Niemcy nie rzucili się na dopłaty do aut elektrycznych

Niemcy nie rzucili się na dopłaty do aut elektrycznych
Fot. Gramwzielone.pl (C)
REKLAMA

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy obowiązywania federalnego programu dopłat do samochodów elektrycznych od zainteresowanych zakupem takich pojazdów wpłynęło „tylko” niewiele ponad 9 tys. aplikacji. Aby osiągnąć cel rejestracji elektryków wyznaczony przez niemiecki rząd na 2019 r., tyle aplikacji powinno wpływać co miesiąc.

Dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego w Niemczech zostały uruchomione z początkiem lipca 2016 r. Osoby kupujące auta elektryczne mogą otrzymać dopłatę w wysokości 4 tys. euro. W przypadku samochodów hybrydowych typu plug-in dopłata jest niższa i wynosi 3 tys. euro. Maksymalna cena auta nie może przekroczyć 60 tys. euro.

Program jest realizowany przez Berlin przy dużym zaangażowaniu niemieckich koncernów energetycznych, które mają pokryć połowę kosztów. Budżet programu wynosi 1,2 mld euro, a dopłaty będą realizowane do wyczerpania środków lub najpóźniej do roku 2019.

Po pierwszym miesiącu funkcjonowania programu złożono 1791 wniosków o dofinansowanie. 581 aplikacji dotyczyło zakupu pierwszego elektrycznego modelu BMW (i3). 444 aplikacje dotyczyły elektrycznych Renault, a 154 elektryków Volkswagena.

Tymczasem na koniec grudnia 2016 r., czyli po sześciu miesiącach obowiązywania programu, wpłynęło 9023 wniosków, z czego 5100 dotyczyło zakupu auta jedynie z napędem elektrycznym, a pozostałe wnioski dotyczyły hybryd typu plug-in.

Połowa z przyznanych dopłat trafiła na zakup aut firmowych.

Najpopularniejszymi elektrykami kupowanymi z pomocą subsydiów od niemieckiego rządu są modele BMW, czyli przede wszystkim BMW i3. Z dopłatami kupiono do końca 2016 r. 2592 aut tej marki.

Drugie miejsce przypada Renault (1658), a kolejne Audi (1188) oraz VW (887).

Na razie z około 45 mln aut zarejestrowanych w Niemczech samochody elektryczne (w tym hybrydy plug-in) stanowią około 50 tys.

Cel niemieckiego rządu to rejestracja 300 tys. samochodów elektrycznych do roku 2019, w którym dopłaty mają zostać wycofane bez względu, czy osiągnięto cele uruchomionego w ubiegłym roku programu.

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (5)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
as |
Niemcy to jednak kraj o wąskich horyzontach, planują 300.000 aut el. MY PLANUJEMY 1.000.000 aut el. i to bez dopłat.
aa |
PIS to jednak sa smieszne chloposzki ;)
Wujek |
Tchorzewski i Morawiecki planują że zamożniejszy polaczek żyjący na kredytach za 3tyś brutto kupi 1.000.000 do 2020 roku... haha Tymczasem prawda jest taka że w 2020 polacy będą tak biedni i zadłużeni że nie bedzie ich stać na starego diesla z 2010r
SPS |
@Wujek: zwłaszcza że elektryki w PL będą musieć konkurować z rzęchami sprowadzanymi zza Zachodniej granicy, których to import znów bije kolejne rekordy ponad 1 miliona sprowadzonych aut w 2016r...
azza |
Niepojęte ! Dopłacają do aut elektrycznych zamiast do górnictwa !

Giełda OZE

Pionowe siłownie wiatrowe ( VAWT )

Brak miejsca na fotowoltaikę ? Brak pozwolenia na wiatrak ? Skorzystaj z dotacji 85% na Pionowe siło czytaj dalej...

Projekty PV - USŁUGI PROJEKTOWE

MB Projekt Biuro Projektów Technicznych Marcin Banaś to firma mogąca pochwalić się wieloletnim doświ czytaj dalej...

Poszukujemy lokalizacji pod biogazownie

Biowatt S.A. poszukuje lokalizacji pod biogazownie rolnicze. Optymalnie w promieniu do 35 km od duży czytaj dalej...

Kursy dla instalatorów fotowoltaiki i pomp ciepła pod uprawnienia UDT, SEP

Centrum Odnawialnych Źródeł Energii w Suchorabie pod Krakowem zaprasza na komercyjne i dofinansowane czytaj dalej...