EMP wybrało 4 projekty nadwozia polskiego elektryka

EMP wybrało 4 projekty nadwozia polskiego elektryka
Fot. Electromobility Poland

Powołana przez państwowe koncerny energetyczne spółka ElectroMobility Poland wczoraj wybrała cztery spośród dziewięciu finałowych wizualizacji nadwozia polskiego samochodu elektrycznego.

Ogłoszony w marcu br. konkurs ElectroMobility Poland (EMP) miał na celu wyłonienie wstępnie pięciu laureatów projektu nadwozia. Do udziału w konkursie zgłosiły się zarówno małe firmy, duże podmioty międzynarodowe, jak i osoby fizyczne. Ostatecznie ze zgłoszonych projektów wybrano cztery. Nagroda dla zwycięzców konkursu na projekt nadwozia polskiego elektryka wyniosła po 50 tys. zł.

Kolejny konkurs ma rozpocząć się w przyszłym miesiącu i będzie mieć na celu zbudowanie jeżdżących prototypów, na podstawie zwycięskich koncepcji z konkursu pierwszego. Ten etap jest dedykowany firmom z branży motoryzacyjnej. EMP przeprowadzi go we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.

REKLAMA

Kolejny etap zakończy się galą finałową zaplanowaną wcześniej na marzec 2018 r., w czasie której publiczność ma wybrać 5 najlepszych prototypów spośród wszystkich przedstawionych EMP i finalnie dopuszczonych do finału. Każdy prototyp dopuszczony do finału otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. zł.

Kolejnym krokiem miałoby być wyprodukowanie – na podstawie 5 najlepszych prototypów z konkursu drugiego – krótkich serii pojazdów do 100 sztuk łącznie i uzyskanie dla nich homologacji, a finalnie planuje się przygotowanie i uruchomienie produkcji seryjnej.

Ministerstwo Energii, które wspiera ten projekt, chce, aby zasięg polskiego elektrycznego auta wynosił co najmniej 250 km, a koszt przejazdu 100 km nie był wyższy od ceny 1 litra benzyny. 

REKLAMA

ElectroMobility Poland to spółka powołana w październiku 2016 r. przez państwowe koncerny energetyczne PGE, Tauron, Energa i Enea w celu rozwoju elektrycznej mobilności. Każda ze spółek objęła po 25 proc. kapitału akcyjnego, uzyskując w ten sposób po 25 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. EMP dysponuje kapitałem zakładowym w wysokości 10 mln zł.

Tak wyglądają zwycięskie wizualizacje przedstawione kolejno przez Mariusza Nadolnego, Damiana Wolińskiego, Sebastiana Nowaka i Mateusza Tomiczka (źródło: EMP). 

red. gramwzielone.pl