Mitsubishi i Peugeot zaoferują magazyny energii ze zużytych baterii samochodowych

Mitsubishi i Peugeot zaoferują magazyny energii ze zużytych baterii samochodowych
Fot. Mitsubishi

Mitsubishi i Peugeot idą w ślady Nissana i będą oferować magazyny energii, w których wykorzystają samochodowe, zużyte baterie litowo-jonowe, które nie spełniają już motoryzacyjnych standardów, ale które nadal można wykorzystać w stacjonarnych systemach magazynowania energii.

Konsorcjum firm Mitsubishi, Electricité de France (EDF), PSA Peugeot Citroën i Forsee Power będzie oferować stacjonarne magazyny energii, w których zastosuje zużyte baterie litowo-jonowe wykrzystywane wcześniej w elektrycznych modelach Mitsubishi i-MiEV, Peugeot iOn oraz Citroën C-Zero.

Celem tego projektu jest pokazanie efektywnych i ekonomicznych praktyk z zakresu zarządzania energią, bazujących na optymalizacji technologii magazynowania, ładowania i produkcji energii – informuje Mitsubishi.

REKLAMA

Fot. Mitsubishi

REKLAMA

W ubiegłym miesiącu wykorzystanie zużytych baterii samochodowych zapowiedział też Nissan. Produkowany przez japoński koncern model Leaf to najpopularniejszy, w 100-procentach elektryczny samochód świata. Pierwsze Leaf-y wyjechały na drogi pod koniec 2010 r., a do tej pory sprzedano ponad 178 tys. egzemplarzy tego auta. Obecnie w pierwszych Leafach wymieniane są baterie, a japoński koncern chce je wykorzystać w stacjonarnych magazynach energii.

– Bateria litowo-jonowa z Nissana Leaf nadal utrzymuje wysoką wartość w zakresie magazynowania energii, nawet po usunięciu z samochodu, a Nissan chce wykorzystać większość używanych baterii w celach nie-motoryzacyjnych – informował niedawno Nissan.

Demonstracyjny magazyn energii opracowany w ramach konsorcjum Mitsubishi i francuskich firm zostanie pokazany we wrześniu br. w siedzibie firmy Forsee Power koło Paryża. 

gramwzielone.pl