Elektryczny Romet 7E dostępny jeszcze w tym roku

Elektryczny Romet 7E dostępny jeszcze w tym roku
Romet 7E. Źródło: morotshow.pl
REKLAMA
Na zeszłotygodniowych targach motoryzacyjnych, które odbyły się w Poznaniu, firma Romet zaprezentowała prototyp elektrycznego samochodu 7E, którego wersja produkcyjna ma być gotowa jeszcze w tym roku.

Nowy elektryczny samochód firmy Romet wyglądem zewnętrznym przypomina Smarta. Model 7E będzie już drugim elektrycznym autem w ofercie firmy Romet.

Model 7E to dwuosobowe elektryczne auto miejskie, które wyposażone będzie w akumulatory kwasowo–ołowiowe. Z informacji podanych przez producenta wynika, że auto ma być dostępne w trzech różnych wersjach silnikowych różniących się mocą – 5,5 KW, 7,5 KW lub maksymalnie 10 KW.

Waga elektrycznego Rometa to zaledwie 550 kg. Natomiast prędkość maksymalna najmocniejszej wersji silnikowej ma wynosić to 82 km/h. Czas ładowania baterii z sieci elektrycznej to według producenta około 10 godzin.

Romet to polska marka obecna na rynku rowerowym od 1948, a motoryzacyjnym od 1958 roku. Spadkobiercą tradycji i właścicielem tej marki jest Grupa Arkus & Romet, która produkuje rowery, skutery oraz motocykle.  


Pierwsze elektryczne auto firmy Romet - model 4E posiada silnik o mocy 5 kW, a energia jest kumulowana w 9 akumulatorach, każdy o pojemności 150 Ah, których żywotność szacuje się na ok. 400 ładowań. Z informacji producenta wynika, że na jednym ładowaniu elektryczny Romet 4E może przejechać od 90 do 180 km - w zależności od obciążenia i warunków jazdy. Obecnie 4E dostępny jest już od 25 tys. zł.

gramwzielone.pl
 

Zobacz również

Komentarze (5)

* Dodanie komentarza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
Sunny Horizon |
czyli samochodzik przejedzie około 50.000 km i akumulatory do wymiany
think |
50 000 km przy założeniu ze baterie za kadym razem rozładujesz do zera. Ale jeżeli jedziesz do pracy i z powrotem 20-40 km a nie 100km to baterie przeżyją na pewno więcej niż 400 cykli
cert_ene |
Tylko kompletny kretyn kupi dzisiaj samochód elektryczny zasilany z akumulatorów ołowiano-kwasowych (pewnie żelowych w w wersji z podwyższoną do 400 liczbą cykli, pewnie CSB serii EVX lub EVH) zamiast stosowanych przez poważnych producentów aku typu LiFePO4 -- w tych gęstość energii 100-120 Wh/kg zamiast 30, liczba cykli 2000-5000 zamiast 400, ładowanie nominalne 0,3C, czyli 3-godzinne a nie 10h, ale dopuszczalne jest 3C, czyli 80% pojemności w 20 min, również moc rozładowania ciągła 3C, a impulsowa do 12C. A cena -- na dziś LiFePO4 jest góra 50-80% droższe od żelowych. A jeszcze większymi kretynami są producenci ROMETA -- rozwiązanie z aku żelowymi to rozwiązanie sprzed 5-8 lat jak na rynku nie było aku LiFePO4 w rozsądnej cenie i parametrach.
Pawel |
chinski nie polski to zle
katai |
400 cykli ładowania? Czyli zakładając ładowanie co drugi dzień jakieś dwa lata i po akumulatorach. Ogólnie patrząc to co się zaoszczędzi na paliwie, wyda się na akumulatory. Niestety, jak na razie eco nie równa się econo.

Giełda OZE

PROJEKTY FARM FOTOWOLTAICZNYCH / PV

Posiadamy do sprzedania gotowe do realizacji z wydanymi decyzjami pozwoleń na budowę projekty farm f czytaj dalej...

Fotowoltaika 5500 zł /1 kW na innowacyjnych panelach CIGS

Witam, Oferujemy kompleksowe rozwiązania solarne , instalacje wykonujemy na innowacyjnych panelach czytaj dalej...

nieruchomość pod fotowoltaike

sprzedam grunt o pow. 2,5 ha (z wydzielonej działki 12ha) pod elektrownie fotowoltaiczna, z wydanymi czytaj dalej...

Działka W.Z. 1,5MW szukam udziałowca woj.mazowieckie

Warunki zabudowy farma fotowoltaiczna do 1.5MW, działka Blinno nr 289,320 -2,68ha, gm. Szczutowo pow czytaj dalej...