Wrocław chce kupić autobusy hybrydowe

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji we Wrocławiu przymierza się do zakupu autobusów napędzanych zarówno przez silnik spalinowy jak i elektryczny. Na ulice miasta trafiła właśnie kolejna, testowana hybryda. {więcej}

Tym razem we Wrocławiu testowany był Mercedes Citaro G Tec-Hybrid, który jest najnowszym produktem fabryki autobusów niemieckiego koncernu. Takie autobusy jeżdżą już po ulicach Rotterdamu i Hamburga, a wkrótce trafią do Stuttgartu i Mediolanu – informuje Gazeta Wyborcza Wrocław.

Cena nowoczesnego autobusu nie została podana do wiadomości, jednak władze wrocławskiego MPK przyznają, że może on być o 60-80 proc. droższy od tradycyjnego modelu. Ma być jednak o wiele tańszy w eksploatacji.

REKLAMA

– Zwykły autobus spala około 55 litrów paliwa na 100 km. Hybryda natomiast jakieś 30 proc. mniej – tłumaczy „Gazecie” Witold Turzański, prezes MPK, dodając, iż inwestycja w hybrydę powinna zwrócić się w ciągu 5-6 lat.

REKLAMA

Gazeta informuje, że hybryda wyposażona jest w cztery silniki elektryczne, a także znajdujący się na dachu akumulator, który ładuje się podczas hamowania. Napęd elektryczny wspomaga jednostka napędowa o pojemności 4,8 litra, która jest uruchamiana, gdy rozładują się baterie.

– Naszym celem jest, by większy wydatek przy zakupie klient mógł potem odzyskać dzięki oszczędności na paliwie – mówi Gazecie Wyborczej Wrocław Adam Kempiński z firmy EvoBus, dystrybutora autobusów Mercedesa.

W ubiegłym roku we Wrocławiu testowano już inny hybrydowy autobus. Wyprodukowana we wrocławskiej fabryce Volvo hybryda spalała o ok. 30 proc. mniej paliwa w porównaniu z tradycyjnymi modelami, a dzięki temu emitowała też o 30-40 proc. mniej CO2. Jak przekonywali wówczas przedstawiciele lokalnego MPK, zakup hybrydowej wersji – droższej od tradycyjnej o ok. 45 proc. – zwróciłby się po upływie podobnego okresu jak w przypadku sprawdzanego obecnie Mercedesa. Modele Volvo 7700 Hybrid z Wrocławia trafiły m.in. do Luksemburga i Goeteborgu.

Władze wrocławskiego MPK chcą kupić dwa hybrydowe autobusy jeszcze przed Euro 2012.


Red. Gramwzielone.pl