Polski samochód elektryczny. Zobacz projekty konkursowe

Polski samochód elektryczny. Zobacz projekty konkursowe
Fot. ElectroMobility Poland / Kamil Podolak

Powołana przez państwowe koncerny energetyczne spółka ElectroMobility Poland zaprezentowała projekty zgłoszone do konkursu na karoserię samochodu elektrycznego, którego rozwój i produkcję ma wspierać.

Ogłoszony w marcu konkurs ElectroMobility Poland (EMP) ma na celu wyłonienie pięciu laureatów projektu nadwozia. Do udziału w konkursie zgłosiły się zarówno małe firmy, duże podmioty międzynarodowe, jak i osoby fizyczne. 

W tym miesiącu minął termin przyjmowania zgłoszeń, a teraz spółka ElectroMobility Poland pokazała na swojej stronie internetowej projekty, które będą podlegać ocenie jury, w skład którego wchodzą przedstawiciele świata nauki, dziennikarze motoryzacyjni, kierowcy rajdowi i projektanci.

REKLAMA

Nagroda dla zwycięzcy konkursu na projekt nadwozia polskiego elektryka to 50 tys. zł.

Celem jest wyłonienie pięciu koncepcji elektrycznego pojazdu przyszłości. Zwycięskie koncepcje stanowić będą podstawę do produkcji prototypów. Chcemy stworzyć pojazd dla nowoczesnego, świadomego ekologicznie konsumenta. Będzie to auto miejskie, wpisujące się w trendy motoryzacyjnego rozwoju – informuje na swojej stronie ElectroMobility Poland.

REKLAMA

Jak informuje EMP, kolejny konkurs rozpocznie się we wrześniu br. i będzie mieć na celu zbudowanie jeżdżących po drogach prototypów, na podstawie zwycięskich koncepcji z konkursu pierwszego. Ten etap rozpocznie się od naboru chętnych do budowy prototypów i zakończy się galą finałową w marcu 2018 r., w czasie której publiczność ma wybrać 5 najlepszych prototypów spośród wszystkich przedstawionych EMP i finalnie dopuszczonych do finału. Każdy prototyp dopuszczony do finału otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. zł.

Kolejnym krokiem ma być wyprodukowanie – na podstawie 5 najlepszych prototypów z konkursu drugiego – krótkich serii pojazdów do 100 sztuk łącznie i uzyskanie dla nich homologacji, a finalnie planuje się przygotowanie i uruchomienie produkcji seryjnej.

Ministerstwo Energii, które wspiera ten projekt, chce, aby zasięg polskiego elektrycznego auta wynosił co najmniej 250 km, a koszt przejazdu 100 km nie był wyższy od ceny 1 litra benzyny. 

ElectroMobility Poland to spółka powołana w październiku 2016 r. przez państwowe koncerny energetyczne PGE, Tauron, Energa i Enea w celu rozwoju elektrycznej mobilności. Każda ze spółek objęła po 25 proc. kapitału akcyjnego, uzyskując w ten sposób po 25 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. EMP dysponuje kapitałem zakładowym w wysokości 10 mln zł.

Projekty nadwozia zgłoszone do pierwszego konkursu EMP można zobaczyć pod tym linkiem.

red. gramwzielone.pl