośrednictwem usługi w chmurze, co umożliwia m.in. dokonywanie płatności bezgotówkowych.

REKLAMA

W ubiegłym roku firma EnBW, czwarty największy producent energii w Niemczech, zleciła ABB instalację 68 takich stacji o wysokiej mocy ładowania sięgającej 50 kW.

ABB oferuje rozwiązania z zakresu szybkiego ładowania od 2010 roku. Na całym świecie zainstalowanych zostało ponad 5 tys. systemów ABB, służących do obsługi samochodów osobowych i transportu komercyjnego.

Firma oferuje szeroki asortyment rozwiązań do szybkiego ładowania prądem stałym, od 20‑kilowatowych ładowarek ściennych po stanowiska ultraszybkiego ładowania samochodów osobowych oraz stacje do ładowania o mocy 600 kW dla autobusów elektrycznych.

REKLAMA

EnBW zapowiedział ostatnio, że w ramach nowej strategii wycofa się z produkcji energii z węgla, stawiając na generację ze źródeł odnawialnych, dystrybucję, elektryczną mobilność, ale także na rozwój szerokopasmowego Internetu.

Jak zapewnia ABB, stacje szybkiego ładowania, instalowane obecnie we współpracy z EnBW, dysponują mocą 50 kW i mają niewielkie rozmiary, dzięki czemu ich montaż jest możliwy w punktach obsługi podróżnych przy autostradach, na stacjach serwisowych, przy salonach samochodowych i siedzibach firm oraz w strefach miejskich o wysokim natężeniu ruchu samochodowego. Instalacja stacji ładowania jest możliwa niemalże na każdym parkingu, gdzie pojazd może zostać naładowany w ciągu 30 minut.

W lutym br. Bruksela zgodziła się na pomoc publiczną w ramach programu budowy stacji ładowania, który zgłosił rząd Niemiec. Budżet tego programu, którego realizację przewidziano na lata 2017-19, sięga 300 mln euro. Dzięki temu powstać ma 15 tys. stacji ładowania. 

W kwietniu br. niemiecka organizacja branżowa Bundesverband der Energie- und Wasserwirtschaft (BDEW) podała, że liczba dostępnych publicznie stacji ładowania samochodów elektrycznych (EV) w Niemczech wzrosła do ponad 7,4 tys., zwiększając się w ubiegłym roku o 27 proc.

Z całkowitej liczby publicznie dostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych w Niemczech już ponad 290 to stacje szybkiego ładowania prądem stałym, których wykorzystanie skraca ładowanie auta elektrycznego do czasu poniżej godziny.

red. gramwzielone.pl