Ile aut elektrycznych zarejestrowano w Europie i Polsce w 2016 r.?

Ile aut elektrycznych zarejestrowano w Europie i Polsce w 2016 r.?
Fot. Gramwzielone.pl (C)
REKLAMA

Europejskie stowarzyszenie branży motoryzacyjnej ACEA podało statystyki europejskiego rynku samochodów elektrycznych za 2016 r., w tym przedstawiając liczby dotyczące rejestracji nowych elektryków w Polsce. Jak daleko jesteśmy od celu miliona elektrycznych aut, który w ubiegłym roku wyznaczył polski rząd?

Według danych European Automobile Manufacturers Association (ACEA), w całym 2016 r. w Unii Europejskiej zarejestrowano 155,2 tys. aut z napędem elektrycznym (ECV) – w tej kategorii uwzględniono również hybrydy typu plug-in – co jest wynikiem o 4,8 proc. lepszym niż osiągnięty w roku 2015. Wraz z krajami nalężącymi do EFTA liczba nowych rejestracji ECV w 2016 r. wyniosła 206,5 tys. wobec 188,2 tys. w roku 2015.

Do tego w ubiegłym roku w UE zarejestrowano 278,5 tys. hybryd (HEV), czyli o 27,3 proc. więcej niż w roku 2015, a wraz z krajami EFTA liczba rejestracji wyniosła 303,5 tys. wobec 235,6 tys. w roku wcześniejszym.

Liczba rejestracji pozostałych aut zaliczonych do kategorii alternatywnego napędu (alternative fuel vehicles, AFV) w ubiegłym roku wyniosła w krajach UE i EFTA 176,7 tys. wobec 219,9 w roku 2015. Ten spadek ACEA tłumaczy przede wszystkim zmniejszeniem się popytu na auta zasilane gazem, który odnotowano na największym europejskim rynku takich pojazdów, czyli na rynku włoskim – gdzie liczba rejestracji spadła z 183,4 tys. w roku 2015 do 145,4 tys. w roku 2016.

Najwięcej aut elektrycznych (ECV) w ubiegłym roku zarejestrowano w Norwegii (44,9 tys. wobec 33,7 tys. w roku 2015), Wielkiej Brytanii (36,9 tys. wobec 28,7 tys. w roku 2015), Francji (29,1 tys. vs. 22,8 tys.), Niemczech (25,2 tys. vs. 23,5 tys.), a także w Holandii, w przypadku której odnotowano jednak znaczący spadek w porównaniu z rokiem 2015 – zarejestrowano 22,8 tys. elektryków wobec 44,4 tys. w roku wcześniejszym.

Najwięcej aut hybrydowych (HEV) – z wyjątkiem hybryd typu plug-in, które zaliczono do kategorii ECV – w ubiegłym roku zarejestrowano natomiast w Wielkiej Brytanii ( 52 tys. wobec 44 tys. w roku 2015), Francji (50,9 tys. vs. 56  tys.), we Włoszech (37,1 tys. wobec 25,2 tys.), w Niemczech (34,2 tys. vs. 22,5 tys.), a także w Hiszpanii, w przypadku której zarejestrowano w 2016 roku 30,8 tys. hybryd wobec 18,4 tys. w roku wcześniejszym.

Statystyki dla Polski

Jak sytuacja z rejestracjami nowych samochodów z napędem elektrycznym wyglądała w ubiegłym roku w Polsce?

Według danych ACEA, w ubiegłym roku w naszym kraju zarejestrowano 556 samochodów elektrycznych zaliczonych do grupy ECV – w tym tzw. battery electric vehicles (BEV), extended‐range electric vehicles (EREV), fuel cell electric vehicles (FCEV) oraz plug‐in hybrid electric vehicles (PHEV) – z czego 143 rejestracje odnotowano wyłącznie w IV kwartale. Natomiast w 2015 r. liczba rejestracji aut z grupy ECV w Polsce wyniosła w sumie 337, z czego 88 wykonano w ostatnim kwartale 2015 r.

Do tego w Polsce w 2016 r. zarejestrowano 9 849 aut hybrydowych (HEV), z czego 2 889 w ostatnim kwartale, podczas gdy w 2015 r. liczba rejestracji hybryd wyniosła 5 585, z czego 1 652 zarejestrowano w ostatnim kwartale 2015 r.

Natomiast w przypadku pozostałych aut z alternatywnym napędem, zaliczonych do AFV, w ubiegłym roku zanotowano w Polsce 6 512 rejestracje wobec 5 537 w roku 2015.

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (5)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
SpeedyGonzales |
W Polsce będzie jeździć 1 000 000 aut z napędem elektrycznym w 2020... ktoś się chyba z rozpędu zapomniał przecinka po czwartym zerze...
Lechu |
Skoro ustawa można z urządzenia jakim jest generator zrobić budowlę, to można ustawą w ciągu jednej nocy auta z silnikiem diesla zakwalifikować jako elektryczne . I otworzyć oczy niedowiarkom,!
ziko |
każde auto można zakwalifikować jako elektryczne wszak w każdym są jakieś prądnice czy alternatory . jedno nocne posiedzenie robi z malucha hybrydę .
brzydal |
Ciekawe jak to będzie w praktyce z obniżeniem podatku, o którym trąbili swego czasu. Jakby dali ludziom jakiś impuls to więcej hybryd byłoby na drogach. Jeżdżę aurisem i jestem zadowolony zarówno ze spalania jak i komfortu jazdy. Poza tym wytwarza mniej trucizny niż diesel. Decyzja w moim przypadku była prosta.
TTTT |
O ile mniej spala hybryda na trasie ? Hybryda to auto dla taxiarza ma sens aby się zwróciło.

Giełda OZE

Montaż farmy PV - NIEMCY

Potrzebuje 12 osob do montazu konstrukcji PV na gruncie - Niemcy, okolice Szczecina. Rozliczenie za czytaj dalej...

Projekty budowlane biogzowni

Projekty budowlane biogazowni. Od opracowania koncepcji technologicznej poprzez uzyskanie decyzji śr czytaj dalej...

Dokumentacja Prosument II

Wykonuję dokumentację techniczną systemów fotowoltaicznych do programu Prosument II. Krótkie termi czytaj dalej...

Sprzedam projekt PV z wygraną aukcją i możliwą dotacją.

Sprzedamy Sp. z o.o. z projektem PV o mocy 0,54 MW z wygraną aukcją oraz z możliwą dotacją - obecn czytaj dalej...