Politechnika Warszawska zaprojektuje autobus elektryczny dla Ursusa

Politechnika Warszawska zaprojektuje autobus elektryczny dla Ursusa
Karol Zarajczyk, prezes zarządu Ursus S.A., oraz prof. dr hab. inż. Stanisław Wincenciak. Fot: Ursus

Politechnika Warszawska podpisała umowę z konsorcjum Polski E-Bus, reprezentowanym przez Ursusu Bus S.A., na opracowanie projektu bezemisyjnego, elektrycznego autobusu. Pod kątem parametrów technicznych i finansowych pojazd ma być konkurencyjny i innowacyjny na rynku polskim i światowym.

Ursus informuje, że podpisana z warszawską uczelnią umowa zakłada opracowanie projektu „polskiego bezemisyjnego autobusu elektrycznego najnowszej generacji”. Współpraca przewiduje także wzajemne wsparcie badawczo-rozwojowe obecnych i przyszłych działań konsorcjum.

Sygnatariusze porozumienia mają brać udział w badaniach i symulacjach związanych z testowaniem proponowanych przez konsorcjum rozwiązań, a dzięki współpracy kluczowe komponenty mają być produkowane w kraju przy wsparciu rodzimego potencjału naukowo-badawczego.

REKLAMA
REKLAMA

Nasza uczelnia to wiodący ośrodek naukowo-badawczy, prowadzący prace w zakresie badań podstawowych, rozwojowych i wdrożeniowych oraz udzielający doradztwa technicznego w zakresie nowoczesnych technologii, wykonywania ekspertyz, opinii naukowych m.in. z zakresu budowy pojazdów, rozwiązań z obszaru elektromobilności i nowoczesnych materiałów – komentuje prof. Stanisław Wincenciak, prorektor ds. rozwoju Politechniki Warszawskiej.

Celem powołanego zaledwie przed tygodniem konsorcjum Polski E-Bus jest stworzenie projektu polskiego autobusu elektrycznego. Ursus będący liderem tego przedsięwzięcia już obecnie ma w swojej ofercie autobusy elektryczne. W ubiegłym roku spółka wygrała dwa przetargi na dostarczenie takich pojazdów do Torunia i Warszawy.

W tym tygodniu wicepremier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że celem rządowego programu rozwoju elektromobilności w zakresie elektrycznej komunikacji miejskiej jest wprowadzenie „w ciągu 2-3 lat” do polskich miast „kilkuset jeśli nie powyżej tysiąca autobusów elektrycznych”. 

red. gramwzielone.pl