Wrocław kupi autobusy elektryczne. Docelowo 50

Wrocław kupi autobusy elektryczne. Docelowo 50
Fot. MPK Wrocław
REKLAMA

Wrocławskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji zapowiedziało zakup 7 autobusów elektrycznych. Jeśli się sprawdzą, miejski przewoźnik z Wrocławia ma zakupić kolejne 43 autobusy na baterie. 

Wrocławski magistrat zaangażował się w rządowy program rozwoju elektrycznego transportu miejskiego. Celem programu realizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju jest wdrożenie innowacyjnych rozwiązań dotyczących elektromobilności w ramach partnerstwa innowacyjnego.

W ramach współpracy z NCBiR Wrocław ma zakupić siedem autobusów elektrycznych, tworząc dla nich trasę projektowaną od podstaw, z uwzględnieniem punktów ładowania.

Jeśli pierwsze autobusy elektryczne, które mają pojawić się we Wrocławiu w 2019 r., sprawdzą się, wrocławskie MPK zakupi kolejne 43 pojazdy tego typu.

Jak ocenia wrocławskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji, wdrożenie elektrycznego transportu miejskiego wiąże się z szeregiem barier. – Elektryczne autobusy są mniej więcej dwukrotnie droższe od autobusów z ekologiczną normą spalania Euro 6, wymagają budowy dodatkowej infrastruktury ładowania, zasilenia tej infrastruktury, no i nie znamy faktycznych kosztów ich eksploatacji – zaznacza w rozmowie z „Gazetą Wyborczą” Jolanta Szczepańska, prezes MPK we Wrocławiu.

We wdrażanym przez rząd "Planie Rozwoju Elektromobilności" zostały określone cele rozwoju elektrycznej motoryzacji. Chodzi o upowszechnienie infrastruktury ładowania i pojazdów elektrycznych na polskich drogach, rozwój krajowego przemysłu elektromobilności oraz stabilizację sieci elektroenergetycznej poprzez integrację pojazdów z siecią.

Elementem rządowego planu jest wsparcie polskich miast w elektryfikacji transportu miejskiego, realizowane za pośrednictwem NCBiR. Szacuje się, że transakcje zrealizowane w ramach programu "Bezemisyjny transport publiczny" osiągną nawet 1 mld zł, a do 50 samorządów może trafić nawet tysiąc autobusów elektrycznych.

NCBiR informuje ponadto o planach uruchomienia programu dedykowanego stworzeniu infrastruktury do ładowania pojazdów bezemisyjnych. Jednym z jego komponentów ma być opracowane dla poszczególnych miast analiz w zakresie optymalizacji kosztów budowy i eksploatacji infrastruktury.

Na koniec ubiegłego roku autobusy elektryczne stanowiły zaledwie 0,3 proc. wszystkich autobusów obsługujących komunikację zbiorową w Polsce. W sumie było ich 31 w 5 polskich miastach – Warszawie, Krakowie, Inowrocławiu, Jaworznie oraz Lublinie. Już w tym roku liczba autobusów elektrycznych w polskich miastach powinna istotnie wzrosnąć, głównie dzięki zakupom dofinansowanym ze środków unijnych z regionalnych programów operacyjnych 2014-2020.

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (3)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
TTTT |
Wolałbym aby kupili 2x więcej Euro6 lub na lpg. Cenowo wyjdzie na to samo. Sumarycznie emisja bardziej spadnie bo więcej najgorszych autobusów wypadnie i komfort dla pasażerów się zwiększy.
witold50 |
A ja wolał bym założyć trakcję i kupić trolejbusy z małą baterią np. na 1 km.
TTTT |
Widziałeś trakcję np. w trójmieście. Obrzydlistwo. Nie warte to zachodu. To było dobre kilkanaście lat temu jak spalin było naprawdę sporo. Za kilka lat baterie stanieją i wtedy elektryki beda kkrólować. Po co zasmiecać widoki miasta trakcją.

Giełda OZE

Montaż farmy PV - NIEMCY

Potrzebuje 12 osob do montazu konstrukcji PV na gruncie - Niemcy, okolice Szczecina. Rozliczenie za czytaj dalej...

Projekty budowlane biogzowni

Projekty budowlane biogazowni. Od opracowania koncepcji technologicznej poprzez uzyskanie decyzji śr czytaj dalej...

Dokumentacja Prosument II

Wykonuję dokumentację techniczną systemów fotowoltaicznych do programu Prosument II. Krótkie termi czytaj dalej...

Sprzedam projekt PV z wygraną aukcją i możliwą dotacją.

Sprzedamy Sp. z o.o. z projektem PV o mocy 0,54 MW z wygraną aukcją oraz z możliwą dotacją - obecn czytaj dalej...