EMP wybrało 4 projekty nadwozia polskiego elektryka

EMP wybrało 4 projekty nadwozia polskiego elektryka
Fot. Electromobility Poland
REKLAMA

Powołana przez państwowe koncerny energetyczne spółka ElectroMobility Poland wczoraj wybrała cztery spośród dziewięciu finałowych wizualizacji nadwozia polskiego samochodu elektrycznego.

Ogłoszony w marcu br. konkurs ElectroMobility Poland (EMP) miał na celu wyłonienie wstępnie pięciu laureatów projektu nadwozia. Do udziału w konkursie zgłosiły się zarówno małe firmy, duże podmioty międzynarodowe, jak i osoby fizyczne. Ostatecznie ze zgłoszonych projektów wybrano cztery. Nagroda dla zwycięzców konkursu na projekt nadwozia polskiego elektryka wyniosła po 50 tys. zł.

Kolejny konkurs ma rozpocząć się w przyszłym miesiącu i będzie mieć na celu zbudowanie jeżdżących prototypów, na podstawie zwycięskich koncepcji z konkursu pierwszego. Ten etap jest dedykowany firmom z branży motoryzacyjnej. EMP przeprowadzi go we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.

Kolejny etap zakończy się galą finałową zaplanowaną wcześniej na marzec 2018 r., w czasie której publiczność ma wybrać 5 najlepszych prototypów spośród wszystkich przedstawionych EMP i finalnie dopuszczonych do finału. Każdy prototyp dopuszczony do finału otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. zł.

Kolejnym krokiem miałoby być wyprodukowanie – na podstawie 5 najlepszych prototypów z konkursu drugiego – krótkich serii pojazdów do 100 sztuk łącznie i uzyskanie dla nich homologacji, a finalnie planuje się przygotowanie i uruchomienie produkcji seryjnej.

Ministerstwo Energii, które wspiera ten projekt, chce, aby zasięg polskiego elektrycznego auta wynosił co najmniej 250 km, a koszt przejazdu 100 km nie był wyższy od ceny 1 litra benzyny. 

ElectroMobility Poland to spółka powołana w październiku 2016 r. przez państwowe koncerny energetyczne PGE, Tauron, Energa i Enea w celu rozwoju elektrycznej mobilności. Każda ze spółek objęła po 25 proc. kapitału akcyjnego, uzyskując w ten sposób po 25 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. EMP dysponuje kapitałem zakładowym w wysokości 10 mln zł.

Tak wyglądają zwycięskie wizualizacje przedstawione kolejno przez Mariusza Nadolnego, Damiana Wolińskiego, Sebastiana Nowaka i Mateusza Tomiczka (źródło: EMP). 

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (14)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
Poirytowany |
Czemu elektryczny samochód nie może wyglądać jak normalny samochód, tylko musi przypominać kosmiczny łazik? Przynajmniej Tesla ma trochę więcej rozumu w głowie i jak będę kupował elektryczny samochód, to będzie to samochód tesli.
kr |
coś jes tu oszukane w tych projektach , nie widać kotła na węgiel
ekspert |
Rynek zweryfikuje te projekty. Szkoda tylko polskich pieniędzy. Porównajcie je z projektami Tesli. Samochód, który ma pokonać barierę wejścia na rynek, musi olśnić, a nie zdegustować potencjalnego klienta.
ppp |
@ekspert Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest Miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo.
Prawda |
HAHA ale żenada - wybrali najgorsze z możliwych, wyglądają jak auta dla niepełnosprawnego ułomnego PISowca. Wiedziałem że tak będzie, nasze podatki kolejny raz w błoto! Już lepiej było je przeznaczyć na nierentowne kopalnie węglowe...
Sabina |
4 biura projektowe były to koledzy kogoś z ŻURI.
kasia |
@ Sabina Samochod to jak meszczyzna,nie musi byc piekny ale musi miec swoje walory.
Kasia |
Dziwne ze ta comisja byla z PIS bo wszystkie cztery auta usmiechniete.
EkspertOZE |
Zgadzam się z "ekspertem". Wyrzucone w błoto pieniądze. Kto dziś zaczyna nową generację samochodów od konkursu na obudowę? PRzecież to ma mieć określone parametry użytkowe, baterie silnik(i) i to powinno determinować wygląd. Teraz zacznie się dopiero dyskusja, że co prawda auto przejedzie 100 km na bateriach, ale bez klimatyzacji - bo ta zużywa energię i będa dokłądać za darmo firmowy polar:-) A płyta auta, zawieszenie, bezpieczeństwo czy ktoś się nad tym zastanawiał w tych wizualizacjach? Dlatego to się projektuje najpierw od strony technicznej a potem wizualnej! Myślałem jeszcze, że zrobienie tego autka na bazie Fiata500 uratuje ten projekt, ale odpadło, teraz widzę, że cały EMP odleciał w kosmos. Szkoda. Tesla pokazała że nowy M3 jest bezpieczeniejszy od Volvo, to jest podejście,
Luis |
Podobno PGE ma zamiar sprowadzic ze Skandynawi kamien do przyciskania deski w beczce z kapusta w celu sprawdzenia czy spelni pokladane w nim nadzieje.
1234 |
W swoim czasie narzekałem że EMP nie opublikowało wymagań i założeń technicznych. Na podstawie wyniku selekcji widać że najważniejszym celem projektu było promowanie jak-najbardziej-dziwacznych mikrosamochodów koniecznie bez słupków bocznych lub z przeszklonymi dachami. Szczerze uważam że odświeżony Wa-2/Stal 258 uzupełniony o zamkniętą kabinę z klatką bezpieczeństwa, uczciwym fotelem oraz z inwerterowym zasilaniem silnika mógłby zrobić w naszym kraju karierę. Wszystko ponadto to po w najlepszym wypadku mrzonki lub niestety po prostu korupcja.
Llll |
Co za paranoja, to mam talent czy próba stworzenia polskiego elektryka. EMP-10 mln kapitału około roku działają, ciekawe ile jeszcze im zostało. I mogę się założyć że skończy się z projektem karoserii na kompie.
Luz |
Nie krytykujcie tak ludzie !!! Przecież to jest budżetowe przedsięwzięcie. A co WY byście chcieli otrzymać, za 50k PLN ? Za profesjonalny projekt nadwozia, renomowane studio projektowe np. Pininfarina, Bertone, Giugiaro (Italdesign), biorą od kilku do kilkunastu milionów USD. Kwotę 50 tys PLN to oni wydają na papier do drukarek, o reszcie nie wspominając.
1234 |
Na co nas stać? Poszukajcie w sieci pliku 170816_aCar_mobility_english.pdf . Na stronie 12 parametry. Do Polski trzeba dodać drzwi oraz niezależne ogrzewanie (LPG?). Bez licencyjnych opłat projektanci by się ucieszyli gdyby ktoś chciał to u nas produkować non-profit.

Giełda OZE

3kW OFF GRID /ON GRID :zestawy hybrydowe PV: TRINA SOLAR 270W +SKYMAX Hybrid (EN50438)

Kolejny huragan zerwał przewody energetyczne? Brak prądu... ..UPS przestał działać? Aby zabezpiecz czytaj dalej...

SPRZEDAM PRĄD

Sprzedam energię elektryczną z farmy wiatrowej. Produkcja 3000-5000 MW rocznie. Preferowana stała ce czytaj dalej...

Sprzedaż 100 udziałów sp.z.o.o , OZE fotovoltaica łącznie 4,7 MW, dotacje ,aukcje

Spółka z.o.o sprzeda 100 udziałów Spółka działa od 4 lat na rynku OZE , prowadzi obecnie 4 projekty czytaj dalej...

Przygotowanie Pełnej Dokumentacji Projektowej Farma Fotowoltaiczna

Przygotowujemy pełną dokumentację projektową do budowy Elektrowni Fotowoltaicznych wraz z kwalifikac czytaj dalej...