ABB: ładowanie autobusów elektrycznych w 3-6 minut

ABB: ładowanie autobusów elektrycznych w 3-6 minut
Fot. ABB
REKLAMA

ABB informuje o realizacji kolejnych zamówień na stacje ładowania autobusów elektrycznych i zapewnia, że oferowane rozwiązania umożliwiają naładowanie takich pojazdów w czasie od 3 do 6 minut.

ABB otrzymała trzy zamówienia na dostawę stacji szybkiego ładowania do klientów w Europie i Ameryce Północnej. Zamówienia dotyczą stacji ładowania OppCharge, przystosowanych do ładowania pojazdów elektrycznych lub elektrycznych pojazdów hybrydowych produkowanych przez Volvo Buses.

Największe zamówienie pochodzi od Volvo Buses i obejmuje 12 systemów ładowania autobusów, które zostaną zainstalowane w belgijskim Charleroi. Wraz z trzema już zainstalowanymi układami ABB mają one stanowić największą w Europie pojedynczą sieć autobusów elektrycznych i stacji ładowania autobusów. Montaż zostanie ukończony w 2018 roku. Stacje zasilą 101 elektrycznych autobusów hybrydowych Volvo obsługujących sieć transportu publicznego Walonii.

ABB otrzymała również zamówienie od spółki komunalnej Värnamo Elnät na stację szybkiego ładowania autobusów, która zostanie zainstalowana w gminie Värnamo w południowej Szwecji.

Z kolei pierwsza stacja szybkiego ładowania autobusów ABB w Ameryce Północnej stanie w Montrealu. Będzie wykorzystywana podczas prezentacji technologii dla systemów transportowych w tym regionie. Klientem jest firma Novabus, północnoamerykański oddział Volvo Buses.

Oprócz tego, w ostatnim czasie ABB uruchomiła dwie stacje na dworcu głównym w Luksemburgu. Stacje zostaną oddane do użytku wraz z pięcioma elektrycznymi autobusami hybrydowymi Volvo.

Wywodzący się ze Szwajcarii koncern zapewnia, że oferowane przez niego stacje ładowania mają możliwość całkowicie naładować pełnowymiarowe elektryczne autobusy hybrydowe lub autobusy elektryczne podczas postoju na przystankach końcowych, na co potrzebują tylko od 3 do 6 minut.

Technologia oferowana przez ABB opiera się na interfejsie otwartego standardu OppCharge, który ma umożliwiać korzystanie ze stacji ładowania przez autobusy elektryczne różnych producentów, a tym samym uniknięcie problemów dotyczących kompatybilności.

ABB nie podaje w komunikacie parametrów wspomnianych, dedykowanych komunikacji miejskiej ładowarek, natomiast w przypadku samochodów osobowych oferuje rozwiązania o mocy do 50 kW.

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (1)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
azaz |
U nas podobne rozwiązanie funkcjonowało już 100 lat temu tyle że dotyczyło węgla do parowozów :) Myślę, że nowi władcy tęsknią i marzą o takim rozwiązaniu ! Składy węgla w każdej gminie a dziewczyny na parowozy....

Giełda OZE

Pionowe siłownie wiatrowe ( VAWT )

Brak miejsca na fotowoltaikę ? Brak pozwolenia na wiatrak ? Skorzystaj z dotacji 85% na Pionowe siło czytaj dalej...

Projekty PV - USŁUGI PROJEKTOWE

MB Projekt Biuro Projektów Technicznych Marcin Banaś to firma mogąca pochwalić się wieloletnim doświ czytaj dalej...

Poszukujemy lokalizacji pod biogazownie

Biowatt S.A. poszukuje lokalizacji pod biogazownie rolnicze. Optymalnie w promieniu do 35 km od duży czytaj dalej...

Kursy dla instalatorów fotowoltaiki i pomp ciepła pod uprawnienia UDT, SEP

Centrum Odnawialnych Źródeł Energii w Suchorabie pod Krakowem zaprasza na komercyjne i dofinansowane czytaj dalej...