Zwrot VW w kierunku elektryków. e-Golf z zasięgiem do 300 km

Zwrot VW w kierunku elektryków. e-Golf z zasięgiem do 300 km
Fot. Volkswagen

Volkwagen zapowiada pójście w kierunku elektrycznej motoryzacji. Ponieważ produkcja elektrycznych aut wymaga mniejszej liczby pracowników, władze  VW już uzgodniły ze związkami zawodowymi plan redukcji etatów aż o 30 porc. Niemiecki potentat niemal jednocześnie zapowiedział wdrożenie do sprzedaży elektrycznych Golfów z dużo większym niż dotychczas zasięgiem.

Volkswagen ma uruchomić produkcję nowego, elektrycznego e-Golfa w kwietniu przyszłego roku. W tym celu wznowi działalność swojej fabryki w Dreźnie, tzw. Szklanej Manufaktury. Volkswagen zainwestuje ponad 20 milionów euro w przebudowę infrastruktury w Dreźnie i stworzenie tam „Center of Future Mobility”.

Nowy e-Golf ma zasięg do 300 km (według normy NEDC) i oprócz Drezna będzie produkowany również w Wolfsburgu.

REKLAMA

Volkswagen oraz Saksonia, której stolicą jest Drezno, zawarły przy okazji umowę partnerską o wspieraniu cyfryzacji oraz środków transportu z napędem elektrycznym, dzięki której Drezno ma się stać modelowym miastem z komunikacją działającą zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Bardzo się cieszę, że w Szklanej Manufakturze znowu ruszą taśmy produkcyjne. To mocny sygnał mówiący o gospodarczym znaczeniu Drezna. Znowu pojawią się auta „made in Dresden”, do tego wyposażone w silnik elektryczny. To znakomicie wpisuje się w naszą wizję Drezno 2030+, czyli miasta przyszłości. Chcemy stać się aglomeracją funkcjonującą zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Rozwiązania techniczne dotyczące motoryzacji, jaka pojawi się w przyszłości, to nie tylko pojazdy współpracujące z Internetem i poruszające się automatycznie, to także wykorzystanie alternatywnych źródeł napędu po to, by zmniejszyć emisję szkodliwych substancji. Wspólnie znajdujemy się na właściwej drodze do stworzenia nowoczesnego Smart City – komentuje burmistrz Drezna Dirk Hilbert.

Współpraca miedzy VW a Dreznem ma skutkować szeroką rozbudową infrastruktury ładowania, całkowitym przestawieniem transportu miejskiego na pojazdy elektryczne, innowacyjnymi projektami z zakresu car-sharingu, a także stworzeniem inkubatora przedsiębiorczości dla start-upów z zakresu usług transportowych. 

Volkswagen, Drezno i Saksonia wkraczają wspólnie w nową erę motoryzacji. Właśnie tutaj sprawimy, że samochody elektryczne staną się znakiem rozpoznawczym naszej marki – komentuje Frank Welsch z VW.

Drezno, obok „Autostadt” w Wolfsburgu, stanie się miejscem, w którym klienci będą odbierali elektryczne i hybrydowe samochody Volkswagena – modele e-up!, e-Golf oraz Golfa GTE i Passata GTE.

Volkswagen i Saksonia to zaufani partnerzy, którzy dotychczasową udaną współpracę będą kontynuować także w innych miejscach. Cieszę się, że wraz z rozpoczęciem produkcji nowego e-Golfa w Szklanej Manufakturze otworzymy kolejny rozdział naszego współdziałania. Dzięki wiedzy i doświadczeniu w produkcji samochodów, w dziedzinie elektrotechniki, mikroelektroniki oraz dzięki innowacyjnym pomysłom, które rodzą się w tutejszych wyższych uczelniach i instytutach badawczych Saksonia, jako tradycyjne miejsce przemysłu samochodowego ma potencjał, by uczestniczyć w kształtowaniu przyszłej motoryzacji – powiedział przy okazji zawarcia umowy z VW premier rządu Saksonii Stanisław Tillich.

Volksawagen zapowiada, że stanie się do 2025 r. globalnym liderem w zakresie elektrycznej motoryzacji. Do tego czasu niemiecki koncern chce sprzedawać milion elektrycznych aut rocznie.

REKLAMA

Nową wersję e-Golfa, która ma powstawać w Dreźnie, VW zaprezentował po raz pierwszy podczas Los Angeles Auto Show Volkswagen.

Według normy New European Driving Cycle (NEDC) zasięg pojazdu wynosi 300 km. W e-Golfie z roku modelowego 2017 Volkswagen zastosował nowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności zwiększonej z 24,2 kWh do 35,8 kWh.

VW zapewnia, że na stacji szybkiego ładowania (DC/40 kW) akumulatory można w ciągu godziny naładować do 80 proc. pojemności. W nocy albo podczas pobytu w pracy, korzystając z tzw. Wallboxu (AC/7,2 kW) akumulatory auta można uzupełnić do pełnej pojemności w ciągu sześciu godzin.

Silnik elektryczny ma rozwijać moc 100 kW, czyli o 15 kW większą niż starszy e-Golf. Wzrósł również maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego – z 270 Nm do 290 Nm. Średnie zużycie energii przez e-Golfa, mierzone według „Nowego Cyklu Europejskiego” (NEDC), wynosi 12,7 kWh/100 km.

Volkswagen poprawił również osiągi e-Golfa z roku modelowego 2017. Czterodrzwiowe, bezemisyjne auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 9,6 s. Prędkość maksymalna auta wzrosła do 150 km/h.

Nowy elektryk z zasięgiem 600 km

Niedawno, podczas paryskich targów motoryzacyjnych, niemiecki koncern przedstawił koncepcję „pierwszego, długodystansowego elektrycznego auta”, zaznaczając, że to nowa era w rozwoju firmy.

Zasięg modelu określanego jako „ID” na pojedynczym ładowaniu ma wynieść do 600 km, a samochód ma trafić do sprzedaży w 2020 r., przy czym w wersji z autopilotem ma być dostępny w roku 2025.

Cena nowego elektryka z zasięgiem 600 km ma być porównywalna do ceny Golfa. 

Po skandalu z zawyżaniem emisji z silników diesla, na którym mocno ucierpiał wizerunek Volkswagena, niemiecki koncern przyjął cel sprzedaży miliona elektrycznych samochodów do roku 2025, a do tego czasu ma oferować cztery elektryczne modele.

red. gramwzielone.pl