Prawie 100 projektów w konkursie ElectroMobility Poland

Prawie 100 projektów w konkursie ElectroMobility Poland
Fot. Fabryka Samochodów Elektrycznych
REKLAMA

W konkursie prowadzonym przez powołaną przez państwowe koncerny energetyczne spółkę ElectroMobility Poland zgłoszono już niemal 100 projektów karoserii polskiego samochodu elektrycznego.

Ogłoszony w marcu konkurs ElectroMobility Poland ma na celu wyłonienie pięciu laureatów projektu nadwozia. Do udziału w konkursie zgłosiły się zarówno małe firmy, duże podmioty międzynarodowe, jak i osoby fizyczne. 

W tym miesiącu minął termin przyjmowania zgłoszeń. Ostateczną liczbę prac konkursowych EMP poda na początku czerwca.

Jesteśmy zadowoleni z dużego zainteresowania konkursem. Teraz nastąpi pierwszy etap prac jury, w którego skład zaprosiliśmy autorytety świata motoryzacji oraz wybitnych projektantów. Pierwszy krok to ocena formalna, a następnie preselekcja projektów i wybór 15 najciekawszych prac finałowych – informuje Aleksandra Baldys, rzecznik prasowy ElectroMobility Poland.

ElectroMobility Poland  informuje, że każdy z projektów dopuszczonych do finału przejdzie ocenę merytoryczną pod względem konstrukcji i mechaniki, bezpieczeństwa, komfortu, stylu i ekologii oraz właściwości jezdnych, a 12 września br. podczas uroczystego finału wyłonionych zostanie pięć zwycięskich koncepcji, a na ich podstawie powstaną prototypy polskiego auta elektrycznego.

Na wiosnę przyszłego roku zaplanowano rozstrzygnięcie konkursu, który ma wyłonić jeżdżące prototypy, a każdy spełniający minimalne wymagania otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. zł.

Później zaplanowano uzyskanie homologacji, wyprodukowanie i przetestowanie krótkich serii pojazdów, co ma nastąpić najwcześniej w roku 2018. Najlepiej ocenione pojazdy zostaną wyprodukowane w krótkich seriach liczących do 100 sztuk łącznie.

Następnie planowany jest wybór modelu, który będzie przedmiotem komercjalizacji i trafi do seryjnej produkcji.

Ministerstwo Energii, które wspiera ten projekt, chce, aby zasięg polskiego elektrycznego auta wynosił co najmniej 250 km, a koszt przejazdu 100 km nie był wyższy od ceny 1 litra benzyny. 

ElectroMobility Poland to spółka powołana w październiku 2016 r. przez państwowe koncerny energetyczne PGE, Tauron, Energa i Enea w celu rozwoju elektrycznej mobilności. Każda ze spółek objęła po 25 proc. kapitału akcyjnego, uzyskując w ten sposób po 25 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. EMP dysponuje kapitałem zakładowym w wysokości 10 mln zł.

Kilka tygodni temu z kierowania ElectroMobility Poland zrezygnował dotychczasowy dyrektor zarządzający tej spółki Krzysztof Kowalczyk. Na razie nie wybrano jego następcy. Prezesem zarządu jest Maciej Kość. 

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (8)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
ok |
Obym nie mial racji ale jakos sceptycznie podchodze do tego projektu.
Zwęglona Zielona Pyra |
Nie kupuję nazistowskich pomysłów
a |
Nazistowski albo nie-nazistowski, pomysł musi być dobry lub dobrze podpatrzony u konkurencji aby był sens go wdrażać. Tu widzę że zaczęto od konkursu na wygląd zewnętrzny. Kształt karoserii może ma wpływ na opór powietrza ale poza tym niewiele ma wspólnego z najnowszą technologią aut elektrycznych. Jak wiele dalekosiężnych planów bieżącej władzy milczącym założeniem jest że "tak długo będziemy planować aż odsuną nas od władzy". Wystarczy im efekt propagandowy. Mnie to bardzo cieszy i daje nadzieję że Kaczelnik wcale nie jest głupi, np w kontekście planów budowy nowych kanałów żeglugi śródlądowej, w których zasadność ekonomiczną trudno mi uwierzyć.
Kasia |
Samochod to jak meszczyzna ni musi byc ladny,ale musi miec swoje WALORY.
zdumiony |
Czegoś tu nie rozumiem - ""....ElectroMobility Poland informuje, że każdy z projektów dopuszczonych do finału przejdzie ocenę merytoryczną pod względem konstrukcji i mechaniki, bezpieczeństwa, komfortu, stylu i ekologii oraz właściwości jezdnych,..."" ? W jaki sposób można sprawdzić projekt karoserii, czyli koncepcję artystyczną - pod względem właściwości jezdnych, bezpieczeństwa, oraz konstrukcji i mechaniki ????? Zwłaszcza że te projekty są dziełem osób fizycznych lub małych firm, które nie posiadają żadnych możliwości aby swoje koncepcje zaprojektować od razu zgodnie z wymaganiami współczesnych modeli motoryzacyjnych, które są w posiadaniu zachodnich koncernów.
ProfZbieraczZnaczków |
@Zdumiony. Strzelasz tym pytaniem w 10 :-) Tego sie nie robi na podstawie (wstępnych) projektów tylko działających prototypów. @a nam już tą zagadkę rozgryzł, nie chodzi o żadne e-mobility tylko o propagendę Kazdy normalny nastepny Rząd wywali to wszystko do kosza i jak bedzie mądry to da zwolnienia z podatków dla tych którzy zakupią PROFESJONALNIE zrobione auta EV ew Hybrydy (Nissan.Toyota itp) . Ale wtedy Kaczystan będzie krzyczał z opozycji - "my przeciez chcieliśmy zrobić polskie e-mobility nawet powołąliśmy do tego spółke i rozstrzygneli konkurs !" Chodzi o to by nie zdąrzyć , a wyjść z tarczą ze swoich ambitnych planów w power point;-) MOże odchodzący CEO to zrozumiał ?
szoferski |
przerobić takiego Fiata 500 , Forda Ka lub ASTRĘ z naszych fabryk i po krzyku. Oczywiście to duże uproszczenie technologiczne i pozostaje kwestia decyzji władz koncernów które to produkują (może licencja na samo nadwozie?) ale chyba rozwiązałoby kwestię nadwozia ,,do przełknięcia" dla Kowalskiego. Jeśli auto elektryczne ma spełniać normy bezpieczeństwa takie jak normalne auta to nic nowego w kwestii zbicia masy nadwozia nie wymyślimy, po co wymyślać na nowo koło
by the way |
@szoferski - żaden z wymienionych przez ciebie modeli samochodów nie jest konstrukcją POLSKĄ, więc nie jesteśmy w stanie bez kupna licencji niczego przerabiać ani modernizować. My tu tylko składamy te samochody na zlecenie firm, których te modele są własnością.

Reklama

Baza firm

Znajdź instalatora w swojej okolicy + Dodaj firmę

Giełda OZE

Przejmiemy projekty PV na wczesnym poziomie rozwoju; CAŁA Polska;

Poszukujemy projektów na wczesnym etapie rozwoju: umowa dzierżawy, lub ustalona własność do działki, czytaj dalej...

Montaz farmy PV - Niemcy 3,5MW

Zlecimy ekipie (do 12 osob) montaz konstrukcji PV (CWF) + moduly PV 3,5MW w Niemczech. Praca na rbh. czytaj dalej...

Wydzierżawię działkę pod farmę fotowoltaiczną

Wydzierżawimy działki niezacienione pod farmy fotowoltaiczne. Brak miejscowego planu zagospodarowani czytaj dalej...

Projekt na sprzedaż - biogazownia 0,5 MW

Projekt budowlany biogazowni. Moc 0,5 MW, lokalizacja województwo lubelskie. Projekt uzyskał decyzje czytaj dalej...