ABB: ładowanie autobusów elektrycznych w 3-6 minut

ABB: ładowanie autobusów elektrycznych w 3-6 minut
Fot. ABB

ABB informuje o realizacji kolejnych zamówień na stacje ładowania autobusów elektrycznych i zapewnia, że oferowane rozwiązania umożliwiają naładowanie takich pojazdów w czasie od 3 do 6 minut.

ABB otrzymała trzy zamówienia na dostawę stacji szybkiego ładowania do klientów w Europie i Ameryce Północnej. Zamówienia dotyczą stacji ładowania OppCharge, przystosowanych do ładowania pojazdów elektrycznych lub elektrycznych pojazdów hybrydowych produkowanych przez Volvo Buses.

Największe zamówienie pochodzi od Volvo Buses i obejmuje 12 systemów ładowania autobusów, które zostaną zainstalowane w belgijskim Charleroi. Wraz z trzema już zainstalowanymi układami ABB mają one stanowić największą w Europie pojedynczą sieć autobusów elektrycznych i stacji ładowania autobusów. Montaż zostanie ukończony w 2018 roku. Stacje zasilą 101 elektrycznych autobusów hybrydowych Volvo obsługujących sieć transportu publicznego Walonii.

REKLAMA

ABB otrzymała również zamówienie od spółki komunalnej Värnamo Elnät na stację szybkiego ładowania autobusów, która zostanie zainstalowana w gminie Värnamo w południowej Szwecji.

Z kolei pierwsza stacja szybkiego ładowania autobusów ABB w Ameryce Północnej stanie w Montrealu. Będzie wykorzystywana podczas prezentacji technologii dla systemów transportowych w tym regionie. Klientem jest firma Novabus, północnoamerykański oddział Volvo Buses.

REKLAMA

Oprócz tego, w ostatnim czasie ABB uruchomiła dwie stacje na dworcu głównym w Luksemburgu. Stacje zostaną oddane do użytku wraz z pięcioma elektrycznymi autobusami hybrydowymi Volvo.

Wywodzący się ze Szwajcarii koncern zapewnia, że oferowane przez niego stacje ładowania mają możliwość całkowicie naładować pełnowymiarowe elektryczne autobusy hybrydowe lub autobusy elektryczne podczas postoju na przystankach końcowych, na co potrzebują tylko od 3 do 6 minut.

Technologia oferowana przez ABB opiera się na interfejsie otwartego standardu OppCharge, który ma umożliwiać korzystanie ze stacji ładowania przez autobusy elektryczne różnych producentów, a tym samym uniknięcie problemów dotyczących kompatybilności.

ABB nie podaje w komunikacie parametrów wspomnianych, dedykowanych komunikacji miejskiej ładowarek, natomiast w przypadku samochodów osobowych oferuje rozwiązania o mocy do 50 kW.

red. gramwzielone.pl