Wrocław: za rok ruszy miejska wypożyczalnia na 200 elektrycznych aut

Wrocław: za rok ruszy miejska wypożyczalnia na 200 elektrycznych aut
Fot. Endesa

Zapowiadany od dawna przez magistrat Wrocławia projekt jest bliżej realizacji. Na dniach ma zostać podpisana umowa z operatorem miejskiej wypożyczalni elektrycznych aut, których we Wrocławiu ma się pojawić 200.

Przetarg na obsługę miejskiej wypożyczalni samochodów elektrycznych we Wrocławiu w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego wygrała warszawska firma Enigma. Podpisanie umowy z miastem przedłużyła skarga na postępowanie przetargowe złożona przez jednego z konkurentów. Teraz jednak sytuacja jest już wyjaśniona, a wrocławscy urzędnicy zapewniają, że umowa zostanie podpisana wkrótce.

W jej ramach już wiosną 2018 r. w stolicy Dolnego Śląska ma pojawić się system wypożyczalni samochodów elektrycznych wraz z punktami ładowania.

REKLAMA

Wypożyczyć będzie można elektryczne Nissany Leaf, a opłaty mają być naliczane w zależności od przejechanego dystansu lub czasu wypożyczenia. Koszt przejazdu 1 km ma wynosić około złotówki.

Elektryczne auta będzie można wypożyczyć każdego dnia i o każdej porze. Po skorzystaniu z auta będzie można je odstawić w dowolnej stacji, których ma docelowo powstać około 30.

REKLAMA

Autem będzie można poruszać się na terenie miasta – w  tym w strefach wyłączonych z tradycyjnego ruchu, a także do 10 km poza granicami Wrocławia.

Parkowanie w centrum, za które standardowo pobierane są opłaty, w tym wypadku ma być bezpłatne. Część z dotychczasowych miejsc parkingowych zostanie przeznaczonych wyłącznie do parkowania elektryków.

Leaf to najpopularniejszy na świecie samochód elektryczny. Nissan sprzedał dotąd ponad 200 tys. elektrycznych Leafów. Tylko w 2015 roku sprzedaż tego modelu wyniosła ponad 43,6 tys. sztuk, w tym 15,6 tys. w Europie.

W nowej wersji Leafa zwiększono pojemność baterii – z 24 kWh na 30 kWh. Ceny Leafa w Polsce zaczynają się od 128 tys. zł – to cena za wersję z baterią o pojemności 24 kWh. Wersja z baterią o pojemności 30 kWh to wydatek co najmniej 149 tys. zł.

W pierwszym przypadku Nissan deklaruje możliwość przejechania na naładowanej baterii około 100-160 km, a w drugim – ok. 125-200 km.

red. gramwzielone.pl