Elektryczne autobusy polskiego producenta trafią do Hamburga

Elektryczne autobusy polskiego producenta trafią do Hamburga
Fot. Solaris

Trzy elektryczne aubtobusy Urbino 12 electric modelu, który otrzymał prestiżową nagrodę Bus of the Year 2017 zamówił hamburski przewoźnik Hamburger Hochbahn AG.

Elektryczne Solarisy będą jeździć przede wszystkim na trasie linii 109, na której hamburski przewoźnik wykorzystuje pojazdy tylko z niekonwencjonalnymi napędami.

Nowy autobus elektryczny będzie dla nas ważnym źródłem informacji, uzupełniającym nasze doświadczenia, jakie już od ponad roku zbieramy na innowacyjnej trasie autobusowej 109. Droga do bezemisyjnych autobusów nie kończy się na pojazdach, oznacza ona również zmianę infrastruktury autobusowej począwszy od zajezdni przez infrastrukturę ładowania aż po warsztaty serwisowe – komentuje Ulrike Riedel, członkini zarządu Hochbahn ds. zasobów ludzkich i działalności operacyjnej.

REKLAMA
REKLAMA

W 12-metrowych Urbino electric dla hamburskiego przewoźnika Hochbahn została zamontowana elektryczna oś napędowa ZF AVE 130. Nowatorskie elektrobusy otrzymały baterie litowo-tytanowe o pojemności 100 kWh oraz osprzęt elektryczny firmy Medcom. Pojazdy wykorzystują system ładowania dachowego, który pozwala im kursować na linii przez cały dzień. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu zewnętrznej ładowarki o maksymalnej mocy 300 kW, znajdującej się na trasie przejazdu.

Infrastrukturę ładowania na przystankach krańcowych innowacyjnej linii autobusowej 109 dostarczył Siemens. Dzięki obniżanym pantografom i mocy ładowania do 300 kW autobusy potrzebują tylko sześciu minut na uzupełnienie energii. Do tej pory przez łącze typu plug-in były tu ładowane autobusy hybrydowe innego producenta. Dzięki odpowiedniej konwersji infrastruktury ładowania mogą z niej teraz też korzystać pojazdy Solarisa. 

– Dostarczenie trzech pojazdów bateryjnych do Hamburga było dla Solarisa kontraktem szczególnym, gdyż po raz pierwszy musieliśmy dostosować się do istniejącej już w mieście infrastruktury ładowania. Sprostaliśmy wymogom zamawiającego i udowodniliśmy elastyczność, i kompetencje Solarisa w zakresie projektowania oraz produkcji nowatorskich autobusów elektrycznych. Dzięki fachowej wiedzy i doświadczeniu jesteśmy doskonale przygotowani do ery elektromobilności – zapewnia dr Andreas Strecker, Prezes Solaris Bus & Coach S.A.

red. gramwzielone.pl