EFL liderem leasingu Tesli w Polsce

EFL liderem leasingu Tesli w Polsce
Fot. EFL

EFL finansuje elektryczne auta Tesli od ponad dwóch lat. Do tej pory spółka wyleasingowała 10 samochodów tego producenta, a EFL zapewnia, że kolejne transakcje są w trakcie realizacji.

W miniony weekend EFL wspólnie z berlińskim dealerem Tesli, EFL zorganizował dla swoich klientów weekend z elektrycznymi samochodami Tesla. Pierwszego dnia spotkanie odbyło się w Magnicach k. Wrocławia, na terenie należącego do EFL Centrum Sprzedaży Poleasingowej, największego tego typu obiektu w tej części Europy o powierzchni 26 tys. m2. Zaproszeni goście mieli okazję odbycia jazdy testowej trzema najnowszymi modelami Tesli: S P90D, S 75D i X 90D.

Drugiego dnia goście zostali zaproszeni do Kostomłotów, gdzie znajduje się uruchomiony przez Tesla Motors we współpracy z Orlenem pierwszy punkt Supercharger.

REKLAMA

Położony przy autostradzie A4 punkty ładowania Tesli w Kostomłotach umożliwiają bezkosztowe doładowanie aut Tesla w niecałe 30 minut, co pozwala na przejechanie nawet 270 kilometrów. W ciągu 30 minut można doładować 50 proc. pojemności baterii. Pełne ładowanie trwa ponad godzinę i pozwala przejechać w nowych modelach ponad 500 km. 

Rynek aut elektrycznych w Polsce jest bardzo słabo rozwinięty. W sumie w ubiegłym roku zostało w naszym kraju sprzedanych kilkaset sztuk aut elektrycznych, co w ogólnej sprzedaży stanowi wartość marginalną. Z doświadczeń rynków zachodnich wynika, że popyt na samochody z alternatywnym napędem rośnie wtedy, kiedy są zachęty do ich zakupu. Dlatego trzymamy kciuki za rządowy plan rozwoju elektromobilności, który zakłada, że do 2025 roku po polskich drogach będzie jeździć milion aut elektrycznych. Sami również pracujemy nad tym, żeby rozreklamować ideę tego typu pojazdów w naszym kraju, m.in. organizując spotkania pokazowe dla naszych klientów – mów Radosław Woźniak, wiceprezes EFL.

REKLAMA

W zakresie leasingu Tesli EFL współpracuje z berlińskim salonem Tesli, ale może leasingować także samochody zamówione w każdym salonie Tesli w Europie.

Procedury są takie same jak przy leasingu standardowym w Polsce. Okres trwania umowy wynosi od 2 do 5 lat, a wpłata początkowa od 1 proc. do 45 proc. Transakcja odbywa się w ramach tzw. wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów (WNT). Od wejścia do UE klienci mają możliwość zakupu towarów bezpośrednio od producentów, po niższej cenie i z pominięciem polskich pośredników. Klient jest zobowiązany pokryć tylko koszty sprowadzenia samochodu, które są doliczane do wartości ofertowej umowy.

Pierwszym klientem, któremu EFL wyleasingował Teslę, jest firma MentalWay organizująca szkolenia w zakresie rozwoju osobistego i biznesowego.

 Tesla była urzeczywistnieniem moich marzeń oraz wiary w to, że zawsze i wszędzie można wszystko, jeśli tylko się wie, co i jak zrobić. W Polsce ten rynek raczkuje w głównej mierze ze względu na strach przed nowym i nieznanym, cenę oraz brak ładowarek. Jednak warto pamiętać, że posiadanie i używanie najnowocześniejszego auta na świecie wiąże się nie tylko z korzyściami, ale i ryzykiem. Ja je podjąłem i na pewno nie żałuję. Z pewnością w postawieniu tego kroku istotną rolę odegrał leasing, przy pomocy którego sfinansowałem inwestycję. To idealne narzędzie, gdy chcemy mieć coś, na co nas obecnie nie stać finansowo, lub gdy nie chcemy wydawać swojej gotówki – mówi Michał Wawrzyniak z MentalWay.

red. gramwzielone.pl