Ursus pokazał autobus elektryczno-wodorowy

Ursus pokazał autobus elektryczno-wodorowy
Autobus elektryczno-wodorowy Ursus City Smile Fuel Cell Electric Bus. Fot. Travelarz, wikimedia cc-by-sa-3.0

Wczoraj w Lublinie Ursus zaprezentował autobus elektryczno-wodorowy City Smile Fuel Cell Electric Bus. Autobus jest konstrukcją własną spółki Ursus Bus stworzoną we współpracy z podmiotami zagranicznymi. Ursus informuje, że pojazd będzie produkowany w Lublinie, a pierwsza seria zostanie skierowana do produkcji niezwłocznie po pierwszych zamówieniach.

City Smile Fuel Cell Electric Bus to konstrukcja własna spółki Ursus Bus stworzona w fabryce w Lublinie. Wodór składowany jest w 8 butlach umieszczonych na dachu pojazdu. Ich łączna pojemność to 35 kg. Pojazd spala ok. 7 kg na 100 km. Na jednym tankowaniu autobus może przejechać ok. 450 km.

Pojazdy zasilane paliwem wodorowym to przyszłość w transporcie drogowym. Liczymy na spore zainteresowanie naszym autobusem elektryczno-wodorowym na rynkach zachodnioeuropejskich, na których tego typu środki transportu ze względów ekologicznych są coraz popularniejsze i kosztowo bardziej konkurencyjne w porównaniu z tradycyjnymi pojazdami – mówi Karol Zarajczyk, prezes spółki Ursus. – Autobus będzie produkowany w Lublinie, gdzie mamy przygotowaną infrastrukturę produkcyjną. Pierwsza seria zostanie skierowana do produkcji niezwłocznie po podpisaniu pierwszych zamówień. Intensywnie pracujemy nad pozyskaniem odbiorców. Mam nadzieję, że to kwestia od kilku do kilkunastu miesięcy – dodaje.

REKLAMA
REKLAMA

Ursus podkreśla w komunikacie, że spodziewa się wsparcia publicznego dla produkcji podobnych rozwiązań. Obecnie Ursus w swojej ofercie posiada również dwa elektryczne autobusy – Ursus City Smile oraz Ursus Ekovolt.

W zakładach w Lublinie Ursus jest w stanie wyprodukować obecnie ok. 100 autobusów rocznie. Wyznaczony przez władze spółki cel to produkcja za 3-4 lata kilkuset elektrycznych autobusów i trolejbusów rocznie.

Obecnie prowadzimy kilkanaście projektów w segmencie elektromobilności, które, biorąc pod uwagę strategię rozwoju transportu w Unii Europejskiej oraz wsparcie polskiego rządu dla produkcji takich rozwiązań, gwarantują nam dalszy dynamiczny rozwój. Chcemy być w czołówce europejskiego rynku producentów pojazdów ekologicznych – zapewnia prezes Zarajczyk.

red. gramwzielone.pl