Najpopularniejsze elektryki w Europie na początku 2017 r.

Najpopularniejsze elektryki w Europie na początku 2017 r.
Renault Zoe. Fot. Renault

W pierwszych czterech miesiącach br. Renault Zoe utrzymał swoją dominację na rynku samochodów elektrycznych w Europie, wyprzedzając Nissana Leaf i BMW i3.

Jak wynika z analizy portalu Cleantechnica.com, w pierwszych czterech miesiącach br. najczęściej kupowanym w Europie samochodem elektrycznym był Renault Zoe ze sprzedażą na poziomie 10,67 tys. aut. Kolejne były Nissan Leaf (8 tys.), BMW i3 (7,03 tys.), Tesla Model S (4,27 tys.), Tesla Model X (3,38 tys.), a następnie Hyundai Ioniq Electric (1,6 tys.), Volkswagen e-Golf (1,55 tys.), oraz Kia Soul EV (1,54 tys.).

Pod koniec ubiegłego roku Renault wdrożył do sprzedaży nową wersję elektrycznego Zoe, co jeszcze bardziej zwiększy atrakcyjność tego auta. Baterię o pojemności 22 kWh stosowaną we wcześniejszych wersjach zastąpiono baterią o pojemności 41 kWh, która ma pozwolić na zwiększenie zasięgu nawet do około 400 km liczonym według cyklu NEDC. Dostawcą baterii dla Renault jest LG Chem, który wkrótce będzie je produkować również w fabryce powstającej pod Wrocławiem.

REKLAMA

Renault Zoe kosztuje we Francji od 23,6 tys. euro wobec ceny 22,1 tys. euro w przypadku poprzedniej wersji, do czego doliczyć trzeba wynajem baterii w cenie przymajmniej ok. 70 euro za miesiąc. Polski oddział Renault podaje cenę dla wersji 22 kWh zaczynającą się od 121,9 tys. zł, przy czym w opcji z najmem baterii cena podstawowa to 89,9 tys. zł. Zakup wersji z większym zasięgiem to koszt przynajmniej 131,9 tys. zł, a w opcji z najmem baterii cena zaczyna się od 99,9 tys. zł. Miesięczny koszt wynajmu akumulatora zaczyna się – dla wersji 22 kWh od 309 zł, a dla wersji z większym zasięgiem od 349 zł – i rośnie wraz z dopuszczalnym przebiegiem. 

REKLAMA

Drugi najczęściej kupowany elektryk w Europie, Nissan Leaf, jest obecnie dostępny w wariantach z bateriami o pojemności 24 kWh lub 30 kWh. W pierwszym przypadku cena w Polsce zaczyna się od 128 tys. zł, a w drugim od 133 tys. zł. Deklarowany przez Nissana zasięg dla drugiej wersji wynosi 250 km.

Z kolei trzeci najpopularniejszy elektryk w Europie, czyli BMW i3, jest oferowany w wersjach 60 Ah i 94 Ah. Według cyklu pomiarowego NEDC zasięg pierwszej wersji to 190 km, a drugiej do 300 km (lub 200 km w codziennej eksploatacji). Cena BMW i3 w Polsce zaczyna się od ok. 150 tys. zł.

Wśród hybryd typu plug-in pozycję europejskiego lidera utrzymuje Mitshubishi Outlander PHEV ze sprzedażą w okresie od stycznia do końca kwietnia br. na poziomie 6,17 tys., a następne są VW Passat GTE (4,25 tys.) oraz Mercedes GLC350e (3,5 tys.). 

red. gramwzielone.pl