Prawie 100 projektów w konkursie ElectroMobility Poland

Prawie 100 projektów w konkursie ElectroMobility Poland
Fot. Fabryka Samochodów Elektrycznych

W konkursie prowadzonym przez powołaną przez państwowe koncerny energetyczne spółkę ElectroMobility Poland zgłoszono już niemal 100 projektów karoserii polskiego samochodu elektrycznego.

Ogłoszony w marcu konkurs ElectroMobility Poland ma na celu wyłonienie pięciu laureatów projektu nadwozia. Do udziału w konkursie zgłosiły się zarówno małe firmy, duże podmioty międzynarodowe, jak i osoby fizyczne. 

W tym miesiącu minął termin przyjmowania zgłoszeń. Ostateczną liczbę prac konkursowych EMP poda na początku czerwca.

REKLAMA

Jesteśmy zadowoleni z dużego zainteresowania konkursem. Teraz nastąpi pierwszy etap prac jury, w którego skład zaprosiliśmy autorytety świata motoryzacji oraz wybitnych projektantów. Pierwszy krok to ocena formalna, a następnie preselekcja projektów i wybór 15 najciekawszych prac finałowych – informuje Aleksandra Baldys, rzecznik prasowy ElectroMobility Poland.

ElectroMobility Poland  informuje, że każdy z projektów dopuszczonych do finału przejdzie ocenę merytoryczną pod względem konstrukcji i mechaniki, bezpieczeństwa, komfortu, stylu i ekologii oraz właściwości jezdnych, a 12 września br. podczas uroczystego finału wyłonionych zostanie pięć zwycięskich koncepcji, a na ich podstawie powstaną prototypy polskiego auta elektrycznego.

Na wiosnę przyszłego roku zaplanowano rozstrzygnięcie konkursu, który ma wyłonić jeżdżące prototypy, a każdy spełniający minimalne wymagania otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. zł.

REKLAMA

Później zaplanowano uzyskanie homologacji, wyprodukowanie i przetestowanie krótkich serii pojazdów, co ma nastąpić najwcześniej w roku 2018. Najlepiej ocenione pojazdy zostaną wyprodukowane w krótkich seriach liczących do 100 sztuk łącznie.

Następnie planowany jest wybór modelu, który będzie przedmiotem komercjalizacji i trafi do seryjnej produkcji.

Ministerstwo Energii, które wspiera ten projekt, chce, aby zasięg polskiego elektrycznego auta wynosił co najmniej 250 km, a koszt przejazdu 100 km nie był wyższy od ceny 1 litra benzyny. 

ElectroMobility Poland to spółka powołana w październiku 2016 r. przez państwowe koncerny energetyczne PGE, Tauron, Energa i Enea w celu rozwoju elektrycznej mobilności. Każda ze spółek objęła po 25 proc. kapitału akcyjnego, uzyskując w ten sposób po 25 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. EMP dysponuje kapitałem zakładowym w wysokości 10 mln zł.

Kilka tygodni temu z kierowania ElectroMobility Poland zrezygnował dotychczasowy dyrektor zarządzający tej spółki Krzysztof Kowalczyk. Na razie nie wybrano jego następcy. Prezesem zarządu jest Maciej Kość. 

red. gramwzielone.pl