Elektryczny Romet 7E dostępny jeszcze w tym roku

Elektryczny Romet 7E dostępny jeszcze w tym roku
Romet 7E. Źródło: morotshow.pl
REKLAMA
Na zeszłotygodniowych targach motoryzacyjnych, które odbyły się w Poznaniu, firma Romet zaprezentowała prototyp elektrycznego samochodu 7E, którego wersja produkcyjna ma być gotowa jeszcze w tym roku.

Nowy elektryczny samochód firmy Romet wyglądem zewnętrznym przypomina Smarta. Model 7E będzie już drugim elektrycznym autem w ofercie firmy Romet.

Model 7E to dwuosobowe elektryczne auto miejskie, które wyposażone będzie w akumulatory kwasowo–ołowiowe. Z informacji podanych przez producenta wynika, że auto ma być dostępne w trzech różnych wersjach silnikowych różniących się mocą – 5,5 KW, 7,5 KW lub maksymalnie 10 KW.

Waga elektrycznego Rometa to zaledwie 550 kg. Natomiast prędkość maksymalna najmocniejszej wersji silnikowej ma wynosić to 82 km/h. Czas ładowania baterii z sieci elektrycznej to według producenta około 10 godzin.

Romet to polska marka obecna na rynku rowerowym od 1948, a motoryzacyjnym od 1958 roku. Spadkobiercą tradycji i właścicielem tej marki jest Grupa Arkus & Romet, która produkuje rowery, skutery oraz motocykle.  


Pierwsze elektryczne auto firmy Romet - model 4E posiada silnik o mocy 5 kW, a energia jest kumulowana w 9 akumulatorach, każdy o pojemności 150 Ah, których żywotność szacuje się na ok. 400 ładowań. Z informacji producenta wynika, że na jednym ładowaniu elektryczny Romet 4E może przejechać od 90 do 180 km - w zależności od obciążenia i warunków jazdy. Obecnie 4E dostępny jest już od 25 tys. zł.

gramwzielone.pl
 

Zobacz również

Komentarze (4)

Sunny Horizon |
czyli samochodzik przejedzie około 50.000 km i akumulatory do wymiany
think |
50 000 km przy założeniu ze baterie za kadym razem rozładujesz do zera. Ale jeżeli jedziesz do pracy i z powrotem 20-40 km a nie 100km to baterie przeżyją na pewno więcej niż 400 cykli
cert_ene |
Tylko kompletny kretyn kupi dzisiaj samochód elektryczny zasilany z akumulatorów ołowiano-kwasowych (pewnie żelowych w w wersji z podwyższoną do 400 liczbą cykli, pewnie CSB serii EVX lub EVH) zamiast stosowanych przez poważnych producentów aku typu LiFePO4 -- w tych gęstość energii 100-120 Wh/kg zamiast 30, liczba cykli 2000-5000 zamiast 400, ładowanie nominalne 0,3C, czyli 3-godzinne a nie 10h, ale dopuszczalne jest 3C, czyli 80% pojemności w 20 min, również moc rozładowania ciągła 3C, a impulsowa do 12C. A cena -- na dziś LiFePO4 jest góra 50-80% droższe od żelowych. A jeszcze większymi kretynami są producenci ROMETA -- rozwiązanie z aku żelowymi to rozwiązanie sprzed 5-8 lat jak na rynku nie było aku LiFePO4 w rozsądnej cenie i parametrach.
Pawel |
chinski nie polski to zle

Giełda OZE

projekt farmy fotowoltaicznej

Witam serdecznie, szukam inwestora zainteresowanego przygotowaniem projektu farmy PV. Posiadam teren czytaj dalej...

Elektrownie Wiatrową Vestas v27 z gruntem

Sprzedam Elektrownie Wiatrową Vestas V27 rok produkcji 93 zamontowana w Polsce 2009r. Elektrownia w czytaj dalej...

SPRZEDAMY Projekt na budowę farmy fotowoltaicznej

Przedmiotem sprzedaży jest projekt farmy fotowoltaicznej PV w miejscowości Daszewo gmina Karlino p czytaj dalej...

fundusze inwestycyjne, gwarancje bankowe

Międzynarodowy fundusz działający za naszym pośrednictwem oferuje dokapitalizowanie inwestycji, gwar czytaj dalej...