Elektryczne autobusy z Wrocławia do Niemiec

Elektryczne autobusy z Wrocławia do Niemiec
Volvo press

Göttingen, niemieckie miasto uniwersyteckie położone w Dolnej Saksonii, zamówiło trzy elektryczne hybrydy Volvo. Nowe autobusy Volvo Electric Hybridzostaną wyprodukowane w polskiej fabryce szwedzkiego koncernu i zaczną wozić mieszkańców na wiosnę 2018 roku.

Lokalny operator komunikacji miejskiej Göttinger Verkehrsbetriebe GmBH (GÖVB) podjęła decyzję o przekształceniu niemal całej floty autobusów w pojazdy o napędzie elektrycznym. Obecnie w mieście jest 19 tras autobusowych, w tym kilka przechodzących przez średniowieczne centrum. Dwunastometrowe, elektryczne hybrydy Volvo będą kursować na dwóch liniach 41 i 42.

Elektryczna hybryda Volvo może między ładowaniem na przystankach końcowych przejechać na napędzie elektrycznym około 7 km – cicho i bezemisyjnie. To odległość odpowiadająca ok. 70 proc. długości przeciętnej trasy autobusu miejskiego w Europie. Około 90 proc. wszystkich tras autobusowych w europejskich miastach ma długość maksymalnie 10 km.

REKLAMA

Ładowanie baterii w modelu 7900 Electric Hybrid zajmuje zaledwie 3-4 minuty na wspólnym dla obu linii przystanku końcowym na Gustav-Bielefeld-Strasse. Dodatkowo baterie będą ładowane nocą w zajezdni GÖVB.

Elektryczne hybrydy Volvo są też wyposażone w nieduży silnik diesla, który zwiększa zasięg autobusu i oferuje większą elastyczność wykorzystania na danej linii.

REKLAMA

Oprócz trzech elektrycznych hybryd, zamówienie obejmuje system monitorowania baterii Volvo. Stacja ładowania zostanie dostarczona przez firmę ABB. System ładowania oparty jest na otwartej technologii OppCharge, zgodnej z zaleceniami Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (European Automobile Manufacturers’ Association, ACEA) dotyczącymi szybkiego ładowania.

Ładowanie pośrednie na przystankach końcowych będzie się odbywało przy użyciu mocy 150 kW, jednak stacja ładowania będzie tak zaprojektowana, żeby zapewnić możliwość ładowania prądem o mocy 300 kW, aby mogły z niej korzystać wszystkie autobusy elektryczne.

Volvo zaznacza, że elektryczne hybrydy dla Göttingen zostaną w całości wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo, będącej jednocześnie największą europejską fabryką szwedzkiej firmy.

Oprócz elektrycznych hybryd, Volvo produkuje w niej też tradycyjne hybrydy, a także autobusy o napędzie wyłącznie elektrycznym. Do tej pory Volvo dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 3,5 tys. zelektryfikowanych autobusów.

red. gramwzielone.pl