Elektryczny Romet 7E dostępny jeszcze w tym roku

Elektryczny Romet 7E dostępny jeszcze w tym roku
Romet 7E. Źródło: morotshow.pl
REKLAMA
Na zeszłotygodniowych targach motoryzacyjnych, które odbyły się w Poznaniu, firma Romet zaprezentowała prototyp elektrycznego samochodu 7E, którego wersja produkcyjna ma być gotowa jeszcze w tym roku.

Nowy elektryczny samochód firmy Romet wyglądem zewnętrznym przypomina Smarta. Model 7E będzie już drugim elektrycznym autem w ofercie firmy Romet.

Model 7E to dwuosobowe elektryczne auto miejskie, które wyposażone będzie w akumulatory kwasowo–ołowiowe. Z informacji podanych przez producenta wynika, że auto ma być dostępne w trzech różnych wersjach silnikowych różniących się mocą – 5,5 KW, 7,5 KW lub maksymalnie 10 KW.

Waga elektrycznego Rometa to zaledwie 550 kg. Natomiast prędkość maksymalna najmocniejszej wersji silnikowej ma wynosić to 82 km/h. Czas ładowania baterii z sieci elektrycznej to według producenta około 10 godzin.

Romet to polska marka obecna na rynku rowerowym od 1948, a motoryzacyjnym od 1958 roku. Spadkobiercą tradycji i właścicielem tej marki jest Grupa Arkus & Romet, która produkuje rowery, skutery oraz motocykle.  


Pierwsze elektryczne auto firmy Romet - model 4E posiada silnik o mocy 5 kW, a energia jest kumulowana w 9 akumulatorach, każdy o pojemności 150 Ah, których żywotność szacuje się na ok. 400 ładowań. Z informacji producenta wynika, że na jednym ładowaniu elektryczny Romet 4E może przejechać od 90 do 180 km - w zależności od obciążenia i warunków jazdy. Obecnie 4E dostępny jest już od 25 tys. zł.

gramwzielone.pl
 

Zobacz również

Komentarze (4)

Sunny Horizon |
czyli samochodzik przejedzie około 50.000 km i akumulatory do wymiany
think |
50 000 km przy założeniu ze baterie za kadym razem rozładujesz do zera. Ale jeżeli jedziesz do pracy i z powrotem 20-40 km a nie 100km to baterie przeżyją na pewno więcej niż 400 cykli
cert_ene |
Tylko kompletny kretyn kupi dzisiaj samochód elektryczny zasilany z akumulatorów ołowiano-kwasowych (pewnie żelowych w w wersji z podwyższoną do 400 liczbą cykli, pewnie CSB serii EVX lub EVH) zamiast stosowanych przez poważnych producentów aku typu LiFePO4 -- w tych gęstość energii 100-120 Wh/kg zamiast 30, liczba cykli 2000-5000 zamiast 400, ładowanie nominalne 0,3C, czyli 3-godzinne a nie 10h, ale dopuszczalne jest 3C, czyli 80% pojemności w 20 min, również moc rozładowania ciągła 3C, a impulsowa do 12C. A cena -- na dziś LiFePO4 jest góra 50-80% droższe od żelowych. A jeszcze większymi kretynami są producenci ROMETA -- rozwiązanie z aku żelowymi to rozwiązanie sprzed 5-8 lat jak na rynku nie było aku LiFePO4 w rozsądnej cenie i parametrach.
Pawel |
chinski nie polski to zle

Giełda OZE

98MW gotowe do budowy

98MW projekt wiatrowy z prawomocnym pozwoleniem na budowę. Polska Północna. Poszukujemy inwestorów czytaj dalej...

sprzedam lub wynajmę działkę pod PV

Sprzedam lub wynajmę działkę pod PV. Na działce 15 i 110 kW. Brak miejscowego planu zagospodarowania czytaj dalej...

Sprzedam na części dwie turbiny HSW250

Na sprzedaż wszystkie części do turbiny wiatrowej HSW 250 KW czytaj dalej...

Forum elektrowni wiatrowych

Zapraszam na forum o elektrowniach wiatrowych www.windforum.pl czytaj dalej...