Pierwszy polski dostawczy samochód elektryczny

Pierwszy polski dostawczy samochód elektryczny
FSE Fabryka Samochodów Elektrycznych

FSE Fabryka Samochodów Elektrycznych z Bielska-Białej zaprezentowała swój w pełni elektryczny, lekki samochód dostawczy w klasie do 3,5 tony. FSE M ma być już gotowy do produkcji seryjnej i jest to jeden z trzech modeli, które spółka ma wprowadzić na sprzedaży w ramach projektu NCBiR pt. Innomoto.

FSE M ma zaspokoić rosnący popyt na ekologiczny transport miejski, spełniając wymagania w zakresie bezpieczeństwa, komfortu, oszczędności energii oraz niskich kosztów napraw i utrzymania samochodu.

Pojazd będzie oferowany w czterech różnych rozmiarach, z przestrzenią ładunkową od 3,4 m3 do 4,6 m3 i ładownością do 600 kg.

REKLAMA

W dobie szybkiego rozwoju aglomeracji i narastającego problemu smogu europejskie miasta zaczynają wprowadzać zakaz poruszania się pojazdami spalinowymi po ich śródmieściach, na korzyść bezemisyjnych środków transportu. To zielone światło dla naszego projektu, który skupia się na rynku wykazującym potencjał dynamicznego wzrostu, jakim jest produkcja i sprzedaż lekkich, elektrycznych pojazdów dostawczych – komentuje Thomas Hajek, twórca nowego pojazdu FSE M, prezes zarządu FSE Fabryka Samochodów Elektrycznych sp. z o.o. oraz FSE Holding SA.

FSE jest jedyną polską firmą w programie finansowanym przez Unię Europejską – Innomoto, która z sukcesem dostarcza elektryczny lekki samochód dostawczy w klasie do 3,5 t masy całkowitej pojazdu.

Częścią projektu jest wdrożenie innowacyjnych rozwiązań technicznych, takich jak instalacja zautomatyzowanego bezprzewodowego urządzenia do ładowania, dwukierunkowy system ładowania, integracja paneli fotowoltaicznych, wszystkie kontrolowane przez innowacyjny system zarządzania energią w celu zwiększenia zasięgu jazdy i poprawienia komfortu ładowania.

Gamę elektrycznych lekkich samochodów dostawczych FSE mają uzupełnić dwa kolejne modele FSE S i FSE L.

Docelowo będziemy w stanie zaoferować ponad 10 wersji pojazdów elektrycznych o ładowności od 235 kg do ponad 1000 kg i pojemności załadunkowej od 1 m3 do 15 m3. Będzie to najbardziej kompletna gama pojazdów na rynku lekkich samochodów dostawczych w Europie. A to dopiero początek – zapewnia Thomas Hajek.

REKLAMA

Projekt FSE jest w pełni finansowany ze środków prywatnych, z kapitałem od inwestorów polskich, niemieckich i hiszpańskich.

Firma chce otworzyć okno inwestycyjne dla polskich inwestorów społecznościowych. Nowa spółka FSE Holding SA rozpocznie kampanię crowdfundingową, która będzie promowana na platformie Crowdway.pl.

W rundzie zalążkowej chcemy zebrać 1 milion zł, aby wesprzeć uruchomienie produkcji oraz sprzedaży naszego pierwszego elektrycznego samochodu dostawczego i wzmocnić pozycję finansową dla dalszego rozwoju – powiedział Thomas Hajek.

Spółka planuje otwarcie kolejnych rund inwestycyjnych dla większych i instytucjonalnych inwestorów, w celu sfinansowania wzrostu i utworzenia przyszłej fabryki w Polsce, która pozwoli na produkcję masową.

– W dłuższej perspektywie planujemy upublicznienie spółki, co umożliwi efektywne wyjście z inwestycji dla inwestorów crowdfundingowych – dodaje prezes FSE.

Strategia rozwoju FSE Holding SA zakłada wprowadzenie do 2020 roku do sprzedaży trzech modeli samochodów dostawczych. Spółka zakłada, że sprzedaż samochodów do roku 2025 osiągnie 10 tys. sztuk.

Thomas Hajek, założyciel FSE, z branżą motoryzacyjną jest związany od ponad 25 lat, w tym z sektorem e-mobility of 9 lat. Był odpowiedzialny m.in. za stworzenie całej sieci dealerów Fiat Group w Polsce jako dyrektor zarządzający Fiat Professional Europe, a także sieci dystrybucji Mazda Motors Europe.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.