Greenway pokazuje, gdzie postawi szybkie ładowarki

Greenway pokazuje, gdzie postawi szybkie ładowarki
Rafał Czyżewski, prezes zarządu Greenway Infrastructure Poland
REKLAMA

Spółka Greenway Infrastructure Poland, planująca do końca 2020 roku postawić blisko 200 stacji ładowania elektryków, opublikowała mapę z dokładnymi lokalizacjami  ładowarek, które zostaną zainstalowane w ciągu najbliższych miesięcy. W Polsce zarejestrowanych jest już ponad 300 użytkowników sieci Greenway, na łączną liczbę ok. 1200 aut elektrycznych użytkowanych w kraju.

Punkty szybkiego ładowania Greenway staną przy centrach handlowych, stacjach benzynowych, restauracjach, znajdujących się wzdłuż głównych szlaków transportowych w Polsce.

Mapa sieci Greenway Infrastructure Poland, zrealizowana na mechanizmie GoogleMaps i na bieżąco aktualizowana, zawiera lokalizacje, gdzie już niebawem ruszą prace instalacyjne oraz wskazuje miejsca, w których staną kolejne stacje, choć ich dokładna lokalizacja jest jeszcze uzgadniana z właścicielami nieruchomości. Dzięki mapie można też zorientować się, kiedy spółka planuje uruchomić poszczególne stacje ładowania.

To niezwykle korzystna sytuacja dla właścicieli miejsc znajdujących się wzdłuż głównych szlaków transportowych, ponieważ kierowcy planujący podróż swoimi elektrykami będą uwzględniać takie miejsca w planie – mówi Rafał Czyżewski, prezes spółki. – Ładowanie na szybkiej stacji trwa ok. 20-40 minut, a w tym czasie klient zwykle odwiedza sąsiadujący punkt, pije kawę, robi zakupy. Badania z rynków zachodnich wskazują, że posiadanie sieciowej ładowarki, do której mogą trafić użytkownicy jednej sieci znacząco podnosi obroty punktu.

Jak wynika z testów przeprowadzonych m.in. przez dziennikarzy portalu www.wysokienapiecie.pl, obecnie przejazd z Warszawy do Gdańska może zająć ok. dwóch dni i wymaga wiedzy oraz kontaktów do osób, które mogłyby pomóc podładować auto. Stacje Greenway zaplanowane są tak, by dystans między nimi pozwalał nawet samochodom z niewielką baterią – obecnie minimalny zasięg pojazdu elektrycznego to ok. 100 km – na pokonanie długiej trasy.

Z testowej ładowarki Greenway Infrastructure, posadowionej w Galerii Mokotów w Warszawie, korzysta obecnie ponad 300 użytkowników sieci. Do tej pory zrealizowali ponad 2 tysiące sesji, w których pobrano ponad 23,5 tysiąca kWh energii.

Greenway zapewnia, że użytkownicy sieci w łatwy sposób będą korzystać nie tylko z punktów wybudowanych w kraju, ale też w Niemczech, Belgii, Szwecji, Danii, Austrii i Słowacji. Jest to możliwe dzięki członkostwu grupy Voltia, właściciela Greenway Poland, w e-clearing.net, jednej z największych sieci roamingu usług ładowania dla pojazdów elektrycznych w Europie, posiadającej aż 4,5 tys. punktów ładowania.

Ładowarki Greenway Infrastructure Poland umożliwiają zasilenie energią elektryczną samochodów we wszystkich dostępnych w Europie standardach szybkiego ładowania (CHAdeMO, CCS, AC), dzięki czemu mogą z nich korzystać zarówno posiadacze różnych marek samochodów elektrycznych, zarówno Nissanów, jak i Tesli czy BMW.  

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu

Giełda OZE

Panele 280W poly cena 0,35 eur/w

Sprzedamy 2 kontenery paneli 280W POLY PERC Panele nie zostały odebrane przez zamawiającego. pon czytaj dalej...

Analiza opłacalności farm PV - 408 zł za 1 MWh w aukcji – czy to się opłaca ?

Czy Wiesz jaki wpływ na opłacalność farmy fotowoltaicznej ma limit pomocy publicznej, czy cena 408 z czytaj dalej...

Sprzedamgrunt lub go wydzierżawię pod fotowoltaikę 40 HA Wielkopolska

Na sprzedaż lub pod dzierżawę proponuję grunt rolny, niezacieniony pod dużą farmę fotowoltaiczną – czytaj dalej...

Sprzedam projekt PV 1MW, lubuskie

Sprzedam bezpośrednio projekt PV o mocy 1 MW z prawomocnym PnB. Projekt posiada ważną umowę przyłącz czytaj dalej...