Zwrot VW w kierunku elektryków. e-Golf z zasięgiem do 300 km

Zwrot VW w kierunku elektryków. e-Golf z zasięgiem do 300 km
Fot. Volkswagen
REKLAMA

Volkwagen zapowiada pójście w kierunku elektrycznej motoryzacji. Ponieważ produkcja elektrycznych aut wymaga mniejszej liczby pracowników, władze  VW już uzgodniły ze związkami zawodowymi plan redukcji etatów aż o 30 porc. Niemiecki potentat niemal jednocześnie zapowiedział wdrożenie do sprzedaży elektrycznych Golfów z dużo większym niż dotychczas zasięgiem.

Volkswagen ma uruchomić produkcję nowego, elektrycznego e-Golfa w kwietniu przyszłego roku. W tym celu wznowi działalność swojej fabryki w Dreźnie, tzw. Szklanej Manufaktury. Volkswagen zainwestuje ponad 20 milionów euro w przebudowę infrastruktury w Dreźnie i stworzenie tam „Center of Future Mobility”.

Nowy e-Golf ma zasięg do 300 km (według normy NEDC) i oprócz Drezna będzie produkowany również w Wolfsburgu.

Volkswagen oraz Saksonia, której stolicą jest Drezno, zawarły przy okazji umowę partnerską o wspieraniu cyfryzacji oraz środków transportu z napędem elektrycznym, dzięki której Drezno ma się stać modelowym miastem z komunikacją działającą zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Bardzo się cieszę, że w Szklanej Manufakturze znowu ruszą taśmy produkcyjne. To mocny sygnał mówiący o gospodarczym znaczeniu Drezna. Znowu pojawią się auta „made in Dresden”, do tego wyposażone w silnik elektryczny. To znakomicie wpisuje się w naszą wizję Drezno 2030+, czyli miasta przyszłości. Chcemy stać się aglomeracją funkcjonującą zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Rozwiązania techniczne dotyczące motoryzacji, jaka pojawi się w przyszłości, to nie tylko pojazdy współpracujące z Internetem i poruszające się automatycznie, to także wykorzystanie alternatywnych źródeł napędu po to, by zmniejszyć emisję szkodliwych substancji. Wspólnie znajdujemy się na właściwej drodze do stworzenia nowoczesnego Smart City – komentuje burmistrz Drezna Dirk Hilbert.

Współpraca miedzy VW a Dreznem ma skutkować szeroką rozbudową infrastruktury ładowania, całkowitym przestawieniem transportu miejskiego na pojazdy elektryczne, innowacyjnymi projektami z zakresu car-sharingu, a także stworzeniem inkubatora przedsiębiorczości dla start-upów z zakresu usług transportowych. 

Volkswagen, Drezno i Saksonia wkraczają wspólnie w nową erę motoryzacji. Właśnie tutaj sprawimy, że samochody elektryczne staną się znakiem rozpoznawczym naszej marki – komentuje Frank Welsch z VW.

Drezno, obok „Autostadt” w Wolfsburgu, stanie się miejscem, w którym klienci będą odbierali elektryczne i hybrydowe samochody Volkswagena – modele e-up!, e-Golf oraz Golfa GTE i Passata GTE.

Volkswagen i Saksonia to zaufani partnerzy, którzy dotychczasową udaną współpracę będą kontynuować także w innych miejscach. Cieszę się, że wraz z rozpoczęciem produkcji nowego e-Golfa w Szklanej Manufakturze otworzymy kolejny rozdział naszego współdziałania. Dzięki wiedzy i doświadczeniu w produkcji samochodów, w dziedzinie elektrotechniki, mikroelektroniki oraz dzięki innowacyjnym pomysłom, które rodzą się w tutejszych wyższych uczelniach i instytutach badawczych Saksonia, jako tradycyjne miejsce przemysłu samochodowego ma potencjał, by uczestniczyć w kształtowaniu przyszłej motoryzacji – powiedział przy okazji zawarcia umowy z VW premier rządu Saksonii Stanisław Tillich.

Volksawagen zapowiada, że stanie się do 2025 r. globalnym liderem w zakresie elektrycznej motoryzacji. Do tego czasu niemiecki koncern chce sprzedawać milion elektrycznych aut rocznie.

Nową wersję e-Golfa, która ma powstawać w Dreźnie, VW zaprezentował po raz pierwszy podczas Los Angeles Auto Show Volkswagen.

Według normy New European Driving Cycle (NEDC) zasięg pojazdu wynosi 300 km. W e-Golfie z roku modelowego 2017 Volkswagen zastosował nowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności zwiększonej z 24,2 kWh do 35,8 kWh.

VW zapewnia, że na stacji szybkiego ładowania (DC/40 kW) akumulatory można w ciągu godziny naładować do 80 proc. pojemności. W nocy albo podczas pobytu w pracy, korzystając z tzw. Wallboxu (AC/7,2 kW) akumulatory auta można uzupełnić do pełnej pojemności w ciągu sześciu godzin.

Silnik elektryczny ma rozwijać moc 100 kW, czyli o 15 kW większą niż starszy e-Golf. Wzrósł również maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego – z 270 Nm do 290 Nm. Średnie zużycie energii przez e-Golfa, mierzone według „Nowego Cyklu Europejskiego” (NEDC), wynosi 12,7 kWh/100 km.

Volkswagen poprawił również osiągi e-Golfa z roku modelowego 2017. Czterodrzwiowe, bezemisyjne auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 9,6 s. Prędkość maksymalna auta wzrosła do 150 km/h.

Nowy elektryk z zasięgiem 600 km

Niedawno, podczas paryskich targów motoryzacyjnych, niemiecki koncern przedstawił koncepcję „pierwszego, długodystansowego elektrycznego auta”, zaznaczając, że to nowa era w rozwoju firmy.

Zasięg modelu określanego jako "ID" na pojedynczym ładowaniu ma wynieść do 600 km, a samochód ma trafić do sprzedaży w 2020 r., przy czym w wersji z autopilotem ma być dostępny w roku 2025.

Cena nowego elektryka z zasięgiem 600 km ma być porównywalna do ceny Golfa. 

Po skandalu z zawyżaniem emisji z silników diesla, na którym mocno ucierpiał wizerunek Volkswagena, niemiecki koncern przyjął cel sprzedaży miliona elektrycznych samochodów do roku 2025, a do tego czasu ma oferować cztery elektryczne modele.

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (6)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
IXI |
Ja tam VieśWagenowi nie wierzę. Według jego miary "spalania" prądu, owe 300 km zasięgu będzie realnie wynosić 150 km - pod warunkiem, że samochód toczyć się będzie z górki.
MT |
A ja nie moge sie doczekac. 600km to juz prawie tyle co na paliwie
xxx |
Ale głupoty , Czysty marketing. Zasięgo do 300km. To może być 50km i spełnia wymogi. Myślmy techniczne . Czyli np 200km ale w jakich warunkach temperaturowychi przy jakim obiciązeniu ?
edek |
@xxx skoro moj 5 letni imiev ma dalej 130 km zasiegu na ladowaniu to co za problem robic 2 tyle w nowym aucie ?
Wiesiek |
A co na to rodacy z Passatów 19TDI? Katastrofa. Będą się odwoływać.
KońRafał |
Żeby przejechać 300km, musiałby mieć akumulator 50 kWh.

Giełda OZE

SZUKAM DZIAŁKI POD DZIERŻAWĘ

Alseva Innowacje S.A. POSZUKUJE GRUNTÓW DO DZIERŻAWY POD BUDOWĘ ELEKTROWNI FOTOWOLTAICZNYCH I. czytaj dalej...

Sprzedam projekty PV z ceną po aukcji

Sprzedam projekty PV po aukcji z gwarantowaną ceną. Dysponuję pięcioma projektami o mocy ok. czterec czytaj dalej...

Solar Power SES P 4033 zestaw mobilny do produkcji prądu

Mobilny zestaw do produkcji prądu.Pełne okablowanie,akumulator dedykowany,komplet akcesoriów. Szcze czytaj dalej...

Sprzedam Projekt PV 1,0 MW (dopuszczony do aukcji)

Sprzedamy projekt farmy fotowoltaicznej o mocy 1,0 MW w woj. śląskim. Spółka celowa, niskie koszty czytaj dalej...