BMW daje zniżki na elektryczne i3

BMW daje zniżki na elektryczne i3
Fot. BMW
REKLAMA

Wdrożony przez niemiecki koncern motoryzacyjny program EcoBonus premiuje klientów, którzy zdecydują się na zakup nowego samochodu BMW lub MINI o napędzie elektrycznym, hybrydowym lub wyposażonego w silnik spalinowy o emisji CO2 nie przekraczającej 130g /km. Jednocześnie klienci otrzymają możliwość oddania w rozliczeniu swojego dotychczasowego auta.

Kwota dofinansowania do zakupu BMW wyniesie 17 tys. zł brutto, a dostępna jest dla posiadaczy aut z normą Euro 4 lub niższą. Oferta MINI dotyczy właścicieli aut z normą Euro 5 lub niższą, a bonus wynosi 8,5 tys. zł brutto.

Z dopłaty realizowanej w ramach programu EcoBonus klienci decydujący się na zakup nowego samochodu mogą korzystać od początku września aż do końca 2017 roku. Udział w nim biorą wszyscy dealerzy BMW oraz MINI w Polsce, którzy pokrywają połowę zniżki.

Oferta obejmuje m.in. w pełni elektryczny model i3, którego zasięg w przypadku wersji oferowanej w polskich salonach wynosi do 160 km. W naszym kraju ceny auta zaczynają się, nie uwzględniając zniżki, od około 140 tys. zł.

W nowej wersji i3 jego bateria będzie posiadać pojemność 33 kWh wobec wcześniejszej wersji z baterią 22 kWh.

W pierwszych czterech miesiącach tego roku BMW i3 był trzecim, najczęściej kupowanym elektrykiem w Europie. Pierwsze było Renault Zoe, którego sprzedano 10,67 tys. egzemplarzy, kolejny był Nissan Leaf (8 tys.), a i3 sprzedano w ilości 7,03 tys.

BMW Group oferuje obecnie dziewięć zelektryfikowanych model – obok i3 również gamę modeli hybrydowych plug-in, do których należą BMW i8, szereg modeli BMW iPerformance oraz nowy hybrydowy MINI Countryman.

W 2018 roku zadebiutuje nowe BMW i8 Roadster, a niedługo później całkowicie elektryczny napęd wejdzie też do innych marek BMW Group.

Pod koniec 2019 roku w zakładach w Oksfordzie rozpocznie się produkcja elektrycznego MINI, a w roku 2020 pojawi się całkowicie elektryczne BMW X3. Od roku 2021 w zakładach w Dingolfing produkowany będzie najbardziej zaawansowany technologicznie model – elektryczne BMW iNEXT.

Niemiecki koncern zaznacza, że od 1995 do 2015 roku zredukował emisje CO2 w autach sprzedanych w Europie aż o 40 proc.

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (35)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
afg |
Czy BMW tak samo redukuje emisje jak robił to VW?
taka prawda |
Kompletny bezsens - samochód TYLKO DO MIASTA - za 140 tyś już po dopłacie. Zasięg 160 km - to czysta teoria - analogicznie jak spalanie podawane przez producentów samochodów spalinowych. Po pierwsze - jeśli bateria jest wyczerpana w 80% - komputer przełącza samochód w stan serwisowy co powoduje że maksymalna prędkość wynosi ok 30 km/h (jeśli nie jedziemy pod wiatr) - znaczy kończy się normalna jazda. Producent przy podaniu maksymalnego zasięgu uwzględnia rozładowanie baterii do ZERA. Po drugie - bateria podczas normalnej eksploatacji traci ok. 5% pojemności rocznie, co oznacza że po 5 latach zasięg spadnie do 160 (nowy) - 20% (dopuszczalne rozładowanie) = 130 km - (5% x 5 lat) = ok 100 km. Po trzecie - podczas ładowania nawet szybką ładowarką, bateria w wersji szybkiego ładowania (ok. 30 min) ładuje się tylko do stanu 80%. Jeśli chcemy naładować ją do 100%, to czas ładowania pozostałych 20% wydłuża się o 1h. Reasumując - BMW i3 jest akceptowalnym samochodem do miasta (realny zasięg ok. 80 - 100 km), pod warunkiem że komuś zbywa ok. 150 tyś zł i nie wie co ma z tą kasą zrobić.
pv |
Za 150 tyś to ja mam elegancki samochód a nie jakieś badziewie z dystansem 100 km ,przejechać Polskę to musiałbym ładować minimum 6 razy wybaczcie ale nie zamierzam mieszkać w samochodzie.
kuba9449 |
Nie piszcie bzdur. Bateria traci około 8% na 100tys km czyli w praktyce jest wieczna. Dodatkowo zasięg 160km (w nowszych modelach ponad 200) wystarcza na kilka dni normalnej jazdy, a rex pozwala swobodnie jeździć w trasy.
taka prawda |
Kuba9449 - skoro twierdzisz, że bateria traci 8% na 100 tys km = jest wieczna, to wytłumacz z łaski swojej, dlaczego Nissan producent Leafów, które produkuje seryjnie dopiero od kilku lat, ma tyle zużytych baterii które już wymienił w swoich samochodach - a wymienił bo ich pojemność tak spadła, że nie nadawały się do dalszej eksploatacji w samochodach ??????? Chyba te miejskie Nissanki nie przejechały po mieście w czasie kilku lat 0,5 mln km ???
TT |
@taka prawda- mijasz się z prawdą bo po pierwsze podawany realny zasięg auta nigdy nie jest związany z wyładowaniem akumulatora do zera bo nie ma takiej możliwości. Po drugie tryb awaryjny nie wchodzi w podawany dostępny zasięg i po trzecie ładowanie do 100% to tylko i wyłącznie godzina nic więcej. Gro rocznego dystansu robi się po mieście i do tego celu jest to auto jak i większość EV. Wszystkim codziennym podróżnikom po setki kilometrów współczuję dyskomfortu jazdy waszymi TDI. Wiem niezrozumiecie.
taka prawda |
@TT - Po pierwsze - na jakiej podstawie twierdzisz, że podanie zasięgu przy rozładowaniu baterii do zera jest niemożliwe ??? Po drugie - na jakiej podstawie twierdzisz, że tryb awaryjny z ograniczoną prędkością nie wchodzi w maksymalny zasięg ?? I po trzecie - na jakiej podstawie twierdzisz, że ładowanie do 100% wynosi 1h ? No i jeszcze jedno - będąc szczęśliwym posiadaczem BMW i3 za 140 tys - nadającego się tylko do miasta, czym kolega radzi jeździć gdzieś dalej, na weekendowe lub dłuższe wakacyjne wyjazdy ???? Tak pytam z ciekawości.
kuba9449 |
@takaprawda Już tłumaczę - przez szybkie ładowanie. Tak samo wlasciciele tesli ktorzy ładują tylko szybkim ladowaniem po roku baterie do wyrzucenia. Utrata pojemności o której piszę bierze się z doświadczenia własnego i ładowania wyłącznie ładowarką wolną. Poza tym za taki samochód płacisz tylko raz. Oleju nie zmieniasz, klocków nie zmieniasz, rozrzadow nie robisz, skrzyń nie naprawiasz, a jak masz pv to ladujesz za darmo.
TT |
@taka prawda- zachęcam do zapoznania się z faktami właścicieli www.samochodyelektryczne.org Jesteśmy zawsze do dyspozycji i chętnie odpowiadamy na pytania. Na wszystkie twoje pytania znajdziesz tam odpowiedź- tylko chciej. Zapewniam Cię zmienisz zdanie i to szybciej niż dziś ci się wydaje.
taka prawda |
@Kuba 9449 - zatem rozumiem, że szczęśliwy posiadacz auta elektrycznego ma dwa wyjścia : 1.) albo korzystać z szybkich ładowarek i na tę czynność poświęcać każdorazowo ok. 1 - 1,5h - jednak w tej wersji wydarzeń musi po 5 latach wymienić akumulator na nowy który kosztuje ok. 70 tys. 2.) albo korzystać z ładowarek wolnych (czas ładowania od 8 - 16 h) i z Krakowa nad morze podróżować 2 - 3 doby w jedną stronę. OK - zrozumiałem, dlatego właśnie twierdzę, że zakup samochodu elektrycznego na obecnym etapie tej technologii jest bez sensu. Bowiem jaki jest SENS EKONOMICZNY zakupu samochodu elektrycznego za 140 tys, w którym po 5 latach trzeba dołożyć kolejne 70 tys na nową baterię ??? Nawet przy założeniu, że przez te 5 lat nie zapłacę ani grosza za paliwo i ubezpieczenie, to oznacza że 5 letnia eksploatacja kosztuje 70 tys, co rocznie daje koszt 14 tys zł. Obecnie rocznie nie płacę nawet POŁOWY tego, eksploatując drogi pojazd spalinowy zużywający najdroższe paliwo w którym połowa to podatki. Reasumując - PO CO KOMU zakup samochodu elektrycznego, który kosztuje dwa razy tyle co porównywalny spalinowy, którego nie można eksploatować porównywalnie do spalinowego - poza miastem, oraz który generuje 2 x większe koszty eksploatacyjne niż porównywalny pojazd spalinowy ????????????????
taka prawda |
@TT - Muszę ci uświadomić, że już dawno wyrosłem z dziecinnej naiwności i nie kieruję się w swoich wyborach - ani reklamami producentów, ani autoreklamą polskich sponsorowanych "użytkowników". Podaję link do opisu testu tego samochodu, który nie wypadł rewelacyjnie ale jak można sądzić był przeprowadzony w realnych warunkach drogowych na trasie Wa-wa - Gdańsk i z powrotem (aż strach pomyśleć co napisali by testerzy o swoich odczuciach na trasie Kraków - Gdańsk). Tam znajdziesz wszystko to - o czym pisałem, a co ty zakwestionowałeś jako nieprawdziwe. Link: http://wysokienapiecie.pl/technologie/2506-test-bmw-i3-elektryczny-zasieg-km-bateria-kwh?highlight=YTozOntpOjA7czoxMToiYmFydMWCb21pZWoiO2k6MTtzOjY6ImRlcnNraSI7aToyO3M6MTg6ImJhcnTFgm9taWVqIGRlcnNraSI7fQ== /////// A po przeczytaniu oczekuję na twoją recenzję.
TT |
@tp- zabawne bo testujący nie przetestowali trybu awaryjnego i rzeczywiście nie naładowali do 100%. To nie był test tylko mierna próba zrobienia czegoś do czego auto nie zostało zaprojektowane, a testerzy nie mieli pojęcia z czy się mierzą. Więc nie marnuj mojego czasu na tłumaczenie tobie czegoś czego nie chcesz wiedzieć. Być może za szybko urosłeś, a do tego te wywody spiskowe. Co do twoich przeliczeń to już bredzisz i kwoty o jakich piszesz bierzesz z sufitu w pokoju dziecinnym, ale dzieci jak to dzieci zawsze wyolbrzymiają. Bateria do Nissana kosztuje 5500 funtów dzisiaj bo za twoje pięć lat będzie kosztowała może 50% tej ceny. Akumulatora się nie wymienia, a jedynie najbardziej zużyte ogniwa, wszystko w białych rękawiczkach bez brudu smrodu i oleju. Szybkie ładowanie nie ma znaczącego wpływu na jego trwałość, a największym wrogiem jest temperatura dlatego pakiety są chłodzone lub grzane. Piszę to nie dla Ciebie tylko dla tych wszystkich, którym mogłeś swoimi nieprzemyślanymi wpisami zaburzyć rzeczywistość.
taka prawda |
@TT - ""..Co do twoich przeliczeń to już bredzisz i kwoty o jakich piszesz bierzesz z sufitu w pokoju dziecinnym, ale dzieci jak to dzieci zawsze wyolbrzymiają. Bateria do Nissana kosztuje 5500 funtów ..."" No cóż, do teraz myślałem, że omawiamy samochód elektryczny BMW i3, oraz sądziłem, że ty potrafisz czytać ze zrozumieniem. Oraz nie wiedziałem - że do BMW i3 są montowane baterie od Nissana za 5600 funtów. A co do testu BMW i3 - to ja nie widzę tam niczego zabawnego, może poza tym, że podróż z Gdańska do Warszawy (ok.350 km) super samochodem elektrycznym BMW i3 zajęła redaktorom całe 13 h, a ten rekordowy czas wykręcili tylko dlatego - że nauczyli się omijać autostrady i telepali się swoim super wtyczkowozem od gniazdka do gniazdka po drogach gminnych. Podróż z Wa-wy do Gdańska zakończyli gorszym wynikiem, bo po drodze musieli zostać na noc w hotelu w którym ładowali baterie. Reasumując - jeśli ktoś ma worek kasy (na zakup i eksploatację super wtyczkowozu) i bardzo dużo wolnego czasu (na telepanie się po gminnych drogach za traktorami), oraz lubi przygody ekstremalne podróżując drogami gminnymi (w postaci leżących na poboczach rowerzystów, którym nie udało się dojechać do domu po imprezie w wiejskiej remizie) - temu można w ciemno polecić BMW i3. Pozostali niezaliczający się do w/w grupy, którzy nie wykorzystują samochodu tylko do robienia zakupów w Tesco - powinni omijać ten wtyczkowóz szerokim łukiem.
TT |
No to poproszę o wiarygodną informację gdzie i za ile mogę kupić akumulator do BMW i3 oraz ile będzie taki kosztował za pięć lat. Ja w przeciwieństwie do twoich podaje sprawdzone i wiarygodne informacje na które mam dowody, a co ty masz. Co do pzostałych wywodów szkoda słów, dodam tylko, że definiujesz wszystko przez pryzmat kasy stąd brak zrozumienia ideii. Na koniec wiecie, że BMW i3 jest w Polsce najlepiej sprzedającym się elektrykiem- oby coraz więcej.
taka prawda |
@TT - Skoro twierdzisz, że na wszystko masz DOWODY - to w takim razie wytłumacz na podstawie DOWODÓW - co w BMW i3 kosztuje 115 tys zł oprócz baterii????? Skoro twierdzisz, że bateria w tym samochodzie kosztuje 5500 funtów (ok. 25 tys zł) - to co składa się na pozostałą kwotę 115 tys ????? Przecież jak już wcześniej kolega Kuba podał - samochód EV jest prostą konstrukcją w której nie ma układu hamulcowego, ani skrzyni biegów, tudzież turbosprężarek, rozruszników, alternatorów i całej masy innego osprzętu który składa się na koszt w samochodzie spalinowym - który i tak jest kosztem mniejszym niż koszt samochodów EV!!! To może w tym BMW i3 - lakier jest taki drogi ?? Czekam na twoje DOWODY. Aha - i jeszcze jedno, nie pisz co będzie za 5 lub 10 lat bo prorokiem nie jesteś i tego nie wiesz. Za 10 lat może się okazać, że zamiast samochodów elektrycznych będą samochody na ogniwa wodorowe, lub na antygrawitację i wtedy okaże się, że pomysł aut elektrycznych zasilanych prądem z baterii jest kompletnie chybiony. Samochód z napędem elektrycznym nie jest odkryciem XX w, bowiem zanim powstały samochody z napędem spalinowym - produkowano już samochody elektryczne. Zostały jednak wyparte przez spalinowe z takich samych powodów - dla których obecnie nie mogą przebić się na rynek - czyli za mały zasięg, za duży problem z magazynowaniem energii, za duże koszty eksploatacyjne. Zatem nie fantazjuj o przyszłości, bowiem omawiany jest istniejący produkt TU i TERAZ. ps. napisz ile szt BMW i3 sprzedało się w Polsce w zeszłym roku w porównaniu do innego modelu BMW ?? Wtedy ocenimy, czy BMW i3 sprzedaje się tak rewelacyjnie :)))))))))))))))
TT |
Koniec dyskusji, pozdrawiam czytających i mam nadzieję, że ze swej strony wyjaśniłem wszystko.
kuba9449 |
@taka prawda To tak jakby argumentować, że i3 jest bez sensu bo za te pieniądze można kupić ciągnik siodłowy z patelnia i przecież 25t gruzu a w i3 nie. Jak ktoś jeździ tylko w długie trasy to kupi diesla. Ten samochód jest stworzony do przeciętnych ludzi takich jak ja, którzy 90% jeżdżą w mieście i niedalekich trasach, a w dłuższą trasę jadą sobie na paliwie. Jeździłem w dalekie trasy i nie ma z tym problemów. Na codzień ląduje w nocy i wolna ładowarka wystarcza w zupełności. W ten sposób oszczędzam 700pln miesięcznie i jeżdżę szybkim samochodem wysokiej klasy o czym nie można zapominać. Ps. Na dzień dzisiejszy komplet baterii o zwiększonej pojemności kosztuje 50tys zł.
taka prawda |
@TT - no właśnie - "koniec dyskusji, bo wyjaśniłem wszystko" - oczywiście oprócz tego czego nie wyjaśniłeś, bo nie miałeś o tym bladego pojęcia. Trollowanie dla niektórych to jak widać sposób na życie.
taka prawda |
@Kuba 9449 - zadam ci bardzo proste pytanie - czy TY kupisz BMW i3 ??? A jeśli tak - to uzasadnij DLACZEGO ??? Sądzę że nie ma już prostszego pytania.
taka prawda |
@Kuba 9449 - natomiast co do twojej tezy, że ten samochód jest stworzony CYTUJĘ : ""Ten samochód jest stworzony do przeciętnych ludzi takich jak ja,.."" - to bardzo proszę podaj według STATYSTYK - w jakim przedziale cenowym PRZECIĘTNI Polacy kupują samochody ???? Zaklinanie rzeczywistości nic nie da i jest po prostu śmieszne. Z twojego twierdzenia wynika, że przeciętny Polak taki jak ty - kupuje sobie samochód elektryczny do miasta za 140 tyś oraz drugi diesel na dalsze trasy za kolejne 70 - 80 tyś i według ciebie - tak właśnie robi przeciętny Polak :))))))))))))))))))))) Jeśli twoim celem było opowiedzenie dowcipu roku - to jesteś bliski sukcesu
SPS |
@taka prawda: ale co chcesz swoimi emocjonalnymi wpisami udowodnić? Że EV to "Kompletny bezsens", czy że akurat to BMW takie jest? Technologia EV jest na początku rozwoju i fakt, jest jeszcze trochę do poprawy. Obecne EV jednak już b. dobrze wpisują się w tryb codziennego dojazdu do pracy w granicach połowy ich zasięgu - i o takim zastosowaniu użytkownicy powinni myśleć najpierw. To jest też gdzie ludzie pokonują największe dystanse bo 90% pracowników nie dojeżdża dalej niż 60km w jedną stronę, a jednocześnie robią to przez 5 dni w tygodniu, przez cały rok. Inną sprawą jest zamożność polskiego społeczeństwa i to na ile może ono sobie pozwolić.
kuba9449 |
@taka prawda Tak jak pisałem kupiłem już BMW i3 i wszystko o czym piszę jest poparte praktyką. Dlaczego to zrobiłem? Bo oszczędzam na samym paliwie 700pln miesięcznie, a dodatkowo na klockach, olejach, rozrzadach. Czytaj też uważnie co napisałem. Przeciętny człowiek który jeździ głównie po mieście, a kilka razy w roku w trasę będzie zadowolony z i3 bo spełni jego wymagania w 100%. Ci zaś którzy jeżdżą wyłącznie w dalekie trasy kupią diesla zamiast elektryka.
taka prawda |
@Kuba - czegoś nie rozumiem w twoich obliczeniach stojących za motywacją zakupu BMW i3 ??? Po pierwsze piszesz, że w ten sposób oszczędzasz 700 zł/m na paliwie - hm ? Zakładając że współczesny samochód miejski spala ok. 7L/100km - to by oznaczało, że TY po mieście przejeżdżasz miesięcznie ok. 2222 km ?!?!?! To ciekawe. Zakładając że miesiąc ma 30 dni - to by oznaczało że dzień w dzień (piątek świątek i niedziela) - pokonujesz w mieście trasę o długości 74 km. No cóż - jeśli faktycznie tak jest - to mogę ci tylko współczuć lecz nie sądzę - aby takie dystanse jazdy miejskiej były udziałem - jak to określiłeś - przeciętnego człowieka w Polsce. Po drugie - CO TO ZNACZY OSZCZĘDNOŚĆ ???? Z jednej strony "oszczędzasz" 700 zł/m - a z drugiej wydałeś na tę "oszczędność" 140 000 zł !!! Zatem znów policzmy ile kosztuje twoje oszczędzanie : 140k / 0,7k = 200 miesięcy = ok. 17 LAT !! Po takim mniej więcej czasie twoje "oszczędności" wyszłyby na ZERO. Niestety jak już wiadomo - baterie samochodów miejskich elektrycznych wytrzymują nie dłużej niż 5 lat lub ok. 100 tyś km (a ostatnio Japończycy obniżyli ten limit do 80 tyś km) - co w twoim przypadku pokonywania miesięcznie po mieście dystansu ok. 2 tyś km - spowoduje konieczność wymiany baterii po 5 latach, a w okresie 17 lat będziesz musiał dokonać takiej wymiany MINIMUM 3 razy . Napisałeś też że "oszczędzasz" na wymianie rozrządu. To znów policzmy : mam dwa samochody (Mazda i Honda), w Maździe D wymiana rozrządu jest stosunkowo droga, bowiem wymaga oryginalnych części i cały komplet z wymianą (robiłem w tym roku) kosztował mnie 1280 zł. Oznacza to - że następny koszt rozrządu (1300 zł) poniosę po przejechaniu kolejnych 100k km. Natomiast w Hondzie rozrządu się nie wymienia okresowo - według konstruktorów ma starczyć na cały żywot silnika. A teraz porównajmy to do twoich "oszczędności" na wymianie rozrządu - po 100k km - masz do wymiany baterię - za kilkadziesiąt tysięcy zł !!! Pytam więc - co rozumiesz pod pojęciem OSZCZĘDNOŚĆ ?!?!?! Reasumując - twój zakup BMW i3 można tłumaczyć na wiele sposobów, ale NA 100% - NIE JEST TO OSZCZĘDNOŚĆ !!! Tym zakupem nie da się zaoszczędzić ani pieniędzy - a tym bardziej czasu !!
taka prawda |
@SPS - przecież w pierwszym moim wpisie napisałem wyraźnie jaką mam opinię o motoryzacji elektrycznej a na dodatek dość jasno, klarownie i na przykładach to umotywowałem ??? Dziwię się że zadajesz takie pytanie ("co ty chcesz udowodnić") - bo to oznacza, że kompletnie nie zrozumiałeś tego co napisałem - a już bardziej klarownie chyba się tego nie da przedstawić. W moim wpisie na przykładzie BMW i3 stwierdzam po prostu, że zakup takiego pojazdu w Polsce jest poz bawiony NA DZIŚ wszelkich RACJONALNYCH podstaw - tak ekonomicznych, jak i praktycznych. Można śmiało napisać - że w porównaniu do miejskiego samochodu elektrycznego bardziej racjonalny byłby zakup karty miesięcznej na miejską komunikację publiczną. I jak dotychczas, również jestem w stanie NA LICZBACH to udowodnić.
kuba9449 |
@taka prawda Prosiłbym abyś zaczął czytać co napisałem. Po raz kolejny napiszę, że baterie w BMW po 100tys km straciły około 8% pojemności, co nie stanowi żadnego problemu. Poprzedni samochód palił 12 i sprzedałem bo za 95tys, a BMW kupiłem za 90, co nie ma znaczenia bo twoje wyliczenia są bez sensu. Liczysz że 140tys będzie się zwracalo 17 lat ale to tak nie działa, bo za samochód spalinowy tej klasy zapłacisz 120tys minimum. Dolicza jeszcze oprócz rozrzadow olej hamulce itp i opłacalność wygląda zupełnie inaczej.
taka prawda |
@Kuba - ja oczywiście czytam to co ty piszesz, tyle tylko że piszesz coraz większe bzdury, oraz nie odpowiadasz na pytania. Pytam - w jaki sposób obliczyłeś, że twoja bateria straciła ok. 8% pojemności po 100 tyś? W jaki sposób kupiłeś swoje BMW i3 za 90 tyś ? Auto było po dzwonie ? W jaki sposób przejechałeś przez 3 lata 100 tyś km po mieście korzystając na dodatek z wolno ładujących ładowarek ???? Dlaczego poprzednio do jazdy po mieście używałeś samochodu spalinowego palącego aż 12 litrów paliwa na 100 km ?? Przecież są samochody które bez problemu palą w mieście połowę z tego !! Sam napisałeś - że twoja oszczędność na paliwie wynosi 700 zł/m i aby uzyskać tę oszczędność postanowiłeś kupić samochód który kosztuje 140 tyś - i na dodatek piszesz, że 17 letni zwrot tej inwestycji jest błędnym obliczeniem twoich oszczędności - to w takim razie napisz CO TO SĄ OSZCZĘDNOŚCI i jak się je oblicza prawidłowo ???? Oraz napisz jak TY je obliczyłeś ?? Nie mogę się zgodzić również z twoim twierdzeniem - że za samochód spalinowy stricte miejski (jakim jest BMW i3) zapłacę 120 tyś - bo jest to totalna bzdura !! Podaję ceny salonowe bez promocji samochodów z tego samego segmentu B: Citroen C3 - 55k, Fiat Punto - 40k, Ford Fiesta - 45k, Opel Corsa - 40k, Renault Clio - 41k, Skoda Fabia, Suzuki Sfift, Toyota Yaris, VW UP, - wszystko do 50k !!!! A porównując propozycję z salonu tej samej marki i klasy - BMW Seria 1 - Ceny nowych (prosto z salonu): już od 94 600 PLN, BMW Seria 2 - Ceny nowych (prosto z salonu): już od 108 200 PLN, BMW Seria 3 - Ceny nowych (prosto z salonu): już od 130 600 PLN >>>>> oraz BMW i3 - Ceny nowych (prosto z salonu): już od 153 700 PLN. Dlatego właśnie czytam co ty napisałeś - ale to są bzdury, bowiem FAKTY są zupełnie inne. A co z zasięgiem i częstotliwością ładowania samochodu w zimie ? Co grzeje cię w BMW i3 przy mrozie - 8 -10 stopni ?? Podziel się swoimi doświadczeniami chcielibyśmy wiedzieć, czy w zimie żeby gdziekolwiek dojechać obowiązuje zestaw - ciepły szalik, ciepłe rękawice i termos z gorącą kawą ?? Czy po prostu włączasz ogrzewanie ustawiasz temperaturę w środku na 19 stopni i jedziesz ?? Widzę Kubuś że masz poważne problemy z liczeniem a konkretnie z dodawaniem i odejmowaniem oraz mnożeniem i dzieleniem - skoro tobie zakup BMW i3 wyszedł jako oszczędność.
SPS |
@taka prawda: nie gorączkuj się tak bo ci żyłka pęknie i kto wtedy będzie nam tu na forum te wszystkie fakty o BMW i3 zapodawał...? ;o)
kuba9449 |
@taka prawda Nie porównuj punto do i3 bez przesady... Jeśli porównywać ceny to do samochodu podobnej klasy i o podobnych osiągach. I3 kupiłem w takiej cenie bo było używane. Taki przebieg zrobiłem nie tylko po mieście ale tak jak pisałem również w trasach. Miałem samochód który tyle pali ponieważ potrzebuje takich osiągów. Obliczanie spadku pojemności to chyba najprostsza rzecz, kiedyś można było przejechać 140km teraz 130. Zima wiadomo zasięg jest mniejszy o około 20-30km. Jeszcze jakieś pytania?
taka prawda |
@Kuba - fantazje to dobra rzecz, zwłaszcza senne, ale wychodzi na to, że ty co najwyżej tylko widziałeś BMW i3 na obrazku. Po pierwsze - porównujemy samochód z SEGMENTU B - ponieważ BMW i3 należy do tego właśnie segmentu (nie wiesz a rzekomo masz ten samochód :)))). Po drugie - nie mogłeś kupić używane i3 w cenie 90 tys po roku od rozpoczęcia sprzedaży w Niemczech, które kosztowało 140 tys nowe (i pewnie Niemiec jak sprzedawał to płakał i biegł za tobą do granicy :)))))) Po trzecie - nie mogłeś w ciągu niecałych 3 lat zrobić 100 tyś po mieście jak również na trasie, ponieważ ładując baterie nie starczyło by ci czasu na sen (chyba że spałeś jadąc :))))), że o jedzeniu i innych czynnościach fizjologicznych już nie wspomnę. Po piąte - po co ci osiągi - skoro ty jak sam napisałeś jeździsz głównie w mieście ??? Jakich osiągów potrzebujesz stojąc w korkach ???? Po szóste - tak się nie liczy spadku pojemności baterii, bo dystans przejechany na naładowanej baterii zależy od bardzo wielu czynników, które nie są takie same jak choćby temperatura, opory toczenia, ilość zatrzymań, przyspieszeń etc, etc, etc. W czasie trakcji mógłbyś sprawdzić pojemność tylko w laboratorium. Oczywiście wiem, wiem - też masz takie laboratorium i z niego korzystasz:)))))))))). A co do pytań - przecież pytałem w poprzednim wpisie - może zacytuję: ""A co z zasięgiem i częstotliwością ładowania samochodu w zimie ? Co grzeje cię w BMW i3 przy mrozie - 8 -10 stopni ?? "" Oraz kolejne - ""..napisz CO TO SĄ OSZCZĘDNOŚCI i jak się je oblicza prawidłowo ???? Oraz napisz jak TY je obliczyłeś ?? "" koniec cytatu. Masz jakiś problem z czytaniem też?? Bo że z liczeniem masz problemy - to już udowodniłeś.
taka prawda |
@SPS - napisz w punktach, po czym rozpoznajesz że ja się gorączkuję ??? (prorok jaki cycuś ?)
taka prawda |
@Kuba, SPS - muszę podrzucić inwestorom genialny sposób na zaoszczędzenie 700 zł miesięcznie - w postaci zakupu BMW i3 za 140 k :))))))))))))))))))))))) Normalnie Koń Rafał - hahahaha. Żeby zacząć wesoło dzień, trzeba tu być i poczytać Kubę - MUST READ !!!
kuba9449 |
@taka prawda Właśnie udowodniles że jesteś zwykłym trollem internetowym. Na wszystkie pytania odpowiedziałem. Jak wrócisz z podstawówki przeczytaj wszystko jeszcze raz.
taka prawda |
@Kuba - każdego trolla w necie można poznać po jednym - przy skomplikowanych pytaniach kończą oni dyskusję twierdząc że już wszystko napisali tylko czytający ich nie rozumieją :))))))). Kubuś, jeśli na drugi raz chcesz udawać kogoś kim nie jesteś, to po prostu musisz się lepiej przygotować. Rozumiem, że w przypadku rzekomego posiadania przez ciebie i3 może być problem z informacjami szczegółowymi, bo ten model samochodu jest dostępny dopiero od niedawna nawet w kraju producenta i na stronach klubowych BMW praktycznie nie ma nic na temat długookresowej eksploatacji tego modelu. Zatem musisz na drugi raz wcielić się w posiadacza czegoś bardziej popularnego. No to cóż marzycielu - owocnych snów :)))))))))))))))))))
kuba9449 |
@taka prawda Robisz z siebie błazna. Siedziales kiedykolwiek w i3? Zapraszam w okolice Białegostoku, przekonasz się czym jeżdżę.
taka prawda |
@Kuba - no przecież napisałem ostatnio, że lektura Kubusia z rana = wesoły początek dnia :)))))))) Powiadasz że pomykasz swoją Beemką po Białymstoku. No, teraz wszystko jasne, skąd tak duża ilość kilometrów po mieście. Kubuś ja naprawdę ci współczuję bez kitu, jeżdżąc cały dzień wkoło komina naprawdę można się zmęczyć. Całe szczęście, że w Białymstoku są przynajmniej dwie ładowarki w tym jedna czynna całodobowo :)))))))))))))

Giełda OZE

Kupię projekty PV na terenie całej Polski

Kupię projekty PV na terenie całej Polski na każdym etapie realizacji. Proszę o przesyłanie dokument czytaj dalej...

Wydzierżawię grunty pod fotowoltaikę

Poszukuję do wydzierżawienia gruntów pod instalację fotowoltaiczne na terenie całego kraju. Mile wid czytaj dalej...

kupię PV z aukcjami

Jestem zainteresowany kupnem projektów PV z wygranymi aukcjami. Radosław Włodarczyk czytaj dalej...

Oferuję zespół monterów pv

Oferuję zespół 8 doświadczonych monterów instalacji pv. Instalatorzy posiadają doświadczenie przy p czytaj dalej...