Pierwsze w Polsce elektryczne taksówki

Pierwsze w Polsce elektryczne taksówki
Fot. mytaxi
REKLAMA

Mytaxi udostępnia flotę elektrycznych taksówek, które już teraz można zamówić w stolicy. Wybierając w aplikacji opcję "Eco-Taxi", możemy się spodziewać, że w Warszawie przyjedzie po nas jeden z sześciu elektrycznych samochodów modelu Nissan Leaf, dostarczanych przez Elektrotaxi partnera mytaxi. Obie firmy planują rozszerzenie eko floty do 30 aut w 2017 roku. To pierwsza tego typu usługa taxi w Polsce.

Dyrektor mytaxi w Polsce podkreśla, że rozwój floty elektrycznych taksówek uzależniony jest od powiększenia liczby stacji ładujących, która w Warszawie i innych dużych miastach Polski jest wciąż niewystarczająca.

Infrastruktura do ładowania samochodów elektrycznych to wyzwanie – mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce. – Obecnie w stolicy dostępnych jest zaledwie kilkanaście stacji ładujących, o różnym stanie i mocy ładowania. Takie auto ma zasięg 100-150 km na jednym ładowaniu baterii, a taksówkarz średnio pokonuje ponad 200 km na jednej zmianie. Mimo tych barier, pragniemy rozwijać flotę elektrycznych taksówek przy współpracy z naszym partnerem Elektrotaxi. Widzimy duży potencjał w wykorzystywaniu aut elektrycznych w przewozach taxi, ponieważ są one nowe, modne i ekologiczne. A ta ostatnia cecha jest coraz bardziej istotna, bo świadomość pasażerów, jeśli chodzi o ekologię, rośnie – dodaje.

Oprócz czynników ekologicznych, takich jak niskie zużycie paliwa i brak spalin, elektryczne taksówki mytaxi wyróżniają się niską ceną, która wynosi tylko 1,80 zł/km. 

Założyciel Elektrotaxi zwraca natomiast uwagę na niską świadomość zarządców miejskich na temat ekologicznego transportu.

Za brak infrastruktury ładującej w miastach odpowiadają w dużej mierze ich włodarze, którzy nie wiedzą, jakie zalety dla nas wszystkich niesie za sobą ekologiczny transport przy zastosowaniu aut elektrycznych – zauważa Łukasz Celmer, założyciel Elektrotaxi. – Rynek aut elektrycznych w Polsce niestety wciąż raczkuje. Statystyki podają, że do tej pory w Polsce zarejestrowano nie więcej niż 200 aut elektrycznych. Doświadczenia z innych krajów w zakresie e-mobilności pokazują, że najpierw musi powstać infrastruktura do ładowania, a dopiero potem klienci zaczynają kupować elektryczne auta. Nasze realne plany na 2017 rok to udostępnienie 30 taksówek elektrycznych, które będzie można zamówić za pośrednictwem mytaxi, ale przy założeniu, że uda nam się zainstalować na wyłączność szybkie ładowarki w Warszawie.

Do końca roku mytaxi planuje podsumować pierwsze wyniki, jeśli chodzi o funkcjonowanie modelu operacyjnego związanego z flotą elektrycznych aut.

red. gramwzielone.pl

Zobacz również

Komentarze (2)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
TTTT |
Extra !!!
Luis |
A na wungiel by sie nie dalo ?

Giełda OZE

Wydzierżawię

Wydzierżawię grunty pod PV, grunty klasy VI, woj kujawsko-pomorskie, możliwość dzierżawy od 2 do 10 czytaj dalej...

TIER 1 panele 265-275W do dużych projektów od 0,35 EUR/W

ASAT Sp. z o.o. (autoryzowany dystrybutor Canadian Solar, BYD, SHARP) oferuje dostawę paneli 260-27 czytaj dalej...

Nowe inwertery PV 10kW Pairan 2 lata gwarancji 3200PLN brutto

Nowe inwertery PV 10kW Pairan Produkcja niemiecka 2 lata polskiej gwarancji w cenie 3200PLN bru czytaj dalej...

Sprzedam projekty PV z WZ

Sprzedam prawa dzierżawy do działek z wydanymi warunkami zabudowy pod fermy fotowoltaiczne o różnych czytaj dalej...