Daimler uruchamia szkołę nauki jazdy samochodami elektrycznymi

Daimler uruchamia szkołę nauki jazdy samochodami elektrycznymi
Foto. Daimler AG

Niemiecki koncern motoryzacyjny uruchomił w Stuttgarcie pilotażową szkołę nauki jazdy samochodami elektrycznymi. Według Daimlera uruchomienie tego projektu ma pomóc w popularyzacji elektrycznej motoryzacji w Niemczech. Jednak mimo ambitnych planów niemieckiego rządu w zakresie rozwoju elektrycznej motoryzacji, jak na razie sprzedaż elektryków stanowi tam tylko ok. 0,3% całkowitej sprzedaży aut. 

Uruchomiona kilka dni temu w Stuttgarcie szkoła Mercedes-Benz Driving Academy ma oferować naukę jazdy elektrycznymi Smartami ForTwo. Na początku do dyspozycji będzie 10 elektrycznych pojazdów.

Daimler zapewnia, że celem projektu jest wytworzenie entuzjazmu w zakresie korzystania z samochodów elektrycznych.

REKLAMA

Niemiecki koncern informuje, że zamiast skupiania się na nauce zmiany biegów przyszli kierowcy rozpoczynający naukę jazdy samochodem elektrycznym mogą najpierw skupić się na ruchu drogowym, a także na zasadach korzystania z elektrycznych aut, na sposobie ich ładowania i ekonomicznego wykorzystania energii.

Dopiero później przesiądą się do aut z tradycyjnymi skrzyniami biegów. Ukończenie szkoły będzie równoznaczne z przyznaniem specjalnej licencji eDriverLicence.

REKLAMA

W ubiegłym roku w Niemczech zarejestrowano ponad 8,5 tys. samochodów elektrycznych, co daje jednak tylko 0,28% rejestracji nowych aut w 2014 r. Lepszy wynik w tym zakresie w Europie zanotowały Norwegia, w której zarejestrowano ponad 18 tys. elektryków, oraz Francja z liczbą ponad 10,5 tysiąca nowych EV.

Według danych niemieckiego rządu, do 1 stycznia 2014 r. w Niemczech zarejestrowano w sumie 12 tys. samochodów elektrycznych oraz ponad 85 tys. aut z napędem hybrydowym. 

Rozwój elektrycznej motoryzacji chce jednak przyspieszyć niemiecki rząd. Pod koniec ubiegłego roku federalne ministerstwo transportu ogłosiło plan rozwoju ogólnokrajowej sieci stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. Niemiecki minister transportu Alexander Dobrindt zapowiedział, że w Niemczech powstanie sieć punktów szybkiego ładowania EV zlokalizowanych przy autostradach. Berlin zakłada montaż 400 stacji szybkiego ładowania EV do roku 2017. 

Obecnie w Niemczech jest zaledwie około 100 punktów szybkiego ładowania samochodów elektrycznych, pozwalających na uzupełnienie energii w czasie krótszym niż godzina. Do tego trzeba doliczyć ponad 4,8 tys. stacji ładowania pracujących na prądzie zmiennym.

Kilka lat temu Angela Merkel ogłosiła cel 1 miliona elektrycznych aut na niemieckich drogach do roku 2020.

gramwzielone.pl