Urzędnicy ze Szczecina dostaną auta elektryczne

Urzędnicy ze Szczecina dostaną auta elektryczne
Fot. WFOŚiGW w Szczecinie

Cztery elektryczne Nissany Leaf otrzymają pracownicy szczecińskiego magistratu i jego spółek. Ich zakup został dofinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.

Szczeciński WFOŚiGW informuje, że z dwóch elektrycznych samochodów skorzystają pracownicy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego, a dwa trafią do Wydziału Oświaty Urzędu Miasta.

Koszt całego projektu to 470 tys. zł, z czego połowa to wsparcie przyznane przez WFOŚiGW w Szczecinie, który dofinansował także zakup 3 stacji ładowania.

REKLAMA

Samochody Nissan Leaf typu Hatchback są wyposażone w akumulatory o pojemności 30 kWh, pozwalające przejechać na jednym ładowaniu do 250 kilometrów. Fabrycznie nowe auta mają w pełni elektroniczny silnik i zostały wyposażone w systemu ABS, EBD, ASR, ESP. Do 80 procent pojemności bateria ładowana jest w ciągu pół godziny. W warunkach miejskich auto może przejechać na jednym ładowaniu od 150 do 200 km.

WFOŚiGW w Szczecinie informuje, że jeszcze w lipcu ma zostać ogłoszony przetarg na zakup kolejnych czterech aut elektrycznych dla Gminy Miasta Szczecin. Z dofinansowania na ekologiczne pojazdy skorzystały także m.in. Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Szczecinie, Gmina Miasto Kołobrzeg i Uzdrowisko Świnoujście.

REKLAMA

Szczeciński Fundusz oferuje preferencyjne finansowanie na zakup samochodów elektrycznych, z któregom mogą korzystać mieszkańcy woj. zachodniopomorskiego.

Oferowana jest preferencyjna pożyczka z oprocentowaniem 2 proc. na zakup nie tylko samochodów, ale także skuterów i rowerów elektrycznych. Pożyczka może objąć całość kosztów inwestycji, ale nie więcej niż 150 tys. zł, i może zostać zawarta na 7 lat.

Szczeciński magistrat informował wcześniej, że zakup elektryków to jedno z działań wpisujących się w miejską strategię o nazwie Floating Garden 2050.

Trwają prace nad pakietem działań popularyzujących zastosowanie samochodów elektrycznych, przy czym szczeciński magistrat zaznacza, że jego ostateczny kształt jest zależny od szczegółowych zapisów przygotowywanego przez rząd Pakietu na Rzecz Czystego Transportu, na który składają się Plan Rozwoju Elektromobilności, Krajowe ramy polityki infrastruktury paliw alternatywnych oraz Fundusz Niskoemisyjnego Transportu.

Szczecin ma ponadto rozpocząć budowę infrastruktury do ładowania elektryków. W budżecie miasta na ten rok przeznaczono środki na instalację trzech stacji ładowania EV, a rozważane ma być również zaangażowanie miasta w tworzenie systemu carsharingu pojazdów elektrycznych oraz udział w rządowym programie rozwoju elektrycznego transportu miejskiego E-Bus. 

red. gramwzielone.pl